بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷
مدیر عامل شرکت راهکارهای جامع ارشن عنوان کرد:

تشریح خدمات و برنامه های آتی ارشن

افرادی نیز وجود دارند که علاقمند به سرمایه گذاری در بورس هستند، اما از دانش و اطلاعات کافی در این حوزه برخوردار نبوده وممکن است رفتار آنها متفاوت از سایر سرمایه گذاران باشد.
کد خبر : ۱۴۶۴۲۹
نویسنده :
جمشیدی
از سال 2010 میلادی ایده ای در دنیا شکل گرفت که طی آن شبکه های اجتماعی با بخش های اقتصادی و سرمایه گذاری ترکیب شده و در نهایت به دیدگاهی تحت عنوان داد و ستد اجتماعی (Social trading) منجر شده است.

مدیر عامل شرکت راهکارهای جامع ارشن با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: فعالان بازار سرمایه همواره به منظور سرمایه گذاری در بورس نیازمند کسب اطلاعات هستند و تصمیم گیری آنها بر مبنای انجام تحلیل های بنیادی و تکنیکالی شکل می گیرد. این در حالی است که افرادی نیز وجود دارند که علاقمند به سرمایه گذاری در بورس هستند، اما از دانش و اطلاعات کافی در این حوزه برخوردار نبوده وممکن است رفتار آنها متفاوت از سایر سرمایه گذاران باشد.

احمد آقاجان به تشریح دیدگاه داد و ستد اجتماعی پرداخت و گفت: در این دیدگاه سرمایه گذاران پارامترهای اجتماعی و سمت و سوی اغلب سرمایه گذاران را در نظر می گیرند و با توجه به رفتار جامعه سرمایه گذار و تبادل نظر آنها تصمیم گیری می کنند.

وی افزود: به عنوان مثال شاهد استفاده بورس نیویورک از امکانات شبکه اجتماعی توییتر در این حوزه با نام Stocktwitts هستیم به گونه ای که سرمایه گذاران نظرات و دیدگاه های خود را در خصوص سهام شرکت های پرپتانسیل بیان می کنند و هر سهامداری با بررسی این نظرات اقدام به انتخاب سهام می کند و به عبارت بهتر طبق این دیدگاه معامله گران چندان به تحلیل های بنیادی و تکنیکالی توجه نمی کنند.

براین اساس سهامداران تازه وارد و علاقمند به سرمایه گذاری در بورس می توانند با توجه به شفافیت اطلاعاتی که در فضای شبکه اجتماعی وجود دارد، چند نفر از تحلیلگران حرفه ای که در شبکه اجتماعی فعال هستند را انتخاب نموده و از آنها تبعیت کنند یا براساس نگرش آنها تصمیمات خود را راستی آزمایی نمایند. چراکه برای سرمایه گذاران تازه وارد بورس فراگیری نحوه تحلیل و انتخاب سهام شرکت های بورسی زمان بر می باشد. بدین ترتیب ریسک سرمایه گذاری سهامداران پوشش داده می شود و در کنار آن از طریق تبادل اطلاعات بر تجربیات آنها در حوزه بازار سرمایه افزوده می شود.

مدیر عامل شرکت راهکارهای جامع ارشن به خدمات ارایه شده از طریق این رسانه اشاره کرد و گفت: ارایه تحلیل های انجام شده از سوی واحد مشاور سرمایه گذاری نهایت نگر به عنوان سهامدار عمده، انتشار بلاگ برای ارایه دیدگاه ها، انتشار چکیده اخبار اثرگذار همراه با انجام تحلیل کوتاه در خصوص آثار آنها و نیز امکان تبادل نظر کاربران و سهامداران از جمله اصلی ترین خدمات سایت اجتماعی – تحلیلی ارشن به شمار می رود.

آقاجان به برنامه های آتی این مجموعه اشاره کرد و ابراز داشت: در گام اول از فضای اجتماعی برای تبادل تحلیل ها و نظرات استفاده می شود و پس از آن ابزار تحلیل تکنیکال در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه طی خرداد ماه سال جاری ارایه می گردد. علاوه بر این، برنامه هایی جهت ایجاد امکان برای کاربران به منظور انجام معاملات آنلاین و مدیریت پرتفوی سرمایه گذاری فراهم می شود و در نهایت نیز بسترهای لازم جهت دریافت مشاوره سرمایه گذاری برای آنها ایجاد خواهد شد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵
پس بالاخره این ایده وارد ایران هم شد...
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶
ارشن سایت خیلی خوب و مفیدیه. با افزایش تعداد کاربران هر روز بهتر هم میشه.
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳
ارشن سایت خیلی خوب و مفیدیه. با افزایش تعداد کاربران هر روز بهتر هم میشه.