بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹
اما همچنان بازار با بزرگترین ریسک که همان عدم رفع ریسک ناشی از تحریم هاست، مواجه بوده و آنقدر سایه این عامل بزرگ می باشد که تمام عوامل روانی، بنیادی، تکنیکی و تحلیل و منطق را در برگرفته است. اما چنانچه ریسک مذکور مرتفع گردد.
کد خبر : ۱۴۶۶۵۶
نویسنده :
کیوان فر
حجم معاملات سهام و رشد آن طی روزهای اخیر نشان دهنده برگشت بخش زیادی از نقدینگی های خارج شده از بورس به سمت بازار سرمایه است.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری پارند با بیان این مطلب پیرامون شکل گیری جریان نقدینگی به سمت بازار سهام به خبرنگار بورس نیوز گفت: در حال حاضر بازارهای طلا، دلار و مسکن با اتفاق خاصی روبه رو نخواهند شد و طبیعی است که نقدینگی به سمت آنها نخواهد رفت و در این میان تنها گزینه جذب کننده پول موجود در سپرده های بانکی و اوراق مشارکت، بورس است.

علی دهدشتی نژاد افزود: خوشبختانه در شرایطی هستیم که خروج پول از بانک ها به سمت بازار سرمایه خواهد بود و این میان راه دیگری برای حضور این پول ها وجود ندارد.

وی تأکید کرد: در شرایط فعلی حرفه ای های بازار در حال تزریق نقدینگی به بورس هستند، هرچند با برگشت حرفه ای ها نمی توان گفت کل نقدینگی فراری از بازار سهام در حال انتقال مجدد به بورس است؛ چراکه همچنان ریسک ها پابرجاست و نمی توان گفت آثار قطعی از سرعت بالای جریان نقدینگی به بورس قابل مشاهده می باشد. بطوریکه طبق نمودارهای ارزش جاری معاملات و حجم آن مسلم به نظر می رسد که روند برگشت نقدینگی به بازار آنقدر قدرتمند نیست که بتوان کل سرمایه ها را به طور کامل وارد بورس کرد، بلکه بهتر است نقدینگی سرمایه گذاران به تدریج آن هم وارد سهام کم ریسک شود.

وی یکی دیگر از نشانه های ورود نقدینگی را رشد نسبت کشش تقاضا نسبت به عرضه دانست و افزود: تجربه نشان داده در شرایطی که کشش تقاضا برای چهار روز متوالی بیش از 60 درصد عرضه باشد، این جریان قطعاً اتفاق می افتد که این عامل در کنار ارزش و حجم معاملات می تواند نشانه برگشت نقدینگی به بازار باشد.

دهدشتی نژاد در خصوص وضعیت فعلی بازار نیز اظهار داشت: هم اکنون شرایط خوبی چه از منظر ارزش ذاتی سهام و چه وضعیت بنیادی شرکت ها وجود دارد و طبق تحلیل هایی که انجام شده طی بازه های سه تا پنج ساله، حضور در بورس ایران با تحقق بازدهی مطلوبی همراه می شود که قابل مقایسه با فعالیت در هیچ بازار دیگری نیست، اما به شرط حضور مستمر و البته بلندمدت که در حال حاضر این شرایط مساعد برای سرمایه گذاری فراهم شده است.

وی تأکید کرد: اما همچنان بازار با بزرگترین ریسک که همان عدم رفع ریسک ناشی از تحریم هاست، مواجه بوده و آنقدر سایه این عامل بزرگ می باشد که تمام عوامل روانی، بنیادی، تکنیکی و تحلیل و منطق را در برگرفته است. اما چنانچه ریسک مذکور مرتفع گردد سالی طلایی را در بورس خواهیم داشت؛ چراکه شرایط برای رشد قیمت ها مساعد بوده و نه تنها سایر بازارهای رقیب با رکود مواجه هستند، بلکه سهام شرکت ها نیز در کف قیمتی خود قرار دارند. در مقابل اگر ریسک تحریم ها رفع نشود، سال طلایی را در پیش رو نخواهیم داشت. هرچند در چنین حالتی نیز آن دسته از سهام بنیادین که پتانسیل حرکت صعودی دارند، با شیب ملایمی رشد قیمت های خود را خواهند داشت.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه به عرضه های اولیه سهام نیز اشاره کرد و گفت: به اعتقاد من عرضه های اولیه پی در پی اخیر نشان می دهد تفکر مدیریت بورس به سمت هرچه سریع تر بزرگ کردن بازار است تا در صورت رفع تحریم ها بازار با صف سنگین و حباب گونه خریداران مواجه نشود. بطوریکه این اقدام می تواند با وسعت دادن به بورس، گنجایش حجم نقدینگی جدید را نیز برای سرمایه گذاران ایجاد کند.

وی با تأکید بر اینکه برای ورود به سهام پرریسک و متأثر از رفع تحریم ها هنوز قدری زود است، اظهار داشت: یک جمله در بورس های دنیا وجود دارد مبنی بر اینکه خیلی بهتر است که فرد بیرون از بازار باشد و بگوید ای کاش در بازار می بود، تا اینکه داخل بازار باشد و بگوید ای کاش بیرون بود. بطوریکه این اصل محافظه کارانه ای است که بر مبنای آن بهتر است دیرتر اما با اطمینان بیشتری وارد بورس شوید تا اینکه به بهای زود وارد شدن با ریسک نامحدود مواجه باشیم. چراکه با وجود حرکت نقدینگی به بازار و ارزانی قیمت سهام، اما قطعیت های لازم برای رفع تحریم ها حاصل نشده است. اگرچه اتفاقات پیرامون این موضوع به تدریج شکل و شمایل متفاوتی به خود گرفته و اکثر افراد انتظار رفع تحریم ها را دارند که در صورت تحقق سالی طلایی را در بورس شاهد خواهیم بود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷
ماشااله به این بـــووورس. همه صف فروش.
ناشناس
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴
بعد از توافق 2 روز مثبت و 5 روز تا الان منفی. اگه توافق نشده بود وضع بهتر بود فکر کنم. صف فروش دلیلش چیه؟!!! دلیلش فقطططط نوسانگیرها و جوگیر و هیجانی شدن سهامداران بی تجربه و ترسو هست.
علی شاه
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰
آقایون دولت و مجلس و بخصوص برادران دست اندرکار در بورس ، سپاسگزارم

عجب بازاری !
عجب تفاهمی
عجب امیدی

بازم مردم فریب شما را خوردند و زمین زده شدند
مطلق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
عجب دوران طلايي!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
باوركنيد كاري نمي شه كرد. كليد بورس كجايي؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱
بزرگترین ریسک بورس اقدامات مسولین بورس است بالاخره بورس به تعادل رسید ( منفی ونزولی شد) از نظر مسولین بورس بورس متعادل یعنی بورس نزولی وبورس صعودی یعنی بورس هیجانی وحبابی با این مسولین بورس ما شاهد دوران طلایی نه بلکه شاهد دوران خاکبرسری بورس خواهیم بود
ناشناس
GERMANY
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵
بله همینطوره
بازار داره نابود میشه
شما بشین قصه بگو که اوضاع خوبه و نقدینگی داره میاد

قیمت اکثر سهامها از قبل تفاهم لوزان هم کمتر شده ، فقط این شاخص لعنتی 10 هزار رفت روش

لعنت به این بورس سر تا پا دروغ ایران
manoell
ROMANIA
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹
خب بزار ببینیم کجا داستانیم:
.
.
.
.
.
.
جایی نیستیم برگشتیم به سال 92 شاخصم که اومد زیر 70 هزار و نقدینگی مردمم رفتن بالا نوش جونشونا خودمون کردیم اونا تقصیر ندارن ما جو گیریم.
قیمتای سهاما هم برگشت به روز های آرمانی سال 92 ^_^.
به قول بعضیا پست میزاشتن امید دارن به امید روزای مثبت خدارو شکر بازار ی نفس کشید.روزای مثبت دید تا مردمو دوباره بدبخت کنه).ما که سود کردیم ولی اونایی موندن که به امید فروش بهتر خدا بهشون صبر بده ی سال دیگه تو صف فروشن.روز خوش
ناشناس
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
بشین به همین خیال
بازار 3 شنبه برمیگرده - حالا ببین
شاید هم از اواسط فردا
ناشناس
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴
بازار فردا جمع میشه عمو جون
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰
تو این مملکت هر کسی رسیده یا تحلیل میکنه یا در مورد مسائل سیاسی نظرمیده .
همون اول با عرضه های بیحساب بردنش تو کما .اما اگه بورس یک سال هم سقوط میکرد یکی از این آقایونی که با دوروز رشد شاخص همه جا مصاحبه دادن جیکش در نمی آمد و میگفت بازار این چیزا را داره .به شرطی اگه تحریما لغو هم بشه این آقایون یه برنامه بریزن که سهامدار زجر کش شه. یه کم به فکر ملت باشید.بورس نیوز اگه راست میگی چاپ کن .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹
آقایونی که هی میگفتن بازار هیجانیه باید متعادل بشه بعد دو روز مثبت چرا منفی که میشه هیچی نمیگن که هیجانیه منفیا مشکلی نداره؟؟؟ فقط رو مثبت هیجانیه؟؟؟
omid
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
یه بازاری که نشون دهنده دماسنج قلب اقتصاد یه کشورهست بی افته دست یه عده افراد نابلد و .... بیشتر از این نبایست انتظار داشت....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳
اقای فطانت بازار متعادل شد
omid
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵
تورو خدا ببین بازار رو به چه روزی انداختن با این عرضه های اولیه خداااااااااااااااااااااااا.......
..
بی تدبیری تا کی ......
ناشناس
ROMANIA
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵
دولت مدعی تورم 36در صد را کرده حدود 16 در صد یعنی تورم فعلی 45 در صد تورم سال قبل از اون خیلی خوب حالا سود راهم باید 46 درصد سود بانکی سال قبل کنن یعنی حدود 10 در صد واز 22درصد بیاد روی 10 درصد همین یک نکته را رعایت کنن اون تمام عزیزان بورسی خواهند دید رونق بورس یعنی چه عزیزانی که از یرج 10 سال 92 تو ضرر هستید علت اصلی واساسی این وضعیت بورس در وهله اول سود بانکی بالاست ولاغیر سود بانکیالان پی برای اون 4.5 شما باشی می ایی سود 22در صد را ول کنی توکار پر استرس بورس وارد بشی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵
من نمیدونم این صف فورش ها چه دلیلی داره!!!!!! واقعا نمیدونم. به نظر من یه مشت کلّاش و حقه باز ریختن تو بورس که عمدتا تو تهران هستند و پدر بورس رو با این نوسانگیری درآوردن. فقط به فکر یه نوسان 7،8 درصدی هستند و بس.
بورس شده محل رانت و حقه بازی .
ناشناس
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴
حتما" دلیلی داره که من و تو فرد عادی نمیدونیماما همون حقه بازه خوب میدونه و از بازار میزنه بیرون.دیگه این مملکت همش همینه.
ناشناس
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵
تنها اینها نیستند که بازار را خراب کرده اند عزیز
کلا سیاست خارجی مملکت ما هست که پدر این مملکت را دراورده شما به همین یمن نگاه کن اخه ما با یمن چه کار داریم که نیرو میفرستیم و دخالت میکنیم روی هم رفته اوضاع خیلی خیلی خرابه من این را قبلا هم گفتم این مملکت دیگه مملکت نمیشه
ناشناس
ROMANIA
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶
درست بازار همین الان هم هیجانی ولی باتوجه به این که به نظر نمی اید منطقه خاور میانه تحمل بحران وادامه انرا داشته باشد علت اصلی این وضعیت بورس صرفا سود بالای بانکی باش ولاغیر تا سود در حد 10 درصد پایین نیاد وضع بورس وکلا اقتصاد همین وضع که دارید می بینید تحریمها ومذاکرات هم بهانه ای برای بانکها وسایر سرمایه دار ها
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷
باز بورس تماما قرمز شد سرگیجه گرفتیم دیگه اخه این چه مملکتیه؟
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹
خدارو شکر بازار با عرضه های اولیه متعادل شد و به حالت اولش برگشت همه منفی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱
هرچی سرمون بیاد حقمون هست. یه مشت حقه باز ، حسود ، مفت خور ، منگل ، فرصت طلب جمع شدیم دور هم شدیم ایران.
مثلا همین بورس نیوز. یه کامنتی میخواد بذاره جونش بالا میاد و با هزارتا سانسور و ناز و عشوه بعد دوساعت بعضی کامنت ها رو میذاره. این هم شد کارکردن ما ایرانی ها!!!
ناشناس
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸
توصیف ات درباره ایران دقیق و کامله
احسنت.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
حرف پیشکی مایه شیشکی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷
به فرض هم که این فروشنده ها نباشند که من هم هز انها ناراضی هستم ولی تحریم ها برداشته نخواهند شد اگر هم برداشته شوند طی 10 سال که این یعنی هیچ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
(چراکه شرایط برای رشد قیمت ها مساعد بوده)!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳
تو را به خدا یکی گرین کارت ما رو بده از این مملکت فرار کنیم بریم همون امریکا
کوروش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸
باسلام واحترام.
کمی سرمایه در دو روز بعد از رسیدن به حل مشکلات هسته ای وارد بازار شد و با عرضه اولیه و دستوری بازر را به طرف منفی حرکت دادند و مدتی است شاهد افت سنگین شاخص هستیم به نظرم تا زمانی که بازار را با قوانین واقعی درست نکرده باشند و از دستکاری دست بر نداشته باشند دیگر سرمایه قابل توجه ای وارد بازار نخواهد شد فقط شاید کوتاه مدت ، حتی اگر تحریمها همه لغو شوند ، چون وقتی بازار بورس اسیر دست بازی و در آن عرضه و تقاضا واقعی وجود نداشته باشد و قانون جهانی در آن حاکم نیست چون این قانون جلوی دستکاری و دخالت را تا حد زیادی میگیرد ، بورس باز واقعی وارد نخواهد شد حتی سرمایه دار خارجی .
فرهاد
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸
دقیقا همینطوره.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳
من که امروز رفتم 20 تا قرص والیوم قوی خریدم بخورم خودم را راحت کم خداخافظ دوستان بورسی من اگر این بازار رشد کر جای من را هم خالی کنید
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰
آقای فطانت کجاست که هیجان بورس را فقط هنگام شروع رشد بازار کنترل میکنه؟ در مواقع ریزشهای شارپی فقط میان از سهامدارن خواهش میکنن که هیجانی عمل نکنن، ولی هنگام آغاز رشد بازر عملا وارد کنترل هیجان میشوند؟؟؟!!!!
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱
آقای فطانت کجاست که هیجان بورس را فقط هنگام شروع رشد بازار کنترل میکنه؟ در مواقع ریزشهای شارپی فقط میان از سهامدارن خواهش میکنن که هیجانی عمل نکنن، ولی هنگام آغاز رشد بازر عملا وارد کنترل هیجان میشوند؟؟؟!!!!
امینی
ROMANIA
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷
باسلام سهمهای که به اندازه داراییشان زیان اباشته دارند یا نصف دارییشان زیان دارند وقتی خبر خوش می اد 20الی 30 در صد مثبت می شوند وسهام مثل سیمانی ارزش جایگزینی خیلی بالای دارند هرروز منفی می شوند این برای بورس خوب نیست
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲
بورس دوباره منفی شده و این نشون می ده سقوط بورس حتا به هسته ای هم اون قدر مربوط نبوده که به خوراک 13 سنتی و بهره 30% معادن مربوط بوده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰
خپارس تو یک هفته گذشته بیش از 600 میلیون سهمش تو قیمت بالای 100 تومن معامله شده یعنی 10 درصد سهامش.
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷
از مثلا متخصصان و کارشناسان محترم خواهشمندم کاهش نرخ بهره بانکی را بیهوده بزرگ نکنید زیرا همه ما میدانیم که این کار در شرایط فعلی بصورت عملی و موثر شدنی نیست و اینقدر به این قضیه پر و بال ندید و سهامداران را به اشتباه نیندازید.
بزرگترین ریسک بازار همچنان مذاکرات هسته ای است که پابرجاست.
Amir
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹
تا تحریم ها برداشته نشه و به یه توافق جامع دست پیدا نکنن همین آش و همین کاسه .... فقط تو خریدن عجلهه نکنید یه حق
پيشگو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
قبلآ از اساتيد بورس دعوت ميشد صداوسيما ولى الان همچين خبرايى نيست تا حالا آقاى فطانت نيومده صحبت كنه اين چه همبستگى دولت و ملت ?!? لطفأ حضورشونو پررنگتر كنن
تحلیلگر آبدوغ خیاری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵
چرا عرضه اولیه نمیذارن؟
به نظرم هنوز هیجان اونجوری که باید فروکش نکرده!!!!!!!!!!!!!!
آقای فطانت به داد این هیجان برسید!!!!!!!!!!
علی شاه
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴
عزیزم زیاد منتظر نمیمونی
فردا یکی دیگه عرضه میشه و بازار درست و حسابی عطشش فروکش میکنه
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
آقای فطانت کجاست که هیجان بورس را فقط هنگام شروع رشد بازار کنترل میکنه؟ در مواقع ریزشهای شارپی فقط میان از سهامدارن خواهش میکنن که هیجانی عمل نکنن، ولی هنگام آغاز رشد بازر عملا وارد کنترل هیجان میشوند؟؟؟!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰
خواب بودی عمو
دوران طلایی رقم خورد و تموم شد!!!!!!!
راستی بورس نیوز از کمپین نخریدن عرضه اولیه چه خبر؟!!!!!!
خوب جو دادی و ما رو از بازار جا گذاشتی.
علی شاه
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸
هر وقت علیه سهمی تبلیغ شد بدون که ارزش خریدن داشته
حداقل تا فردا 15 درصد بازدهی داره
اینقدر بهش بی احترامی کردند
یه نگاهی به کل بازار بندازین ، همشون بجز 3 گروه کمتر از قبل تفاهم شدن

همش دروغ و فریب
فردا هم تو مجلس میگن شاخص 10 هزار رفته روش ، حالا طبیعی هست که 1000 تا بیوفده

یعنی آدم نمیدونه چی بگه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵
من واقعا به آینده بازار امیدوارم.
این ریزش ها مقطعیه(البته به نظر بنده).
بازار به زودی جون میگیره(اگهههههههههههه آقای فطانت با عرضه اولیه هاش اجازه بده).
به امید روزهای بهتر
امین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
1) لطفا بخاطر منافع خودتان دیگران را بیچاره نکنید 2)این بازار بهترین حالتش 2 یا 3 روز مثبته 3)با حلوا حلوا گفتن......
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
اگه یه عرضه بذارن بازار زود جون میگیره.
چرا ؟
چون پول های سرگردون وارد بورس میشه، اونوقت تقاضا بالا میره، بعد همه سهم ها صف خرید میشن و دست آخر ما هم سود می کنیم.
حال کردید چه تحلیلی کردم؟
ارسال کنید برای آقای فطانت و مشاوران
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
البته 3000 سال بعد از میلاد مسیح دوران طلایی بورس ایران است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵
یکم هنوز باد داره!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳
فطانت وعرضه های اولیه اش واظهارات رقت انگیزش عامل نزول بورس هستند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵
دوران طلایی نمیخوایم تو دو روز 20 درصد ضرر کردیم به خدا خدا بر جد اباد بانیان لعنت کنه که اگه کند به قرآن من یکی می ترکم
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
دوستان بورس از فردا دوشنبه میره بالا اول وقت فرصت خریدو از دست ندین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳
اگر یه سری ها لال شوند همه چیز درست میشود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵
ديگه عقل جوابگو نيست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲
فطانت کجاست؟ تا دوروز بازار مثبت میشه سرو کله اش برای خراب کردن بازار پیدا میشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
اگر خاله من ریش داشت مشد دائی من
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹
ظریف قزاقزستان چه کار میکنه مگر نباید بنشیند نگارش متن هجامع هسته ای را ااغاز کند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
آقایونی که هی میگفتن بازار هیجانیه باید متعادل بشه بعد دو روز مثبت چرا منفی که میشه هیچی نمیگن که هیجانیه منفیا مشکلی نداره؟؟؟ فقط رو مثبت هیجانیه؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰
اقای دهدشتی نزادببخشیدبازارامروزودیدی وای حرفهااز خودت درکردی
علی اکبر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۲
همین الان هم دو ساله که تو دوران طلایی خودش به سر میبره
یادش بخیر یه زمانی بود ما اومدیم تو بورس میگفتن بهترین بورس دنیا بورس ایران انتخاب شده ولی الان......
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲
باباجان من این بورس ققط برای این هست که خزینه دولت را پرکنه تا حساب اقازاده ها برای بودجه دولت دست نخوره شما ببینید چطور عرضه ها ی دولتی وارد بورس میشه تا بودجه دولت با پول من و تو تکمیل بشه اینها اصلا به فکر ما سهامداران نیستند که سود کنیم بعید هم نیست که بعد از توافق حامع یک هفته مثبت کنن تا بعدش با منفی کردن شاخص باز سسرمایه های ما را به نفع دولت ضبط کنند پس مراقب باشید