بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶
نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس نهم با تمام قوا از تیم مذاکره‌کننده حمایت می‌کند به شرط آنکه منافع ملی رعایت شود و انجام تحقیق و توسعه بی‌قید و شرط که خط قرمز ایران در مذاکرات هسته‌ای است مد نظر باشد.
کد خبر : ۱۴۶۱۰۸

مجید منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لنجان با اشاره به اینکه مذاکرات هسته‌ای با فراز و نشیب‌های فراوانی در حال پیگیری است اظهار کرد: با اعتمادسازی‌های ایران و گفت‌وگوهای منطقی شکاف‌های عمیق تیم مذاکره‌کننده ایرانی با گروه 1+5 تا حد چشمگیری کاهش یافت و حقانیت ایران به بهترین وجه ممکن در عرصه جهانی احیا شد.

وی افزود: اثبات حق غنی‌سازی و شکستن ساختار تحریم‌ها دستاورد بسیار بزرگ گروه مذاکره‌کننده ایران بود که غرب طی این سال‌ها برای تحت‌فشار گذاشتن ایران آن را به کار می‌گرفت که با حمایت‌های معظم له از گروه مذاکره‌کننده خدشه‌ای بس بزرگ بر تحریم‌ها و توطئه‌های غرب وارد شد.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خط قرمزهای ایران در مذاکرات هسته‌ای تصریح کرد: مذاکرات به نقطه‌های خوبی رسیده اما بر سر برخی از مسائل همچنان اختلاف‌نظر وجود دارد و یکی از اصول مهم ایران که در مذاکرات از اهمیت بالایی برخوردار است بحث تحقیق، توسعه و ساخت نسل‌های جدید سانتریفیوژ است که راه برای پیشرفت هسته‌ای ایران هموار باشد.

منصوری با اشاره به حمایت‌های مجلس نهم از تیم مذاکره‌کننده بیان کرد: مجلس نهم با تمام قوا از تیم مذاکره‌کننده حمایت می‌کند به‌شرط آنکه منافع ملی رعایت شود و انجام تحقیق، توسعه بی‌قیدوشرط که یکی از منافع ملی است و باید همیشه برای کشور وجود داشته باشد مدنظر قرارگرفته شود.

وی اضافه کرد: غرب می‌خواهد تحقیقات هسته‌ای تعلیق شود تا مباحث انرژی هسته‌ای ساکن شده و این سکون به‌هیچ‌وجه موردقبول نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مردم نیست چراکه همیشه حرکت روبه‌جلو مدنظر مسئولین و مردم بوده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه لازم است تمامی تحریم‌ها شکسته و برگشت‌پذیر نبودن آن‌ها نیز قطعی شود ادامه داد: لازم است تحریم‌های کنگره، شورای امنیت، اتحادیه اروپا، ایالت‌ متحده آمریکا و تحریم‌هایی که از سوی اوباما علیه ایران اجرای شده در 5 سطح به‌طور یکجا لغو شود و برگشت‌ ناپذیر بودن تحریم‌ها قطعی شود.

منصوری متذکر شد: اگر برگشت‌‌ناپذیر بودن تحریم‌ها قطعی نشود غرب همچون گذشته عهدشکنی کرده و به بهانه‌های مختلف و واهی مجدداً تعهدات خود را شکسته و به تحریم‌های خود ادامه خواهند داد.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس نهم با اشاره به اهمیت نیروگاه آب‌سنگین اراک گفت: معظم له در سخنان خود اعلام کردند که غرب خود می‌داند ما به دنبال بمب اتم نیستیم، اما آن‌ها این مسئله را بهانه‌ای قرار داده‌اند تا بر مردم ایران فشار بیاورند بنابراین غرب باید بداند دولت ایران باصداقت کامل به سمت اعتمادسازی گام برداشته و اگر از سوی دیگر کشورها مورد بی‌انصافی قرارگرفته نشویم در مذاکرات به نتیجه مطلوبی خواهیم رسید و اگر توافقی حاصل نشود عامل اصلی غرب خواهد بود.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
شکرستان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
بهتر بود که "لغو همه تحریم ها بطور یکجا" را تیتر میکردی تا اینکه در متن بیاوری.