بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
کد خبر : ۱۴۶۰۵۲
لاش ایران و گروه 1+5 برای کنار هم چیدن آخرین قطعات پازل توافق هسته ای، دیدگاه مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران درباره امکان حصول توافق و همچنین احتمال خروج ذخایر اورانیوم به خارج از کشور، و اظهارات نخست وزیر رژیم اسرائیل درباره مذاکرات هسته ای ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

تلاش ایران و گروه 1+5 برای تکمیل آخرین قطعات «پازل هسته‌ای»

به گزارش «تابناک»، به موازات ادامه مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5، این موضوع همچنان در مرکز توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار دارد. روزنامه«ژاپن تایمز»از جمله مطبوعاتی است که امروز به این موضوع پرداخته و می نویسد قرار است قدرت های جهانی و ایران امروز سعی دارند ضمن جمع شدن کنار یکدیگر، آخرین قطعات پازل پیچیده هسته ای ایران را کنار هم بگذارند. در همین حال، دیپلمات ها از دستیابی طرفین به توافق مقدماتی درباره برخی از بخش های توافق خبر می دهند. با این حال، این دیپلمات ها اشاره می کنند که خطوط اصلی تفاهم سیاسی مدنظر، هنوز به طور کامل مورد توافق قرار نگرفته است.

تلاش ایران و گروه 1+5 برای تکمیل آخرین قطعات «پازل هسته‌ای»

در همین حال، روزنامه«دیلی استار»لبنان از تأکید ایران بر خواسته های اصلی خود در مذاکرات خبر داده است. در این مطلب به نقل از سید عباس عراقچی، مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران اشاره شده که دستیابی به توافق امکان پذیر است. به گفته وی، برای بسیاری از مسائل راه حل پیدا شده و کار روی دو یا سه موضوع همچنان ادامه دارد. عراقچی اشاره کرده که مذاکرات وارد مرحله نهایی و بسیار دشوار خود شده است. این روزنامه اشاره می کند که قرار است در مذاکرات روز دوشنبه، وزرای خارجه کشورهای عضو گروه 1+5 به همراه وزیر خارجه ایران و همچنین مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا کنار یکدیگر پای میز مذاکره بنشینند.

تلاش ایران و گروه 1+5 برای تکمیل آخرین قطعات «پازل هسته‌ای»

سایت خبری«آروتز شوا»نیز واکنش عراقچی به شایعات مطرح درباره احتمال انتقال اورانیوم غنی شده ایران به خارج از کشور را مورد توجه قرار داده است. این سایت می نویسد مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران روز گذشته تأکید کرده توافق هسته ای قابل دستیابی است، اما این ایده که ایران ذخایر اورانیوم خود را به خارج بفرستد، رد کرده است. در این مطلب به نقل از عراقچی آمده: «خروج ذخایر اورانیوم از کشور در برنامه ما نیست و ما قصد نداریم آن را به خارج از کشور بفرستیم». معاون وزیر خارجه ایران همچنین تأکید کرده که ایران خواستار آن است که در هر توافقی، یک برنامه مشخص برای برداشته شدن تحریم ها وجود داشته باشد.

تلاش ایران و گروه 1+5 برای تکمیل آخرین قطعات «پازل هسته‌ای»

در نهایت، روزنامه«تایمز اسرائیل»ادعاهای روز گذشته بنیامین نتانیاهو درباره توافق هسته ای ایران را بازتاب داده است. این روزنامه می نویسد نخست وزیر رژیم اسرائیل در دیدار با تعدادی از سناتورهای آمریکایی گفته توافق هسته ای پیشنهادی با ایران، راه این کشور را برای دستیابی به بمب هموار می کند. وی ضمن بیان این ادعا که ایران قصد مسلط شدن بر منطقه خاورمیانه را دارد، گفته از یک سو ایران قصد دارد یمن و باب المندب را تحت کنترل خود بگیرد و از سوی دیگر، همه آنچه که از توافق هسته ای ایران به گوش می رسد بیانگر آن است که این توافق، راه ایران را برای دستیابی به بمب هسته ای هموار خواهد کرد.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
وقتی بزرگان ما می فرمایند رابطه ما با امر یکا رابطه گرگ ومیش چر ابعضی اصرار دارند از خودشون بت در مذاکرات بسازند وبگویند ما وهمفکرانمان بلدیم مذاکره کنیم واز امریکاییها رودست نخوریم ؟؟؟!!!!!!