بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴
15 دقیقه مانده به پایان معاملات رخ داد:

رشد بیش از 1425 واحدی شاخص کل

بازار تا به حال چندین مرتبه تاوان پیش خور کردن های خود نسبت به برخی امیدواری ها پیرامون حصول توافق نهایی در مذاکرات هسته ای را داده و بایستی منتظر ماند و دید که آیا این بارهم تاوانی خواهد داد یا ماشه لازم برای شروع روزهای مثبت در بورس چکانده خواهد شد؟
کد خبر : ۱۴۶۰۱۰
نویسنده :
کیوان فر

طی معاملات روزجاری و در پی خوش بینی های به وجود آمده پیرامون مذاکرات هسته ای در لوزان سوئیس، در بازار سهام روند مثبتی را در تمامی گروه ها شاهد هستیم.

به گزارش بورس نیوز، این روند مثبت در حالی در کلیت بازار شکل گرفته که تعطیلات نوروزی بر حجم معاملات اثراتی اعمال کرده، بطوریکه در برخی روزهای معاملاتی گذشته ارزش معاملات حتی به 300 میلیارد تومان هم نمی رسید.

با این وجود رشد قیمت سهام در تمامی گروه ها و صنایع فعال در بازار 15 دقیقه مانده به پایان معاملات موجب صعود بیش از 1425 واحدی شاخص کل شده تا این نماگر دوباره مدار 64 هزار واحدی را باز پس گرفته و خود را تا مدار 65 هزار واحدی بالا بکشد.

در این صعود که در پی خوش بینی های سرمایه گذاران برای حصول توافق نهایی در مذاکرات رقم خورده، به ترتیب نمادهای اخابر"، "تاپیکو"، "فولاد" بیشترین تأثیر مثبت را بر رشد شاخص کل اعمال کرده اند و حضور نمادهای بانکی، خودرویی و پتروشیمی را نیز در صف سهم های پرتقاضا به وضوح می توان دید.

شایان ذکر است، در این شرایط مذاکرات بر سر برنامه هسته‌ای ایران در لوزان سوئیس همچنان ادامه دارد و به نظر می رسد همه چیز برای اعلام یک تفاهم سیاسی در ساعات آتی فراهم باشد؛ برخی اخبار و شنیده ها حاکی از آن است که ساعاتی پیش دفتر سازمان ملل در ژنو آمادگی خود را برای برگزاری مذاکرات هسته ای اعلام کرده و این همان درخواستی است که هیأت مذاکره کننده ایرانی از طرف های غربی خواسته تا هرگونه توافقی در مقر این سازمان صورت پذیرد، هرچند که گفته می شود در حال حاضر سالن کنفرانس شرکت رولکس برای آخرین دور مذاکره و اعلام نتیجه که توافق احتمالی است آماده شده است.

در پایان گفتنی است، بازار تا به حال چندین مرتبه تاوان پیش خور کردن های خود نسبت به برخی امیدواری ها پیرامون حصول توافق نهایی در مذاکرات هسته ای را داده و بایستی منتظر ماند و دید که آیا این باز هم تاوانی خواهد داد یا این بار ماشه لازم برای شروع حرکت به سمت روزهای مثبت در بورس چکانده خواهد شد؟


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹
به جون هر چی مرده این دفعه هم بازار تاوان سنگینی میده.
میگی نه ؟ بشین و نگاه کن !!!!!!!!!!
ناشناس
دوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶
میشینیم و نگاه میکنیم.
ناشناس
دوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸
دمت گرم خیلی خوب گفتی
بازار امروز بخشی از این تاوان رو پرداخت کرد.
علی شاه
GERMANY
يکشنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
وقتی در دقایق پایانی اینطور بیرحمانه سهمهایی مثل صادرات و ملت و خودرو شروع به فروش و ریزش از +4 کردند ، اصلا سیگنال خوبی برای فردا تلقی نمیشه

خدایا پناه بر تو
بینام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲
سلام. تمام عید امسال هم با استرس گذشت.خداکنه ارزششو داشته باشه...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶
حالا دیگر نوبت دولت است که همت به خرج دهد و نگذارد همه چیز باز خراب شود.. ما با همه این دشواریها باز همت خود را نشان داده و سرمایه مان با قدرت وارد بازار کردیم
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲
خودت داری میگی توافق سیاسی بعد میخوای بازار نریزه...هر کی ضرر کنه حقشه چون عقل نداره...
ناشناس
دوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵
تو عقل داری بسه
بی نام
دوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵
برو بابا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲
جیبمونا زدن نصف پولما بگیرم دررفتم کنور خریدم ۲۳۴۰تومان الان بعد از۱۴ماه شده۳۳۰تومانه هنوزم صف فروش سنگین داره اینم بنیادی اینم صبر یکی ازبچه ها که مرد اصلاا
علی
دوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳
شما الان بفروشی نصف پولاتو گرفتی دوبار افزایش سرمایه و سود مجمع را حساب نمیکنی. پدر جان آیا دانش کافی داری برای خرید سهم؟
من ماشین دارم هر روز هم سوار میشم اما بخوام ماشین بخرم باز میترسم سرم کلاه بره اونم تو بازاری که دلالاش اکثرن بیسوادن. حالا تو بورس با این همه آدمای حرفه ای مگر میشه سرخود خرید کرد.
ضمنن در این 14 ماه فرصت خروج نداشتی؟ حدضرر گذاشتی؟ تحمل ریسکتو حساب کردی؟
مشکل در درون ما و حس ترس و طمع ماست.
ببخشید دوست عزیز امیدوارم از دستم ناراحت نشی.
اشکال بازار سرمایه ما اینه که بیشر حقیقی معامله مستقیم میکنه تا حقوقی تو کشورهای دیگه برعکس. چون میدونن کار در این بازارها تخصصیه.
شاد باشید و سال خوبی داشته باشید.
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۸
خدارا شکر ما دعا میکنیم که بورس روز به روز حالش بهتر بشه تا دست از سر پدیده بردارن!توافق برای همه خوبه هم بورسیها و هم غیر بورسیها!همینجوری نیست بورس نیوز!!!!!آفرین احتمالا نظرمو تایید میکنی!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷
داداش حالا حالاها بازار به ملت بدهکاره...قیمتها خنده داره...وبیمه 112......شبندر500.....باید حداقل 4برابر بیش از این باشد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۷
بورس نیوز محترم بزرگوارخواهش میکنیم در مورد جفای پالایشگاهها هم حرفی و دفاعی از ما برای رضای خدا انجام بده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
روند امروز (دوشنبه) به وضوح نشاندهنده پولبک یا بوسه خداحافظی در روندصعودی است. پولبک در روند صعودی موقع برخورد به مقاومت شکل میگیره و قیمت با برخورد به مقاومت یک اصلاح کمی میکنه و با قدرت به سمت بالا حرکت خواهد کرد. این روند به بوسه خداحافظی معروف است.
ناشناس
دوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹
اصلاح میخوره بعد با قدرت به سمت بالا میره بعد میگی بوسه خداحافظی با روند صعودیه یه کم فکر کن بعدبگو منظورت دقیقأصعود یا نزول؟