بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۲
کد خبر : ۱۴۶۰۲۹

پرویز اسماعیلی در صفحه فیس بوک خود نوشت : هنوز به فینال مذاکرات نرسیده ایم. نتیجه هر چه باشد؛ تاریخ این سرزمین و ملت عزیز ما به احترام تلاشهای محمد جواد ظریف و تیم او خواهد ایستاد.

به گزارش فراز نو، معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهوری نوشت: محبوبیت در دل مردم؛ پیش و بیش از هر چیز، از جمله نتیجه ماموریت؛ محصول «دل پاک» است. محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان همه شایستگی های لازم را دارد اما مهمترین دارایی او یک «دل پاک» است.

تا آنجا که آن مقام آمریکایی در مقدمه کتاب خود، او را «قابل احترام ترین دشمن» خطاب می کند. و تا آنجا که شاهد بوده ایم این «فرزند انقلابی ملت ایران» در طراز بهترین و تواناترین دیپلماتهای بین المللی است. و همه کسانی که روبروی میز با او رقابت و حتی دشمنی می کنند، به شایستگی اش اذعان کرده اند.

گمانم سال ۸۳ یا ۸۴ در پاریس بود که یک دیپلمات پر آوازه اروپایی در جمعی گفت «من مادر زاد، انگلیسی زبانم. اما جواد ظریف بهتر از من به زبان انگلیسی مسلط است. من در بهترین دانشگاههای جهان حقوق بین الملل خوانده ام، اما ظریف در این زمینه هم از من بسیار جلوتر است. او دیپلماتی درجه یک است…»

همین امروز؛ گیلرمن، سفیر پیشین اسرائیل در سازمان ملل به شبکه فاکس نیوز گفت: «نمی فهمم چرا آمریکا این اندازه برای رسیدن به توافق بد با ایران شتاب دارد. من محمد جواد ظریف را می شناسم. چهار سال به عنوان سفیر ایران در سازمان ملل همکار من بود. او بسیار زیرک است، شخصیت جذابی هم دارد و مذاکره کننده بسیار زیرکی هم هست. او الان، به زعم خود، می بیند که آمریکا ضعیف است و اروپا هم مشتاق امضای توافق.»

او سال ۸۴ میانه ی اروپا و آمریکا را مدیریت کرد اما … . و در ۱۸ ماه اخیر میانه ی بس پیچیده تر و بزرگتری از ۶ قدرت جهانی را مدیریت کرده است که بعدها روایت خواهد شد.

هنوز به فینال مذاکرات نرسیده ایم. نتیجه هر چه باشد؛ تاریخ این سرزمین و ملت عزیز ما به احترام تلاشهای محمد جواد ظریف و تیم او خواهد ایستاد.

او تا همین جا هم ثابت کرده است که راه موفقیت از مسیر توکل بر خدا، صبوری، تدبیر، روحیه ی پیروزی و مثبت اندیشی می گذرد و لا غیر.

ضمن احترام به همه منتقدینی که مشفقانه و با انگیزه اصلاح، کمک و تامین حقوق ملت قدم برداشته اند؛ امیدوارم از سال ۱۳۹۴ همه نیروهای سیاسی لااقل در حوزه سیاست خارجی که عرصه تامین و حداکثری کردن منافع ملی است؛ همراه با «دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی» کنند.

ان شاء الله

منبع: ایرنا


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
قدیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰
درود به شرف مردان بزرگ درود به دکتر عزیز جناب ظریف و همراهان ایشان دکتر جان ما به شما افتحار میکنیم شما تاج سر مایی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲
سعید جلیلی هم اون موقع بهش میگفتن خنده دارترین دشمن
قاسمی
سه‌شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶
خنده دار ترین دشمن! اونم جانباز جنگ و مذاکره کننده ارشد و لایق ایران سعید جلیلی!

اتفاقا خنده دار ترین دشمن کسی است که با دیدن کلی خیانت از این 5+1 و دوستانشون در قبل و بعد انقلاب و به وضوح در وضعیت کنونی منطقه، به ادعاها و قول های این حضرات اعتماد کنه.
مهدی
چهارشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱
بله این آقا سعید در اون دوران سیاه فقط نگران روسری خانم اشتون بود نه به فکر حل مشکلات مردم ایران.
ناشناس
شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹
کاربر قاسمی .. از منفی و مثبتها ..میشه فهمید.هم عقیده با شما چند نفر هستند.......در ضمن آقای جلیلی اصلا یک دیپلمات خوبی نبود..ایشان انسان شریفی هستند..اما این رو بدونیم میشود با پنبه سر برید....زبان سرخ سر سبز را به باد میدهد...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲
خداوند به خودش و خانواده اش خیر و عاقبت به خیری بدهد . اگر بجای آدمهای به اصطلاح متعصب که از تعصب فقط شعار دادن و مفت خوری را بلدند و دشمن درست کردن برای مملکت - چنین افرادی زیاد داشتیم العان بهترین زندگی را ایرانی داشت نه اینکه مردمش در بدبختی و فقر زندگی کنند این چه افتخاری است که مردم زجر بکشند و افسرده و بیمار باشند و شما قیافه ی گردن کلفتی برای دنیا بگیرید .
کشاورز
سه‌شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵
الآن نه العان!!!
ahmad
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
ای کاش بیشتر وزرای ما و سیاستمداران ما مثل ظریف بودنند توانا و دانا و سیلستمدار و دلسوز و دوست داشتنی خدا به ایشان و خانواده محترمشان سلامتی بدهد مسولین کشور در این چند سال فقط شهارهای صد تا یه غاز دادند و کشور را در این چند سال با سیاستهای غلط و دشمن شاد کن عقب نگهه داشتند و به نام دین و حفظ دین به مردم و کشور ستم کردنند مطمعن باشند از نفرین مردم در امان نخواهند ماند
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹
توکل بخدا ...انشالله دلاورمردان عرصه سياست پيروز خواهند شد ....راه شهدا همين است ايستادگي درمقابل هرزور وقدرتي غير از قدرت لايزال خداوند...
ایران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵
چه به نتیجه برسیم چه نرسیم شخصا از ایشان کمال تشکر دارم.آقای وزیر یکسال و نیمه داره یک با 6 بازی میکنه در حالیکه ما از داخل با دلواپسان و ناراحتها و مغرضان حمایتش کردیم.امیدوارم هنه همدل و همزبان به حمایت از کشورمان شویم.ممکن است از چشم ما چیزهایی پوشیده ماند اما تاریخ همه چیز را ثبت خواهد کرد.دستان گرمت را میفشارم و فارغ از نتیجه کلاهم را برایت بر میدارم.شما فرزند وطن هستید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳
بالاترین افتخار ، هموطن بودن با ایشان است چراکه در سراسر دنیا سیاست ایران را به بهترین نحو ممکن نشان داد نه با قلدری و اهانت بلکه با تدبیر و ادب و سیاست . درود ما برشما باد .
یاری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷
شبانه روز دعاگویتان هستم
وطن پرست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۳
من غلامشم
ناشناس
ROMANIA
دوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸
به داشتن وزیر خارجه ای مانند دکتر ظریف افتخار می کنیم.درد و بلاشون بخوره به سر دلواپسا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰
باهمه وجودبرای جناب دکترظریف سلامت وسعادت آرزو دارم.....
خسته نباشید قهرمان
شکرستان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹
قاضی عادل تر از گذشت زمان وجود ندارد.
الهام
ROMANIA
سه‌شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹
درود بر دکتر ظریف و همکارانش
واقعا تاریخ به احترام انان خواهد ایستاد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
ظریف نماد عقلانیت و منطق در مقابل حماقت و تعصب من بعنوان منتقد نظام به وجود آقایان ظریف و صالحی افتخار میکنم.خسته نباشید شیرمردان
ناشناس
GERMANY
سه‌شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹
تاریخ را فاتحان مینویسند .
روانبخش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶
خداوند پشت و پناه مردانی که در راه سر بلندی ایران عزیز قدم برمیدارند . درود بر دکتر ظریف و همراهان ایشان .
سهیل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۲
درود و سلام ملت ایران بر جناب ظریف و همکارانش.خدا قوت.
سهیل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۵
نام ظریف در تاریخ مانند مصدق خواهد درخشید.
بانوی ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۶
امیرکبیر .قوام السلطنه .مصدق .وحالا ظریف . مردانی که تاریخ با عنوان ناجی وقهرمان ملی از انان یاد خواهد کرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۶
این حرفها کیلو چند است
این هم نظرات دهن پر کن و جنجالی فقط برای این است تا احیانا بعد از مذاکرات ظریف را قطعه قطعه نکنند یا به خیانت متهم نکنند

ایران امتیازات بسیاری داده
بسیاری از مشکلات هم به دلیل قراردادسعد اباد و تعلیق داوطلبانه و ونامحدود غنی سازی بود


یک مشت جو گیر هم به به چه چه راه انداختند
لطفا منصف باشید و انرژی هستهای را به عنوان یک دارایی باارزش و استراتژِک نگاه کنید و نه یک بار اضافه
حمید
چهارشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸
مذاکرات مستقیما زیر نظر شخص رهبری است
ناشناس
چهارشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴
میتونی انرژی هسته ای رو تعریف کنی؟؟؟ در موردش چند سطر علمی بنویسی؟ از کجا میدونی باارزشه؟ آیا باارزشتر از بهایی است که برایش پرداخت شده و میشود؟! فقط بلدید برید تو خیابونا داد بزنید حق ماست حق ماست مرگ بر... واقعا براتون متاسفم
شادان .
پنجشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
من با بخشی از حرف های شما موافقم این که گروهی در فکر قطعه قطعه کردن دکتر ظریف باشند . برای این نکته هم شواهد قابل توجه داریم می توانی سری به مسجد کوفه بزنی و سر شکافته علی (ع) را ببینی ، می توانی به حمام فین کاشان بری و خونی را که از رگ های امیر کبیر جاری می شود ببینی ، می توانی نگاهی به کربلا داشته باشی و پیکر قطعه قطعه شده فرزند پیامبر را تماشا کنی . نمونه های بسیاری وجود دارد . گناه همه این ها از نوع گناه ظریف بود خدمت به بشریت . باید از قطعه قطعه شدن ظریف به دست خوارجیان ترسید و دلنگران بود . بنابر این من با این قسمت سخن شما موافقم .
MOHAMMAD
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸
ضمن عرض سلام و خسته نباشید به جناب اقای دکتر محمد جواد ظریف و اروزی سلامتی ایشان و به هیت همراه این بزگوار امیدوام که جواب مذاکرات خوب باشد وبا دست پر برگردید تا این ملت سرافراز ایران زمین را خوشحال فرماید ما ملت ایران از شما راضی هستیم خداوند از شما راضی باشد
فاضل مدینه فاضله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
بسمه تعالی امیدوارم موفق باشند در غیر اینصورت فقط3 روزصبر فرمایید تا بده وبستان ها مشخص گرد بعدا امیدوارم همین عبارات را بنویسید اصل مذاکرات بر راستی آزمایی است نه اعتماد سازی لذا در هر مرخله باید راست آزمایی شود خود بخوانید ازاین حدبث...
بانوی ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۸
جناب ناشناس گویا از دلواپسان هستی . کسی نگفته انرزی هسته ای نمی خواهیم .می خواهیم اما از نوع صلح امیز یعنی به درد بخور ان .نه بمب اتم مثل اسراییل که فقط هزینه سنگین نگهداری دارد ولا غیر تا حالا این همه با اعراب جنگ کرده چه استفاده ای کرده .دوست انرزی هسته ای بوشهر مربوط به قبل از انقلاب است ولی چون به جامعه جهانی پرخاش نمی کردیم کسی هم به ما کاری نداشت وتا زمانی هم که اقای احمدی نزاد علنی اسراییل را تهدید به نابودی نکرده بود این همه تحریم یا به قول ایشان کاغذ پاره به تصویب نمی رسید که امروز پاکستان هم به ما تذکر بدهد .قطر نیم وجبی سالانه 100 میلیارد دلار نفت ما را مجانی بالا بکشد .سوالی دارم ما که سواد انرزی هسته ای بومی را داریم چرا توانایی استخراج نفت را نداریم که بدون نیاز به شرکتهای خارجی نفت استخراج کنیم.یا لوازم برقی را خودمان تولید کنیم ونیاز به غرب وشرق نداشته باشیم
سهیل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۲
جناب دلواپس ناشناس !زیادی خودتو ناراحت نکن از من و شمادلسوزتر و عاقل تر و آگاه تر تو این مملکت هست که در راس آنها حضرت آقا هستندو اشراف کامل بر اوضاع دارند .امثال شما نگرانی های اسرائیلی ها رو با زبان دیگر میزنید.
داود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸
جناب آقای ظریف
از دیدن تصاویر در رسانه ها که حاکی از خستگی مذاکرات سنگین می باشد بر خود می بالم می بالم که هنوز در این سرزمین مردانی هستند که در زمان خواب من برای اسایش مردمان این سر زمین در حال تلاش هستند و فقط می توانم در مقابل تمامی تلاشهایت سر تعظیم فرود آورم نتیجه گرچه برایم مهم است اما در صورت شکست از شایستگی ها شما چیزی را نخواهد کاست
جواد عزیزام برایت و تمام همکارانت از صمیمم قلب آرزوی آخرعاقبت بخیری می نمایم
می دانم از زمان وزارت مورد نا مهری ها قرار گرفته ای اما تاریخ نویسان نامت را هم ردیف بزرگان این کشور خواهند نوشت چیزی که آرزوی بسیاری از دولت مردان این سرزمین بود که محقق نگشت
پاینده باشی برادر عزیزام
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷
کار خواصی نکرده که تاریخ به ایسته اینا همه بازی سیاسی برای مردم بد بخت ایران
عدالت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۶
مذاکرات از 2 دو حالت خارج نیست
حالت اول - توافق نمی شود
حالت دوم - توافق می شود که در این حالت با سه حالت دیگر بر می خوریم
الف : یا بیش از آنچه در NPT مشخص شده به ما امتیاز می دهند ( بعید به نظر می رسد این مورد اتفاق بیفتد)
ب: یا معادل آنچه در NPT مشخص شده است به ما می دهند که در این صورت برای چه مذاکره کردیم
ج: یا کمتر از آنچه در NPT مشخص شده به ما می دهند که در ان صورت بازی برد - برد معنا ندارد

و اما چند نکته در باره یاداشت آقای اسماعیلی

1- مذاکره که دل پاک نمیخواد.
در مقابل این جنایتکاران ادم هفت خط میخواد...

2-همواره متملقین در تاریخ سبب گمراهی زمام داران شدند

3-"تاریخ به احترام این مرد و یارانش خواهد ایستاد" ؟! آخه به چه مناسبت؟

4-کسی منکر تلاشهای آقای ظریف نیست. اما تا اینجای کار در عمل نتیجه ای حاصل نشده و اینکه جناب اسماعیلی خیلی احساساتی و جوگیر شده. کاری که آقای ظریف میکند از هر دیپلماتی بر میاد چون نظام چهارچوب معینی دارد و خط قرمزها مشخص است. اما ما از بابت تلاشهای ایشان و تیم هسته ای سپاسگزاریم

5 -اگر آقای ظریف آنقدر که شما می گوید به انگلیسی مسلط بود که اجازه نمیداد تو قرارداد ژنو کلماتی را بگنجانند که حالا ازش سوء استفاده کنند !
6- جناب اسماعیلی این نظام جمهوری اسلامیه که با قدرتهای جهانی مذاکره میکنه نه شخص ظریف یا جلیلی.
7-حالا بذارین توافق کنن ببینیم چی دادیم و چی گرفتیم معقول هست یا نه سود کردیم ؟ضرر کردیم ؟ تا الان که چیزی ندیدیم بعد اسطوره سازی کن آقای اسماعیلی
ترنج
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۲
اول از اقای روحانی تشکر می کنم به خاطر انتخاب شایسته اش بعد از تیم مذاکره کننده به خصوص اقای ظریف . کار را باید به کاردان سپرد
محمد جودت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴
افرین به عدالت عزیز منطقی وسنجیده نه هیجانی و احساسی
ناشناس
UNITED STATES
جمعه ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۰
امریکا سخت در پی اون دختر 15 ساله که توی اشپزخونه انرژی هسته ایی با بسته بندی شیک تولید میکردود با اون لولو که یه کارهایی کرده بود و یه چیزی برده بود ای امریکا مرگ به درنگ تو خجالت بکش امریکا
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵
ایشون فقط نماینده بوده و هر چه که رهبری و رییس جمهور میگفتن رو بازگو و منعکس میکردن.
لطفا جوگیر نشیم قیاس با امیرکبیر واقعا توهین به بزرگان کشور هست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸
دلواپسان جای بنی صدرحرف می زنن منافق فراری زبان در آورد حالا بادلواپسان همصدا شده ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۷
ولی یادتون نره آقای ظریف جز دانشجویان جو زده ای بوده که اول انقلاب به سفارت آمریکا حمله غیر قانونی کردند و با عث بدبختی های بعد از آن برای کشورمون شدند. فقط یکیش این بود که بعد از حمله عراق به ایران، کشورهای دیگر از ما حمایت نکردند اون هم به دلیل اشغال سفارت آمریکا . لطفا ایشون را با امیرکبیر مقایسه نکنید. امیرکبیر صادقانه برای کشورش بدون ایجاد آشوب و تن خدمت کردند. ولی امثال آقای طریف همیشه در حاشیه امن بودند و بدبختی برامون درست کردند. شاید انجام این مذاکرات اون هم بعد از 37 سال تجربه اندوزی کمکی بکنه تا کمی از عذاب وجدان ایشون کم بشه. (لطفا حتما منتشر بشه تا مردم تاریخ را فراموش نکنند. اگر اولش اون همه اصرار نداشتند که همه دنیا را مثل ما بکنن الان کاسه چه کنم چه کنم دستشون نبود.)
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱
فقط یک کلمه می شه گفت : مصدق شماره 2
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸
درود بر ظریف عزیز که با ظرافت و درایت کارش را انجام داد. ملت ایران به خوبی خادمین و خائنین را می شناسد و در حافظه تاریخی خود ثبت میکند. به امید باز شدن درهای پیشرفت و سعادت بر روی ملت ایران با درایت دولت تدبیر و امید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴
درود بر ظریف
عباس یزدی
UNITED STATES
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳
تاریخ ایران نه تنها به اهترام تو می ایستد
بلکه به دوران کاپیتولاسیون بر می گردد