بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۴
کد خبر : ۱۴۶۱۵۳
مثلث آنلاین : سومین دور از نشست وزرای خارجه ایران و گروه 5+1 که بعدازظهر امروز پس از یک تنفس یک ساعته دوباره از سرگرفته شد، پس از گذشت سه ساعت همچنان پشت درهای بسته ادامه دارد. سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه که عصر امروز وارد هتل بوری واژ لوزان شده بوده بلافاصله به این مذاکرات پیوست.
ايتارتاس/ مقام روس: مذاکرات سازنده است
به گزارش ایتارتاس از لوزان، یکی از اعضای هیئت روسیه گفت مذاکره کنندگان ایران و شش قدرت جهانی به مذاکرات سازنده در لوزان ادامه می دهند.
این منبع افزود: ما کارمان را ادامه می دهیم.
وی در پاسخ به سئوالی درباره اینکه آیا این مذاکرات،‌ سودمند است و آیا نتیجه خواهد داشت، گفت: البته.
سخنگوي کاخ سفيد گفت احتمال دارد مذاکرات هسته اي فردا هم ادامه بيابد
سخنگوی کاخ سفید گفت احتمال دارد مذاکرات هسته ای فردا هم ادامه بیابد.
به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی خبرگزاری صدا و سیما جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید در کنفرانسی خبری که در حال حاضر ادامه دارد گفت احتمال دارد مذاکرات هسته ای ایران فردا چهارشنبه هم ادامه بیابد.
سخنگوي دکتر صالحي: پيشرفت وجود دارد اما کند است
خبرنگار پرس تی وی در لوزان سوئیس به نقل از آقای کمالوندی سخنگوی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در سوئیس گفت: پیشرفت درحال بدست آمدن است اما کند است.
هما لزگی در گفتگوی زنده ی تلویزیونی از لوزان سوئیس درباره ی ورود سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه ی روسیه به هتل محل برگزاری گفتگوها گفت:
پیش بینی اینکه چه زمانی نتیجه ی مذاکرات اعلام خواهد شد ، دشوار است. به نظر می رسد که ضرب الاجل تعیین شده برای نیمه شب سه شنبه سی و یکم مارس ، به یک ضرب الاجل انعطاف پذیر تبدیل شده باشد چون حتی دیروز وقتی خبرنگاران با عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده ی ایرانی و معاون وزیر امور خارجه صحبت می کردند، وی گفته بود احتمال دارد گفتگوها حتی به روز چهارشنبه هم کشیده شود. گفته های عراقچی شاید تلویحا بیان کننده ی ادامه ی مذاکرات بعد از نیمه شب سه شنبه باشد.
برخی رسانه های آمریکایی گزارش دادند که گفتگوها تا روز چهارشنبه ادامه خواهد یافت. گزارش ها البته متناقض هستند. برخی گزارش ها می گویند مذاکرات در سه شنبه پایان خواهد یافت اما برخی دیگر از گزارش ها می گویند مذاکرات تا چهارشنبه ادامه خواهد یافت. چیزی که من می توانم بگویم این است که دیدار وزرای امور خارجه ی ایران و گروه پنج بعلاوه ی یک همچنان ادامه دارد. اکنون بیش از سه ساعت است که این دیدار ادامه دارد. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه ی روسیه نیز به گفتگوها ملحق شده است. همچنین شایعات بسیاری وجود دارد که مکان اعلام نهایی کجا خواهد بود؟ به نظر می رسد که طرفین نمی خواهند در هتل بوری واژ بیانیه ی مشترک صادر کنند بلکه می خواهند در مقر سازمان ملل متحد در ژنو بروند و اعلام نهایی را بکنند. همچنین گفته می شود که شاید اعلام نهایی در دانشگاه ایی پی اف ال در لوزان باشد. البته هیچ یک از این گزارش ها تائید نشدند. همچنین دو ساعت پیش بود که آقای کمالوندی سخنگوی آقای صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران صحبت های اندکی با رسانه ها داشت و گفت آنها درحال پیشرفت هستند اما سرعت پیشرفت کند است. ماهیت موضوعات پیچیده است و نیازمند زمان است. آقای کمالوندی گفت باید صبر کرد و دید که نتیجه ی دیدار وزرا چه می شود.
سخنگوي کاخ سفيد :رئيس جمهور آمريکا برنامه اي براي گفتگوي تلفني با رئيس جمهور روحاني ندارد
سخنگوی کاخ سفیدگفت:رئیس جمهور آمریکا برنامه ای برای گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور روحانی ندارد.
جاش ارنست گفت:رئیس جمهور آمریکا اخیرا گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور روحانی نداشته است. در حال حاضر برنامه ای برای این گفتگوی تلفنی وجود ندارد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر