بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۷
کد خبر : ۱۴۶۰۲۷
رسانه ها از درگیری زمینی میان نیروهای جنبش مردمی انصارالله یمن و نظامیان سعودی در برخی مناطق مرزی بین دو کشور خبر دادند.

به گزارش شبکه سما الاخباریه، روزنامه الاولی روز یکشنبه نوشت: درگیرهایی از سه محور در غرب این استان از جمله مناطق الظاهر، شداء و رازح رخ داده و این نیروها با موشک به مواضع نظامی سعودی حمله کرده اند.

این روزنامه به نقل از یک مقام محلی در استان صعده افزود: درگیری ها همزمان با پخش تصاویری از تجاوز نظامی شورای همکاری خلیج فارس به یمن و بمباران مواضع نیروهای انصارالله و حرکت کمیته های مردمی به سوی مرزهای یمن و سعودی است.

این مقام قبیله ای گفت: کمیته های مردمی مواضع نیروهای سعودی را با موشک های کاتیوشا و خمپاره هدف حمله قرار دادند.

وی افزود: درگیرهای زمینی بین ارتش سعودی و ارتش یمن و کمیته های مردمی روز گذشته از سه محور در مناطق شداء، الظاهر و رازخ صورت گرفت.

از سوی دیگر اداره آموزش و پرورش استان صبیا نیز اعلام کرد که کلاس های درس در 10 مدرسه مرزی این استان از روز یکشنبه به مدت یک هفته به حالت تعلیق درآمده است.

یک مقام محلی در استان صعده نیز گفت: عربستان سعودی روز گذشته شهر صعده را بمباران کرد که در جریان آن نیروگاه برق و گاز در منطقه قحزه و زندان مرکزی این شهر بمباران شد.

این منبع افزود: هواپیماهای سعودی روز گذشته همچنین در چندین نوبت شهر حیدان را مورد حمله قراردادند و منطقه الشعب شهر خولان بن عامر و شهرهای رازح شداء و الظاهر را بمباران کردند.

در تجاوز نظامی نیمه شب پنج شنبه هواپیماهای سعودی و هم پیمانانش به خاک یمن به بهانه حمایت از نیروهای عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور، شمار زیادی از غیر نظامیان از جمله زنان و کودکان جان باختند.

در این حملات گسترده، هواپیماهای 10 کشور از جمله کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس (به استثنای عمان) جنگنده های ارتش عربستان را همراهی می کنند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سورن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷
عربستان هم در دام جنگ و آشوب گرفتار شد،وخداوند مکر آنها را به آنها باز می گرداند
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴
در روزهاي آينده عربستان با يورش گسترده مردم يمن مواجه خواهد شد که منجر به وحشت و فرار عده زيادي از شاهزاده هاي سعودي شده و عده اي ديگر که از شاه کنوني کينه دارند دست به کودتا مي زنند و اين چنين سعودي ها به جان هم مي افتند که از آن طرف داعشي ها به قصد تصرف مکه و مدينه فرصت را غنيمت شمرده و حرکت را آغاز مي کنند و از آن طرف آمريکا و ناتو به بهانه دفاع از امنيت انرژي و تروريسم وارد کارزار ميشود، چه شير تو شيري مي شه عربستان ، شاهزاده هاي سعودي سوراخ موش را صد ميليون مي خرند.
عليرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۱
حضرت امیرالمؤمنین‏ علیه السلام درباره معیار بودن خویش نسبت به مؤمن و منافق فرمود:
قالَ‏ علیه السلام لَوْ ضَرَبْتُ خَیشُومَ الْمُؤمِنِ بِسَیفی هذا عَلَی اَنْ یبْغِضُنی ما اَبْغَضَنی وَ لَوْ صَبَبْتُ الدُّنْیا بِجَمَّاتِها عَلَی المُنافِقِ عَلَی اَنْ یحِبَّنی ما اَحَبَّنی وَ ذلِکَ اَنَّهُ قُضِی فَانْقَضی عَلَی لِسانِ النَّبِی الْاُمِّی‏ صلی الله علیه وآله وسلم اَنَّهُ قالَ: یا عَلِی لا یبْغِضُکَ مُؤمِنٌ وَ لا یحِبُّکَ مُنافِقٌ.
«اگر با این شمشیرم از بیخ بینی مؤمن بزنم تا مرا دشمن دارد، دشمن نخواهد داشت و اگر همه دنیا را اعمّ از بزرگ و کوچک آن در مقابل منافق بریزیم و در اختیار او قرار دهم تا مرا دوست بدارد، دوست نخواهد داشت، زیرا که این حقیقت در زبان و فرموده رسول اللَّه صلی الله علیه وآله وسلم حتمی شده که فرمود:
یا علی هیچ مؤمنی تو را دشمن نمی‏دارد و هیچ منافقی تو را دوست نخواهد داشت»