بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸
کد خبر : ۱۴۶۰۴۲
وزرای خارجه ٥ کشور طی شنبه و یکشنبه رایزنی‌های فشرده‌ای به صورت دوجانبه با ظریف، کری و همچنین سه جانبه با کری و دیگر اعضای ١+٥ داشتند

هتل بو ریواژ شهر ساحلی لوزان ساعت ٩ صبح به وقت محلی ١١:٣٠ به وقت تهران میزبان وزرای خارجه ایران و ٦ کشور است.

این شهر از چهارشنبه شب و برای دومین بار طی دو هفته اخیر میزبان رایزنی ها برای حل موضوع هسته ای ایران و دستیابی به راه حل جامع هسته ای است.

ایران و آمریکا طی شش روز اخیر رایزنی های فشرده ای را در سطح وزرای خارجه ، معاونان و کارشناسان و همچنین بین رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر انرژی آمریکا داشتند.

وزرای خارجه فرانسه و آلمان هم روز شنبه به مذاکرات پیوستند و موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز شنبه شب راهی لوزان شد.

پیش از ظهر یکشنبه وزیر خارجه چین و عصر لاوروف وزیر خارجه روسیه به گفتگوها پیوستند و آخرین وزیر خارجه شش کشور هاموند بود که یکشنبه شب وارد لوزان شد.

وزرای خارجه ٥ کشور طی شنبه و یکشنبه رایزنی های فشرده ای به صورت دوجانبه با ظریف و کری و همچنین سه جانبه با کری و دیگر اعضای ١+٥ داشتند.

سید عباس عراقچی عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای در گفتگویی با اشاره به ادامه مذاکرات در روز دوشنبه گفت: صبح دوشنبه قرار است جلسه اصلی ایران و 1+5 با حضور همه وزرای خارجه تشکیل شود. قرار بود این نشست یکشنبه شب برگزار شود که بدلیل تاخیر یکی از وزرا برنامه به دوشنبه موکول شد.

عراقچی نشست وزرای خارجه ایران و 1+5 در روز دوشنبه را بسیار تعیین کننده دانست که می‌توان در پایان جلسه یا ادامه آن به یک جمع بندی نزدیک شد یا نه و افزود: ممکن است کل دوشنبه و سه شنبه وقت بگیرد و ما تا هر زمان که نیاز باشد پشت میز مذاکره خواهیم بود.

وی ادامه داد: اراده سیاسی جمهوری اسلامی برای ادامه مذاکره و رسیدن به یک راه حل است و اراده‌ای قوی وجود دارد. ما تا هر زمان که نیاز باشد در این مذاکرات حضور خواهیم داشت و طرف‌های ما نیز از اراده لازم برخوردارند اما رسیدن به یک توافق کار سختی است.

معاون وزیر خارجه با بیان اینکه به دنبال توافقی هستیم که برای همه خوب باشد، گفت: وقتی توافق حاصل می‌شود هر طرف باید بتواند از این توافق در کشور خود دفاع کند و بتواند اعلام کند که به خواسته‌های خود رسیده است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر