بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵
کد خبر : ۱۴۶۰۵۱
شبکه العربیه گزارش داد: وزرای امور خارجه کشورهای عضو گروه پنج بعلاوه یک و ایران در لوزان سوئیس بر دستیابی به توافق در مذاکرات هسته ای تاکید دارند.
به گزارش نامه نیوز به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در لوزان حاضر نشد درباره دستیابی به توافق در مذاکرات هسته ای با ایران ابراز خوشبینی کند.

زین الروابده گزارشگر شبکه العربیه درباره مذاکرات هسته ای لوزان گفت: وزرای امور خارجه کشورهای بزرگ و تهران با تعلیق دیگر برنامه های خود بر مذاکراتی متمرکز شدند که به نظر می رسد قصد ندارند پیش از پایان آن لوزان را ترک کنند. با توجه به باقی ماندن فرصت کمتر از دو روز تا پایان مهلت تعیین شده برای دستیابی به توافقنامه اصولی، همه طرف در مذاکرات حاضر شدند اما هنوز توافقی به دست نیامده است.

مانند موارد قبلی پیش از پایان مهلت توافقنامه هسته ای، خبرهای ضد و نقیضی درباره نزدیک بودن دستیابی به توافق منتشر می شود. در حالی که فدریکا موگرینی مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا دستیابی به توافق را نزدیکتر از هر زمان دیگر دانست و دیپلمات ها از حل اختلافات اصلی سخن گفتند، تهران این خبرها را به طور کامل تکذیب کرد.

دیپلمات ها می گویند ایران با کاهش دستگاه های سانتریفوژ این کشور به حدود یک سوم موافقت کرده است. تهران همچنین ارسال بیشتر ذخایر مواد هسته ای خود را از طریق دریا پذیرفته است. اما ایران این گزارش ها را تکذیب و آنها را گمانه زنی های مطبوعاتی توصیف کرد. این کشور حتی تاکید کرد بیشتر دستگاه های سانتریفوژ خود را حفظ خواهد کرد و هیچ یک از تاسیسات این کشور به ویژه فوردو هم تعطیل نخواهد شد.

در ادامه این گزارش آمده است: در حالی که خبرهای ضدونقیض از لوزان به گوش می رسد، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از تل آویو به جنگ خود علیه این مذاکرات ادامه می دهد. پیش بینی می شود در جلسات مذاکرات فشرده، توافقنامه اصولی به دست آید تا متن آن تا ژوئیه آینده نهایی شود.
منبع:تیک
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹
بورس نیوز کار بلد چرا بااین همه پیام راست یا دروغیکه راجع به مذاکرات داری میدی (کار به صحت وسقم انها نداریم )هیچ واکنش مثبتی از سوی سهامداران وخریداران نمی بینیم ؟؟؟؟؟