بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۴
معاون مالی و اقتصادی شرکت فولاد مبارکه خبر داد:

از افزایش ظرفیت تولید و فروش صادراتی "هرمز" تا حمایت سهامدار عمده

بازدهی این سهم بیشتر از محل رشد قیمت خواهد بود تا سود تقسیمی؛ و نباید تنها بر مبنای سود یک ریالی برآوردی آن در بودجه سال مالی جاری تصمیم گرفت.
کد خبر : ۱۴۶۵۹۸
نویسنده :
کیوان فر

شرکت فولاد هرمزگان با ظرفيت توليد سالانه 1.5 ميليون تن اسلب فولادي، يکي از پيشرفته ترين خطوط توليد فولاد در کشور را دارد و بخش عمده گندله مورد نياز آن از شرکت هاي داخلي و خارجي تأمين مي گردد که با توجه به موقعيت ممتاز شرکت و دسترسي به آب هاي آزاد و مصوبه اخير سازمان ايميدرو مبني بر آزاد سازي صادرات محصولات فولادي پتانسيل بالايي جهت صادرات محصولات و سودآوري در آينده را دارا می باشد.

معاون مالی و اقتصادی فولاد مبارکه ضمن بیان مطالب فوق در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: در حال حاضر بازار فولاد در کشور با کاهش تقاضا رو به رو شده و در فعالان بزرگ این حوزه همچون فولاد و ذوب نیز همین شرایط رکودی حاکم است. از این رو با توجه به موقعیت مناسبی که فولاد هرمزگان در منطقه خلیج فارس دارد، تلاش شده برنامه فروش صادراتی را از فروش داخلی پررنگ تر کنیم.

امیر حسین نادری افزود: "هرمز" در حالی برای سال مالی 94 خود به ازای هر سهم یک ریال سود برآورد کرده که با تحقق برنامه های صادراتی، می توان بزودی شاهد افزایش سودآوری این مجتمع فولادسازی بود.

این مقام مسئول اظهار داشت: فولاد هرمزگان با توليد عريض ترين تختال کشور با عرض 2000 ميليمتر و سنگين ترين تختال کشور با وزن 46 تن از مزيت رقابتي محصول منحصر به فرد در کشور برخوردار است و داراي ظرفيت اسمي تولید 1.5 ميليون تن تختال(اسلب) مي باشد. همچنين اين شرکت قادر به توليد محصولات مياني از قبيل يک ميليون و 650 هزار تن آهن اسفنجي در سال، 90 هزار تن آهک در سال، 7500 نرمال متر مکعب اکسيژن بر ساعت، 18000 نرمال متر مکعب بر ساعت نيتروژن و 120 نرمال متر مکعب بر ساعت آرگون مي باشد.

وی ادامه داد: این مجموعه توان تولید گرید های بالای فولاد را که در صنایع نفت و گاز استفاده می شود، نیز داراست و "هرمز" به دلیل ظرفیت 1.5 میلیون تنی تولید فولاد و با توجه به اینکه در حال حاضر نیاز 600 هزار تنی به لوله های انتقال گاز در کشور وجود دارد، قابلیت پاسخگویی به این نیاز را براحتی دارا می باشد.

این مقام مسئول پیرامون مهمترین علل کاهش سود هر سهم سال مالی جاری نسبت به سال گذشته گفت: افزون بر حاکمیت رکود در بازار فروش محصولات، روند قیمت های جهانی هم با کاهش همراه شده که منجر به کاهش سود برآوردی شرکت شده است، اما می توان امیدوار بود که با افت بهای جهانی سنگ آهن و در نتیجه گندله، بهای تمام شده تولید نیز کاهش یابد که در صورت ادامه این روند نزولی می توان شاهد بروز اتفاقات مطلوبی برای اعلام تعدیل مثبت عایدی هر سهم "هرمز" از این محل باشیم.

نادری تأکید کرد: البته بازدهی این سهم بیشتر از محل رشد قیمت خواهد بود تا سود تقسیمی؛ و نباید تنها بر مبنای سود یک ریالی برآوردی آن در بودجه سال مالی جاری تصمیم گرفت.

معاون مالی و اقتصادی "فولاد" در خاتمه سخنان خود با بیان اینکه ارزش جایگزینی هرمز به ازای هر سهم کمتر از 200 تومان نیست، اظهار داشت: سهامدار عمده یعنی "فولاد" برنامه عرضه دیگری در نماد "هرمز" ندارد و از این سهم حمایت های لازم را خواهد داشت، بطوریکه می توان این اطمینان را به سهامداران داد که اقدامی صورت نخواهد گرفت که به ضرر آنها باشد.

در پایان این گزارش می افزاید، سرمايه شرکت فولاد هرمزگان جنوب که سهام آن برای اولین بار طی آخرین روز معاملاتی در بازار فرابورس به قیمت 120 تومان عرضه شد، در بدو تأسيس 4،980 ميليارد ريال بوده که طي دو مرحله در سال هاي 91 و 92 به 15 هزار ميليارد ريال رسيده است. "هرمز" در گزارش های خود اعلام کرده که با تحقق برنامه های برآوردی سال مالی 94 امیدوار است بتواند به 90 درصد ظرفيت کامل رسیده و با ادامه روند افزایشی تولید خود در سال 1395 به 100 درصد ظرفیت اسمی دست یابد

 همچنین افزايش ظرفيت واحد فولادسازي از 1.5 ميليون تن به 3 ميليون تن محصول خام (تختال) و ایجاد واحدهای گندله سازي و نورد گرم از مهمترین برنامه های آتی این مجتمع می باشد تا بدین ترتیب بتواند زنجیره تولید خود را از سنگ آهن تا کلاف نورد گرم تکمیل کند.




اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶
همه این بدگویی ها برای هرمز سیاست سازمان بورسه!!!!!هرمز رشد قیمت زیادی خواهد داشت.میخان بگن با وجود بدگویی باز هم افزایش قیمت داشت و راهو برا بقیه ی غرضه اولیه ها باز کنن
بهشاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹
رشد قیمت سهم بی‌ارتباط به EPS نیست. در صورتی رشد قیمت توجیه پذیره که با رشد EPS همراه باشه. در صورتی که سود یک‌ریال تعدیل زیادی نخوره افزایش قیمت سهم منطقی نیست
akbar
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸
امیدواریم همان طور که میفرماید باشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
آخه کی میاد سهم های بنیادی و پر پنانسیل و ارزان را رها کنه و سهمی با پی بر ای 1200 بخره ؟
بزک نمیر بهار میاد
شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۹
دیدی کیا میخرند ؟
پیشنهاد میکنم از بازار بورس خارج بشی چون قاعده بازی رو بلد نیستی .
موفق باشی :)
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳
قبلا اه اه بود حالا به به شد .بورس نیوز تو هم اره.....؟؟؟؟؟؟
ناسناس
ROMANIA
شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷
چه ذرست باشد چه نادرست مهم این است که بعد از مدتی سهامداران متحد شدند سهم سود ده زیاد اسن مهم اتفاقیاست که افتاد وهم دلی بوجود اورد شرکت ها هم حساب کار بدستشان امد
سعید
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۴
متحد شدند؟؟؟ منظورت از اتحاد صف ساختگی 200میلیونی حقوقیه؟ داداش این رشد هم تا الان با فشار حقوقی بوده .. البته دمش گرم من یکی تو سود بودم تا الان اما اتحادی در کار نبوده همه ما موج سواریم!
ندا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹
فولاد مبارکه ،،،سهامدار عمده هرمز،،،اگه راست میگه یکم از سهم خودش ،،فولاد ،،،،حمایت کنه
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵
جناب بهشاد پس چرا مردم زامیاد میخرن و امثالهم میخرن؟؟؟؟
بهشاد
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳
سعید عزیز به این خاطر که احتمال می‌دن EPS سهم تعدیل مثبت داشته باشه (به دلیل افزایش تولید و فروش). در غیر این صورت خرید زامیاد هم منطقی نیست.
علی حمدانی
ROMANIA
شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
بورس نیوز:من عرضه اولیه نمی خرم .....امروز دیدی چه صف خریدی داشت.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸
سلام میبشه یکی به ما بگه چطور شتران که کل معاملات امروزش باحجم 107،370 بوده و ارزش معاملاتش 97 میلیون خورده ای بوده توی شاخص فرابورس تاثیر گذار بوده اما شاوان با حجم 190،7000 با ارزش2/5 میلیارد و خورده ای تومن اصلا تو شاخص تاثیر گذار نبوده؟؟؟ خیلی جالب که این داستان هر روز تکزار میشه و با وجود معامله بعضا زیر ده میلیون تومن شتران اعلام میشه که توی شاخص تاثیر مثبت گذاشته؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
UNITED STATES
شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹
این که در پس پرده چه میگذرد خدا عالم است و ما بی خبر
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷
ای کاش مدیران جدید بورس کمی ازبی تدبیری حاکم بر بورس پارسال که درحق سهامداران بورس با نابودکردن نیمی از سرمایه سهامدارا شد عبرت میگرفتند واین عرضه های اولیه بد موقع وناشیانه را به زمان بهتری موکول میکردند نه وقتی هنوز روند صعودی بورس شکل نگرفته ناگهان موج فروش سهام را بوجود بیاورند.ام
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴
چرا به جای 750 میلیون . 936 میلیون از سهام شرکت فولاد مبارکه در عرضه اولیه کم شده؟!!! کسی دلیلشو میدونه؟
ناشناس
شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲
غیر از 750 میلیون ، 186 میلیون هم بلوکی واگذار کرده که توی نماد هرمز4 میتونین ببینین
ناشناس
GERMANY
شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
بورس نیوز شما که چهارشنبه کمپین راه انداختی ما هم نخریدیم الان چی شده داری تعریف میکنی ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵
کارگزاری اس داده بود تا سقف 20 میلیون هم میتونید بخرید اعتبار هم میداد کجا سهم با ارزش را اینجوری میدن اگر خوب بود التماس میکردی یک دانه سهم نمیدادن این صفها هم صوری هست مواظب باشید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸
ملت ذوب با 3 میلیون تن تولید نصف هرمز سهم دارد و باچند صد هکتار زمین شهری در اصفهان تا 140 هم سقوط کرد پس مواظب تله هرمز باشید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱
دوستان قبلا یادتونه چندتا عرضه اولیه با پی بر ای پایین داشتیم تو بورس همه گفتن بده مانند ذوب و شبندر ولی یهو بعد عرضه معلوم شد الکی کم اعلام کرده بودن . ذوب صد تومنی شد سیصد و شبندر هم که دیگه جای خود دارد
hamid
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۰
من عرضه اولیه نمیخرم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۱
الان دیگه باید در خرید عرضه های اولیه با احتیاط بیشتری تصمیم به خرید گرفت چون یک کمی شرایط فرق کرده کسانی که سهم هایی مثل قاسم . سیدکو , سپاهان و .. گرفتند چندان خرید های خوبی نیود و بعدش شروع به کاهش قیمت و از دست دادن ارزش خودش کرد علتش هم معلومه چون خریدها هیجانیه و حقوقیها هزار راه و ترفند برای فروش سهم بلدند و ... و نهایت امیدوارم خرید هرمز برای سهامداراش خریدی پر سود باشه .
کرج
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۱
دیدن کسی نخریده احتمال داره حتی یه مدت بالا هم بره
مواظب باشید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۲
ضمن سلام خدمت اهالی بورس نیوز وسهام داران محترم عزیزان به همدیگر احترام بگذارید همه بهم نیاز منذیم حال هر کسی سهمی میخرد نباید نباید بدیگران انظر سود دهی فخر فروشی نماید اگر اتحاد ویک دلی باشد هم نوسان گیر سود می برد جامانده ها قسمت ما میشود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶
جوجه را اخر پاییز می شمارند
hamid
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۷
من دوست ندارم از این شرکتهای پوچ وبی هویت به داخل بورس بیاد ،باید کیو ببینم