بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴
کد خبر : ۱۴۶۱۶۰

مردم منتظر شنیدن خبر نهایی مذاکرات هستند و از حالا شمارش معکوس برای دور پایانی مذاکرات آغاز شده است.

آخرین روز گفت‌وگوهای هسته‌ای در حالی در لوزان سوئیس پیگیری می‌شود که بسیاری از مردم در کوچه پس کوچه‌های شهرهای مختلف ایران، منتظر شنیدن خبر نهایی مذاکرات هستند و از حالا شمارش معکوس برای دور پایانی مذاکرات آغاز شده است.

در این میان انتشار تصاویر و خبرهایی که حاکی از مثبت بودن مذاکرات دارد، حال و هوای خاصی به سطح شهرتهران بخشیده است.حال و هوایی که حتی به شب نشینی‌ها و عیددیدنی‌های امسال هم کشیده شده است.

توافق هسته‌ای؛رونق اقتصادی

‌‌صحبت از توافق هسته‌ای که به میان می‌آید، عده زیادی یاد "رونق اقتصادی و کم شدن فشار مالی" می‌افتند. مشکلات اقتصادی در سال‌های اخیر فشار زیادی بر اقشار مختلف مردم وارد کرده و بسیاری فکر می‌کنند توافق هسته‌ای و برداشته شدن تحریم‌ها بسیاری از مشکلات را حل می‌کند.

مرتضی که در بازار تهران مغازه دارد، برای شنیدن خبر توافق هسته‌ای لحظه‌شماری می‌کند.او در این باره می‌گوید:«برای کسبه توافق اهمیت زیادی دارد. اگر تحریم‌ها برداشته شود، اوضاع اقتصادی بهتر می‌شود. ما در این سال‌ها مشکلات زیادی داشتیم.بالا و پایین شدن قیمت ارز بر کار ما تاثیر زیادی گذاشت. برای همین دوست دارم که توافق شود.اگر توافق شود، جشن بزرگی می‌گیریم.»

فاطمه که چند سالی است در شرکتی مهندسی کار می‌کند،نظری مشابه مرتضی دارد.او در این ارتباط می‌گوید:« خیلی‌ها معتقدند که توافق هسته‌ای تاثیری بر زندگی مردم ندارد، اما من فکر می‌کنم این فکر غلط است. اگر توافق انجام شود و تحریم‌ها برداشته شود از نظر اقتصادی شرایط بهتری در جامعه حاکم می‌شود. شرکت‌های خارجی برای سرمایه گذاری به ایران می‌آیند و فرصت‌های کاری بیشتر می‌شود.»

او درباره اینکه در صورت توافق چه واکنشی نشان می‌دهد، می‌گوید:«من فکر می‌کنم جشن خیابانی داشته باشیم.همه باید به خیابان بیاییم و برای این موفقیت جشن بگیریم.»

بیمارانی که دست به دعا هستند

هرچند که در دو سال اخیر اقدامات زیادی برای برطرف کردن کمبود دارویی بیماران خاص انجام شده است اما بسیاری از بیماران خاص به دلیل وجود تحریم‌ها هنوز با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.احمد مبتلا به سرطان روده است و مدت زیادی برای پیدا کردن داور وقت صرف کرده است.او معتقد است که از بین رفتن تحریم‌ها شرایط بهتری برای بیماران مثل او به وجود می‌آورد:« دعای بسیاری از بیماران پشت و پناه آقای ظریف است.من فکر می‌کنم که اگر توافق شود و تحریم‌ها از بین برود، بخش زیادی از مشکلات امثال من حل می‌شود.اگر این اتفاق بیفتد، جشن ملی در کشور برپا می‌شود.»

جشن هسته‌ای در راه است؟

هرچند که پیش بینی ها حاکی از توافق سیاسی میان ایران و 1+5 دارد، اما گفته می‌شود چگونگی رفع تحریم ها، زمان رفع تحریم ها و زمان پایبندی به توافق نهایی از نکات اختلاف میان دو طرف است که عناصر اصلی در تمامی این مذاکرات محسوب می شوند.به همین دلیل 24 ساعت آینده می‌تواند، مهم‌ترین اتفاقات را رقم بزند.زمانی که به نظر می‌رسد در بسیاری از خانه‌ها، خواب تعطیل است و شبکه‌های اجتماعی، سایت‌های خبری و شبکه های تلویزیونی جز جدا نشدنی شب‌نشینی‌های عید هستند.

نویسنده:شبنم شکوریان

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
نارون
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴
توافق با غرب قدرت ایران رو چند برابر میکنه و ترس عربستان و اسراییل هم از اینه .... با اتحاد ایران و غرب عربستان بدجور ضربه میخوره انشاله
حسین
چهارشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷
ان شالله. حتی اگرم متحد نشن همین که مشکلات زیادی از مردم حل میشه کلی ارزش داره. این همه سهام دار بدشانس که نصف زندگیشون رو به باد دادن. به امید خدا و کمک خدا و نظرات درست وزیر خارجه آقای ظریف توافق انجام میشه. من حدس زدم توافق امضا میشه اما ترس داشتم و سهم زیادی نخریدم اما بعدش جبران میکنم 60 درصد ضررم رو.
کرج
چهارشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹
ساده لوح نباشیم
ناشناس
پنجشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۸
خب کرج تو که میگی ساده لوح تباشیم دلیلش را هم بگو؟
همینطوری فقط فاز منفی بیای؟
افخم
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹
به امید موفقیت پیروزمندانه تیم مذاکره کننده ....خدا پشت و پناهشون...زنده باد دکتر ظریف و تیمش
hamid
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹
علیرغم اینکه از این توافق به شدت حمایت میکنم , اما خیلی مسخره نیست برای برگشتن به وضع سال 1384 جشن بگیریم ؟؟
به جای جشن باید درس بگیریم تا دیگه از این بلاها به سرمون نیاد..
اما از اون جایی که نه از تسخیر سفارت آمریکا , نه از جنگ با عراق و نه از ... درس نگرفتیم , پس از قضیه هسته ای هم درس نخواهیم گرفت...
کرج
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰
این توافق ها الکی هستند و آمریکا همچنان دشمن ماست
مجید
Iran, Islamic Republic of
پنجشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۴
کرج.جان دشمن ما شماهایید که لا پول بیت المال دارین حال میکنید و اختلاس رو اختلاس.....توافق به ضررتونه واسه همین نمیخواین توافق بشه ......مشکل شما امریکا نیست مشکل شما قطع شدنه دستتونه از مال مردم
دردد
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۵
دوست من نترسین احدی نژاد مملکتو80سال عقب انداخت حالا که به 84 برگشتیم ایول دارهههههه
باید جشن بگیریم ملتتتتتتتتتتتتتتت
ملت
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۵
خدارو شکر شاید مردم از این فشار بیان بیرون .از ارتباط با چند تا کشور گشنه و بد بخت چیزی نصیب ما نخواهد شد .دشمن ما فقر فرهنگی وبی سوادی ماست نه کشور های دیگر ...........
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۳
به کور چشم کسانیکه مردم صلح دوست و آزاده وطن مرا ، خس و خاشاک نامیدند،
ناشناس
شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
مردمت خس خاشاک نگفت ، گفت اونایی که مغازه های مردم آتیش میزدن و شیشه خودرو مرا شکستند خس خاشاک هستند ، خدا از آنها نگذرد من که نمیگذرم از آنهایی که به خودرو پار شده من آسیب رسانند خس خاشاک ها
دکتر سلام
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹
سایت غنی سازی فردو با این توافق از پاییز 94 دانشجوی رشته فیزیک می پذیرد.
لب تاب دادیم تی تاب گرفتیم.
خداحافظ ایران هسته ای
ناشناس
سه‌شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴
ما انرژی هسته ای نمی خواهیم،آرامش می خواهیم!
sina
چهارشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲
لطفا جمع نبندید ما نه تو نمیخوای...
ببین
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹
حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان با اشاره به توافق لوزان نوشت: گزارش آژانس از یکسو مشروط به آن است که از تولید موشک‌های بالستیک دست بکشیم و موشک‌های تولید شده را نابود کنیم و از سوی دیگر تعلیق تحریم‌ها مشروط به همین گزارش آژانس خواهد بود و...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱
موضوع موشک ها جز مذاکرات نبوده این فرد همش منفی بافی می کند
افرا
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۷
تمام زندگی درسه شاد بودن حق مسلم همه مردم ایران است احساسی عمل نکنیم واقعیتهارو ببینیم.توافق هسته ایی به نفع جهانه سیاسیت حاضر بر این قرارگرفته شده است.بهتره کمی فرصت بدیم ببینیم بعدش چه خواهد شد .زمان به ما ثابت خواهد کردکه اهداف دوطرف چه بوده مردم ایران باهوشتر ازاین حرفان.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۷
هرکس نمیدونه بدونه این جشن ها از قبل برنامه ریزی شده بود برای تحریک مردم برای خوشحالی و تحریف افکار عمومی. از خودم نميگم. بازی خوردیم بد جور.