بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵
کد خبر : ۱۴۶۰۶۴
دیپلمات‌های نزدیک به مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ مدعی شده‌اند غربی‌ها به دنبال حل اختلافات با روسیه درباره تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران هستند.

به گزارش فارس، مقامات اروپایی و روسیه‌ای روز یکشنبه خبر دادند مذاکره‌کنندگان آمریکا و اروپا در تلاش برای جلب حمایت روسیه از سازوکاری هستند که تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران را در صورت عدم پایبندی این کشور به توافقنامه احتمالی، جلب کنند.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال روز یکشنبه ضمن اعلام این خبر افزود این موضوع که در روزهای گذشته بین طرفین مورد بحث بوده فرایند مشخص کردن چارچوب‌های سیاسی توافق نهایی تا ضرب‌الاجل روز سه‌شنبه را پیچیده‌تر کرده است.

دیپلمات‌های مدعی شده‌اند نگرانی‌های روس‌ها از احتمال تضعیف حق وتوی خود در شورای امنیت سازمان ملل باعث شده انعطاف‌پذیری گروه شش کشور برای حل یکی از اختلاف‌های اصلی با ایران، یعنی ساز و کارهای تعلیق تحریم‌های شورای امنیت کاهش پیدا کند.

ایران و کشورهای ۱+۵ بر اساس توافق قبلی باید تا پایان ماه مارس (۱۱ فروردین به توافق کلی برسند تا مذاکرات بر سر جزییات را تا آخر ژوئن (دهم تیر ۱۳۹۴) ادامه دهند. شورای امنیت سازمان ملل متحد هشت قطعنامه علیه ایران دارد که در چهار قطعنامه آن تحریم‌های شدیدی بر مبادلات تکنولوژی، خرید و فروش سلاح و تجهیزات هسته‌ای وضع شده است.

ایران خواهان لغو تحریم‌های شورای امنیت است با این استدلال که این تحریم‌ها سنگ‌بنای تحریم‌های وضع شده اروپا و آمریکا علیه تهران است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر