بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹
کد خبر : ۱۴۶۰۷۸

رم - ایرنا - 'پائولو جنتیلونی' وزیر خارجه ایتالیا در آستانه پایان مذاکرات لوزان میان جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 ، بر تعهد واقعی کشورمان جهت رسیدن به یک توافق در خصوص پرونده هسته ای تاکید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری 'رای نیوز'، وزیر خارجه ایتالیا در بخشی از گفت و گو با روزنامه 'فاینانسیال تایمز' در خصوص مذاکرات هسته ای گفت: ایتالیا از تعهد واقعی ایران برای رسیدن به توافق در خصوص پرونده هسته ای خرسند است.

وی افزود: ما امیدواریم که تفاوت ها میان جمهوری اسلامی ایران و آمریکا، بویژه در خصوص تحریم ها، حل شوند. البته بیزاری بنیامین نتانیاهو (رییس رژیم صهیونیستی) از رسیدن به توافق هسته ای با ایران روشن است.

جنتیلونی تاکید کرد: ایران یک شریک مهم تجاری برای ایتالیا محسوب می شود و با لغو و یا تعدیل تحریم ها علیه ایران، کسب و کار اقتصادی ایتالیا، آلمان و انگلیس نیز با بالاترین سرعت ممکن پیش خواهند رفت.

این در حالی است که سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه ایران و وندی شرمن همتای امریکایی امروز پس از نشست عمومی میان جمهوری اسلامی و گروه 1+5 مذاکره دو جانبه را آغاز کردند.

وزیر امور خارجه ایتالیا در اسفند ماه گذشته، شرایط را برای رسیدن به یک تفاهم در مذاکرات هسته ای میان جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 مهیا دانست و گفت: امروز مذاکرات هسته ای در لحظه حساسی قرار گرفته و بسیاری از مشکلات و مسایل نیز حل شده است و دو تا سه هفته دیگر شرایط برای رسیدن به یک تقاهم وجود دارد.

وی در باره تاثیرات اقتصادی ناشی از توافق هسته ای برای ایتالیا گفت: رسیدن به توافق هسته ای برای ما از نظر اقتصادی به معنی از سرگیری و بهبود روابط خواهد بود. ایتالیا دومین شریک تجاری ایران در اروپا محسوب می شود و می توانیم این روابط را به سطح بسیار بالاتری از شرایط کنونی ارتقا دهیم زیرا حل اختلافات جمهوری اسلامی ایران با جامعه بین المللی به سود ایتالیا نیز هست.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر