بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
برخلاف اظهارات دیشب عباس عراقچی، حمید بعیدی نژاد صبح امروز تایید کرده است که دائما متن هایی میان طرفین در حال مبادله شدن است و طرفین به متن مشترک بسیار نزدیک شده اند.
کد خبر : ۱۴۶۱۱۳

 روز آخر مذاکرات هسته ای در لوزان سوییس در حالی فرا رسیده است که ناظران می گویند گفت وگوها به یک مسئله خاص محدود شده است.

همانطور که «ایران هسته ای» پیش تر گزارش داده، این مسئله خاص که دیپلمات ها آن را مرتبط با تعلیق قطعنامه های تحریمی شورای امنیت علیه ایران می دانند، در واقع خود ترکیبی از چند موضوع است:

1- ایران اصرار دارد بلافاصله پس از توافق نهایی –که احتمالا در ژوئیه امضا خواهد شد- همه تحریم  های شورای امنیت به همراه دیگر تحریم های یک جانبه لغو شود.

2- ارزیابی امریکا و فرانسه این است که برقرار ماندن این تحریم ها، تنها ضمانت پای بندی ایران به تعهداتی است که در توافق نهایی می پذیرد.

3- متقابلا ایران نیز صدور یک قطعنامه جدید در شورای امنیت را تنها ضمانت معتبر پای بندی طرف های مقابل به تعهداتشان می داند.

یک منبع به «ایران هسته ای» گفت: «تا ظهر دیروز امریکایی ها در قبال صدور یک قطعنامه جدید فصل هفتمی که تحریم های پیشین شورای امنیت را تعلیق کند، مقاومت می کردند. 

استدلال آنها به طور خصوصی این بود که اگر یک قطعنامه جدید صادر و تحریم ها را لغو کند، روسیه و چین با استفاده از حق وتو دیگر اجازه صدور هیچ قطعنامه تحریمی جدیدی را نخواهند داد؛ اما بعد از ظهر دیروز موضع آنها تغییر کرد و پذیرفتند که صدور یک قطعنامه فصل هفتمی لازم است. از آن به بعد، بحث ها بر این متمرکز شد که امریکایی ها خواهان آن هستند که مکانیسمی درون این قطعنامه جدید گنجانده شود که در صورت نقض تعهد از سوی ایران تحریم ها به طور اتوماتیک احیا شود. این موضوع اکنون محل بحث اصلی است».

وی ادامه داد: «سوالی که اکنون مطرح است این است که چه کسی باید تشخیص بدهد که ایران تعهداتش را نقض کرده تا مکانیسم بازگشت اتوماتیک تحریم ها فعال شود؟ ایران، روسیه، چین و برخی اروپایی ها می گویند داور این موضوع شورای امنیت است ولی فرانسه و امریکا به این دلیل که باز هم حضور روسیه و چین در شورای امنیت قدرت مانور آنها را محدود خواهد کرد، با این مسئله مشکل دارند».

به نظر می رسد گفت وگوها اکنون روی این موضوع متمرکز است و برای حل آن دائما ابتکارهای جدیدی در حال ارائه است.

در عین حال، برخی منابع دیگر به «ایران هسته ای» گفتند موضوعات دیگری هم وجود دارد که هنوز تصمیم سیاسی نهایی درباره آنها گرفته نشده است.

یک مسئله این است که به تازگی بحث هایی از سوی برخی طرف های غربی مطرح شده که زمان 10 ساله، یک زمان اولیه است و برخی محدودیت های مرتبط با بازرسی ها باید پس از 10 سال هم ادامه پیدا کند.

این در حالی است که در تهران زمان بندی 10 ساله هم بسیار بلند ارزیابی می شود.

همچنین، این بحث مطرح شده است که محدودیت هایی بر برنامه تحقیق و توسعه اعمال شده و پس از یک یا دو سال در صورت پای بندی ایران به توافق نهایی رفع شود.

یک دیپلمات در تهران می گوید: «موضوع زمان بندی ها پیچیده شده است. زمان بندی های متنوعی ایجاد شده است. یک زمان دوره تمکین یا پای بندی نامیده می شود و حدود یک یا دو سال است. این زمانی است که پس از آن امریکایی ها ادعا می کنند محدودیت های مرتبط با تحقیق و توسعه رفع می شود و آنها برای لغو تحریم ها به کنگره مراجعه می کنند. زمان دیگر حدودا 10 ساله است که طول گام نهایی محسوب می شود. سومین زمان بندی 13-15 است و طی آن بازرسی های ویژه ادامه خواهد داشت».

وی تاکید کرد: «در واقع شاید بتوان گفت هر کدام از تعهدات زمان بندی خاص خود را دارد و تازه برخی از این زمان بندی ها هم قطعی نیست و ماهیتی سیال دارد».

با همه این اوصاف، به نظر می رسد هیچ کدام از این موارد مانع امضای یک توافق سیاسی در ساعات پایانی امشب یا حداکثر تا فردا صبح نخواهد شد.

برخلاف اظهارات دیشب عباس عراقچی، حمید بعیدی نژاد صبح امروز تایید کرده است که دائما متن هایی میان طرفین در حال مبادله شدن است و طرفین به متن مشترک بسیار نزدیک شده اند.

هنوز دقیقا روشن نیست که این متن نهایی که «توافق سیاسی » یا «چارچوب سیاسی توافق جامع» نامیده می شود، با خطوط قرمز ترسیمی برای تیم مذاکره کننده چه نسبتی خواهد داشت.


محمد صدری، ایران هسته ای

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
کورش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲
جناب آقای ظریف
خواهش میکنیم عباس عراقچی را که از روز اول ساز مخالف با مذاکرات را می زده برکنار کنید ..
پیروز و سر بلند باشید
ناشناس
سه‌شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷
کورش جان منتظر نظر شما بودیم تا اصلاحاتی را در تیم هسته ای انجام دهیم.نظردیگه در مورد نحوه ی توافق و سازوکارهای اون نداری که به آقای ظریف بگبم.
ناشناس
سه‌شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
نماینده رهبر در مذاکرات را مگه میشه برکنار کرد
محسن
سه‌شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
ناشناس ساعت ۱۱:۵۷ بی مزه زاده شدی ها.
سجاد
سه‌شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹
همین یک نفر تو تیم هسته ای ما راست میگه
علیرضا
سه‌شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲
با تقدیر از کورش
دوستان مخالف نفسشان از جای گرم بلند می شود.
دودمان ما در بورس رفت.
من موندم در حالی که تمام دنیا داره هسته ای را کنار میگذاره ما با اون قراره چه کنیم.
ما هنوز فرهنگ مصرف آب را بلد نیستیم.
رضا
چهارشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
می تونم بپرسم ، کدوم کشورهای دنیا دارن هسته ای رو کنار می ذارن ؟
رضا_ا
پنجشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲
ژاپن و فرانسه و ... دارن انرژی هسته ای رو کنار میذارن و سراغ انرژی های نو و بی خطر می رن که سازگار با محیط زیست باشه
مهدی
پنجشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۰
کل میانگین استفاده از انرژی هسته ای در دنیا در سالهای گذشته و اینده ثابت مانده است و خواهد ماند که ناشی از کاهش استفاده کشورهای اروپایی و امریکا از انرژی هسته ای و افزایش استفاده توسط چین است ... ب ی ب ی س ی یک مقاله اب در این مورد نوشته بود سرچ کن
رضا
ROMANIA
سه‌شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸
سلام اگر نمی خواهید بمب بسازید توافق کنید تمام .کمتر به چین وروسیه باج بدهید خسته نشدید کشورهای عرب هم برای ما شاخ وشانه می کشند .یک بار هم شده به دنیا ثابت کنید ما اهل مدارا وگفتگو وصلح هستیم . .
ناشناس
سه‌شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
آخه اگه تا فردا صبح هم همینطور توافق نامه امضا بشه ولی تحریما سر جاش باشه میشه مثنوی هفتاد من کاغذ.همین شما که می خواید بورس رشد کنه زمانی این اتفاق میافته که تحریما برداشته شه.در ضمن کسی شما را مجبور نکرده بیاند تو بورس که به خاطر چارتا سهام شما کل منافع ملی زیر سوال بره.
ناشناس
سه‌شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲
افرین افرین افرین تمام حقیقت هم همین است
رضا
چهارشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶
من این رضا بالایی نیستم.
آقای رضا یه ذره خجالت هم خوب چیزیه. سرتو کردی زیر برف ؟ چراهر چی از دهنت میاد می گی؟
حتما کشور وحشی ایالات متحده اهل مدارا و گفتگوست و ایران طالب جنگ ؟ چقدر منصفی شما !!!
شاخ و شانه کشیدن ارتجاع عرب و غرب وحشی برای ما ، بزرگترین دلیل اهل مدارا و گفتگو بودن ماست.
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵
عراقجی شیپور مخالف می زند . عراقچی می خواهد این سیزده بدر سوییسی سالها ادامه داشته باشد . اگر برای مردم ابی گرم نشود برای عراقچی ها نانی گرم می شود .
ناشناس
سه‌شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
حسن جان ، دلبندم
اگه فقط یه ذره مطالعه داشته باشی و دوگوله رو به کار بندازی می فهمی که اینا همش استفاده از شیوه های متداول و مرسوم مذاکره س.
تا حالا درباره یکی از مرسوم ترین شیوه های جنگ روانی توی مذاکره یعنی پلیس خوب و پلیس بد چیزی نشنیدی؟
آقای عراقچی از اول مذاکرات نقش پلیس بد رو بازی میکنن.
بی نام
چهارشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱
تنها شخص با شخصیت در تیم هسته ای بعد از جناب ظریف جناب عراقچی هستند چه ساز مخالفی زده همیشه در گزارشات سعی کرده واقعیت ها را بیان کنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷
اقا نظرش توافق یه مرحله ای بود. توافق سیاسی چه فرقه ایه...نفرات منتخب حاکمیت واقا دارند ساز مخالف میزنند...دارند جام زهر میدند به اقا...
محسن
سه‌شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱
برو بابا دلت کاملا خوشه ها!!!
ناشناس
سه‌شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹
متاسفانه همینطوره
رضا
سه‌شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳
عزیز تو یا جیره خواری یا از تحریم سود میبری.
والسلام.
مالاسیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
عراقچی همش فاز منفیه
سوزیلا
سه‌شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
یکی نیست به این دوستان بفهمونه که اگه عراقچی فاز منفی میده و مخالف استراتژی های تیم مذاکره کننده جبهه گیری می کنه چرا کنارش نمیذارن ؟ دلیلش واضح و روشنه چون این از ابتکارای تیم مذاکره کننده برای پیشبرد اهداف و رسیدن به خواسته هاشه.
اگه همه تیم مذاکره کننده دائم بگن ما با همه چی موافقیم که نمیتونن امتیازات مطلوبی از طرف مقابل بگیرن. (یکی باید از داخل تیم نقش آدم بد رو داشته باشه).
افتاد ؟؟؟!!!!!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶
بلاخره مذاکرات به توافق میرسه. دیر یا زود. امکان شکست مذاکرات به نظر من وجود نداره. تعجب میکنم بعضی ها سهامشون رو میفروشن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰
هر آدم عاقلی یه کم فکر کنه میبینه که امکان شکست مذاکرات وجود نداره. شکست مذاکرات یعنی ایران میتونه آزادانه فعالیت هسته ای داشته باشه. در منطقه حساس خاورمیانه این به نفع هیچکی نیست. پس توافق انجام خواهد شد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲
باز هم در پایان وقت معاملات صف خرید سنگین برای سهام های خودرویی تشکیل شد و سهامداران خرد و بی تجربه و ترسو سهامشون رو مفت فروختن. آدم از این همه حماقت سهامداران خرد خنده اش میگیره
اریا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲
آقای عراقچی نقشش رو داره عالی بازی می کنه، نباید تا لحظه آخر کسی فکر کنه دارن توافق می کنن چون اگه بفهمن شروع میکنن به آمریکا و غرب فشار آوردن تا جلو توافق رو بگیرن. مطمئن باشید بهترینهای ایران الان تو لوزان حاضر هستند و از منافع ما دفاع می کنن. خیالتون راحت باشه اگه اونا بعدا بزنن زیرش ما هم میزنیم زیر توافق دبه رو واسه همین حالا گذاشتن دیگه ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲
صدا وسیما هم دوست داره مذاکرات شکست بخوره
ناشناس
UNITED STATES
سه‌شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱
مذاکره فایده نداره و به توافق نمیرسه. میگم دو طرف بیان با هم بجنگن، تکلیف روشن میشه. هر کی برد، نظر اون !!
ناشناس
سه‌شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹
چه قدر شما خشنی آخه تا باب گفتگو بازه چرا جنگ کنیم یه مقدار رمانتیک فکر کن .
کارشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱
کار را باید به کار بلد سپرد .نمایندگان ما در مذاکرات بهترینها هستند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷
توافق سیاسی و... یعنی شکست مذاکرات دقیق مثل دفه قبل ___ متاسفانه باز توافق نهایی انجام نشد___ شنبه هم بازار قرمز خواهد بود حداقل 2-3 روز منفی داریم بین 10 تا 20 درصد ریزش احتمالی ( دفه قبل که یادتون باشه بعد 3 اذر بین 30 تا 50 درصد ریخت ) ولی این دفه بنظرم 10-20 درصد بیشتر نریزه بازار و بعد از اون باز حالت انتظار تا 10 تیر
ناشناس
UNITED KINGDOM
سه‌شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳
رهبری خودشان صلاح امور را بهتر میدانند وبارها از آقای ظریف وتیمشان حمایت کردهاند پس لطفا کاسه داغتر از آش نشویم واصطلاحات تفرقه بر انگیز نظیر خوراندن جام زهرراکنار بگذاریم ویک بارهم که شده منطقی فکر کنیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴
مذاکرات باز هم به نتیجه نرسید. ای خداااا.
لبی
ROMANIA
سه‌شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۲
آقاااااااااااااااااااااااااااا...ناموسا یکی لپ مطلب رو بگه...بلاخره شد یا نشد...!!!و لیکن توافق...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲
اينها به اين راحتي تحريمها رو برنميدارن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲
تازه مذاكرات هم به نتيجه برسه قيمت نفت پايينه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳
بازهم ابهام بازهم وضعيت گنگ بورس
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴
قطعا تا تيرماه وضعيت روشن نميشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
توافق بايد يك مرحله اي باشه و گرنه ممكنه بين توافق سياسي و توافق جامع سالها طول بكشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱
تا توافق جامع امضا نشه هيچ تفاهمي فايده نداره و باعث رشد واقعي بورس نميشه
امیر ع
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴
بیان جنگ کنیم تا تکلیف اسراییل رو روز اول روشن کنیم،روز دوم تمام ناوها یا غرق یا فرار را برقرار میکنن،ایرانی داد بزنه آمریکا فرار میکنه،بیشتر ناوهاشو تو دنیا ماکته! خیلی گندش کردین آمریکا رو ،مشکل ایران با رفع تحریم حل میشه ولی 3 سال دیگه وقتی آب نبود بخوریم ،اون موقع دنبال مقصر باید بگردیم!!! بابا قانون باید حاکم بشه و مدیریت هم انجام بشه ،به نظر من 70درصد مشکلات کشور از مدیریت و اینکه هر کسی سر جای خودش باید باشه ،یک مقدار باید قانون سخت تر در همه زمینه ها اجرا بشه ،از رانندگی گرفته و کم کاری تو اداره ها و برخورد بد با ارباب رجوع و پارتی بازی و رشوه تو بعضی جاها،خدا شاهده اگر قانون سفت و سخت انجام بشه خیلی از کارا درست میشه و تحریم ها هم کارایی خودشان را از دست خواهند داد،هر چند رفع تحریم هم خیلی خیلی خوب است و نباید بهانه به دست ابلهان داد،مردم باید در انتخابات با بینش بالا و آینده نگری رای بدهند تا بعدا پشیمان نشوند و مسءولانی حاکم شوند که مملکت را دچار مشکلات داخلی و خارجی نکنند،حالا ببینید این دولت چگونه باید خرابیهای عمیق گذشته را جبران و مسایل بین المللی را اصلاح و به نفع مردم تغیر دهد ،لطفا یک صلوات بفرستین....
حسین
چهارشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵
من نویسنده 3 کتاب مهندسی هستم اما بیکارم بخدا قسم. حرفای شما دقیقا درسته اما مردم میدونن این خصلت ها از ایرانی ها دور نمیشه دنبال تسکین دادن به مشکلاتن. اگر دوباره یک ماه دیگه تحریم کردن بازهم بورس و اقتصاد افت میکنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶
بايد با آمريكا به توافق همه جانبه برسيم تا مشت محكمي بر دهان اعراب منطقه بزنيم
حسین
چهارشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
دقیقا. حضرت علی میگه به کسی که شب گناه کرده روز نباید به چشم گناهکار نگاه کرد شاید سحر توبه کرده باشه. قطعا اوباما از بوش و اعراب و کنگره بهتر بوده خدایی من دوسش دارم در قبال ایران کاش فقط دستور حمله به یمن نمیداد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
باتوافق جامع وضعيت بورس رو مشخص ميكنه وگرنه تفاهم سياسي خيلي مبهمه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
بايد با احتياط خريد كرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
وضعيت بازار هنوز گنگ و مبهمه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲
مذاکرات به نتیجه رسید. در همه موضوعات به راه حل رسیده اند. توافق نهایی تا تیرماه امضا خواهد شد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴
این رشته سر دراااز دارد. حالم دیگه بهم میخوره از این مذاکرات. تا تیرماه باید صبر کرد. اگه باز تمدیدش نکن.
علی اکبر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱
طبق معمول مذاکرات قبلی هیچ چیز عوض نشده بود ولی مسئو.لین محترم همش میگفتن به توافق رسیدیم و از این حرفا مثل سوم آذر سال قبل که مردم رو آمیدوار کرده بودن.
یه بار راحت بگین هنوز به توافق نرسیدیم
الکی یه هفته اعصاب مردمو خورد میکنن آخرش بی سر و صدا میگن توافق نکردیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳
وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه پیشرفت مذاکرات بستگی به اراده سیاسی دارد و اراده سیاسی طرف مقابل همیشه مشکل داشته است، گفت: قطعا نتیجه کار بیش از یک بیانیه نخواهد بود.
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵
تحریمها کاغذ پاره ای بیش نیست . بزن تو گوش کری بیا بیرون از جلسه .راستی میز و هم بهم بریز .
بعدم اینقدر توافق کنید تا توافق دانتان پاره شود .