بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵
انتشار بیانیه ریاست جمهوری افغانستان در حالی صورت گرفته که رئیس‌جمهور این کشور بصورت تلفنی با پادشاه عربستان گفت‌وگویی داشته بود.
کد خبر : ۱۴۶۱۸۹

به گزارش تسنیم، دولت افغانستان از ایجاد ائتلاف نظامی عربستان سعودی در مقابله با حوثی‌های یمن، اعلام حمایت کرده است.

افغانستان تاکید کرده که با «تمام نیرو» در کنار عربستان سعودی ایستادگی می‌‌کند.

براساس اعلامیه‌ای که توسط دفتر ریاست جمهوری منتشر شده، این تصمیم پس از مشورت با علما، روحانیون و رهبران سیاسی و جهادی در جلسه شورای امنیت ملی اتخاذ شده است.

در اعلامیه دفتر ریاست جمهوری آمده است: دولت و مردم مسلمان افغانستان روابط عمیق تاریخی و دینی با کشور عربستان سعودی داشته و دفاع از سرزمین مقدس حرمین شریفین را دین هر مسلمان می‌دانند. از همین رو، در دفاع از سرزمین مقدس حرمین شریفین با تمام نیرو در کنار دولت و مردم برادر و مسلمان کشور عربستان سعودی، در صورت بروز هر نوع تهدید قرار دارد.

همچنین در این اعلامیه آمده است: دولت جمهوری اسلامی افغانستان به اصل مردم سالاری و مشروعیت نظام قانونی در یمن باور داشته و از حکومت قانونی آن حمایت می‌نماید.

با این‌حال، دولت افغانستان تاکید کرده این کشور با درک تجارب تلخ و ناگوار از عواقب جنگ و ناامنی، طرفدار راه حل صلح‌آمیز بحران در یمن است و از تمامی کشورهای اسلامی و رهبران شان می‌خواهد که به همکاری سازمان کنفرانس اسلامی و سازمان ملل متحد در این راستا تلاش نمایند.

انتشار این اعلامیه از سوی دفتر ریاست جمهوری در حالی انجام شد که اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان دو شب قبل نیز با پادشاه عربستان سعودی گفت‌‌وگوی تلفنی داشته بود و احتمالا اعلام موضع‌گیری افغانستان در قبال یمن، یکی از موضوعات مورد بحث آقای غنی با پادشاه عربستان سعودی بوده است.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
اشکان
GERMANY
پنجشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹
چشم مسئولین بابت این همه محبوبیت و نفوذ در کشورها و دان خرجیشون روشن
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
بعد هی تو ایران تبلیغ کنیم کمک به افغانستان اینقدر از این خبر زورم امد که نگو خدا لعنت کنه هر ایرانی که بخواهد به این افغانی ها کمک کنه باید از ایران برن بیرون
محمد57
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
با این کار خوی وهابی دوستی و شیعه ستیزی خودشون را نشان میدهند.
بانوی ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲
طرف نان نداره بخوره پیاز می خوره اشتهاش باز بشه .اینا برای دفاع از کشور خودشون از امریکاییها کمک می خواهند .بعد می خواهند با تمام قوا در کنار عربستان قرار بگیرند . اب که سربالا میره افغانستان هم ابو عطا می خونه . دوباره به جایگاه اولیه برگشتن ایران گویا به مذاق توسری خورهای ایران خوش نیامده به امید خدا همین روزها اقایی منطقه را از عربستان پس میگیریم
بهروز
جمعه ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۳:۴۸
دوست عزيز از كدوم آقايي سعوديه حرف ميزني

آقا بوديم و خاهيم ماند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۳
حالا افغانستان بخواد کنار اعراب قرار بگیره یا نگیره چه فرقی می کنه
بهروز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۳:۵۰
اين اشرف قني داره افغانستان رو پشتونيزه ميكنه و بايد يه جورايي از فرهنگ ايراني كه مردمش دارن جدا بشه تا بتون هويت پشتون رو شكل بده.
و يه احمق مثل حامد كرزي بيش نيست و حيف از دكتر عبدالله كه در دولت بي سواد اين يارو قرار داره
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۷
حالا چون مکه تو عربستان عربستان حق داره هر کاری دوست داره بکنه عجب استدلالی خوب خاک برسرت القاعده در افغانستان رو عربستان درست کرد کی از نفهمی دولتهای منطقه در میان
amir
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵
ببینید این همه از این کشورها حمایت میکننید هنوز تو دنیا حتی افغانستان هم کنار ما نیست پس چی شد این همه از نفوذی که داییم از ان گوش ملت را کر کردید پس نتیجه باید گرفت که این همه دشمنی با غرب جز سرخوردگی و منزوی شدن در دنیا و پول این کشور و مردم را صرف عربها و افغانیه کردن و به باد دادن سرمایه های مغزی و پولی این کشور سودی نداشته باز هم این سیاستهای غلط را تا اخر جهان ادامه میدهیم