بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۴
بازار سرمایه در حالی 15 ماه روند منفی را سپری کرده که به همین دلیل بسیاری از سهامداران حقوقی فرصتی برای فروش سهام نداشته اند و به نظر می رسد در شرایط فعلی امکان واگذاری سهام برای بزرگان بازار سرمایه فراهم گردیده و این امر به افزایش عرضه سهام طی روزهای اخیر منجر شده است.
کد خبر : ۱۴۶۷۱۲
نویسنده :
جمشیدی
اخبار انتشار یافته در حوزه های مختلف به ویژه بخش سیاسی در حالی مثبت ارزیابی می شود که به نظر می رسد طی سال جاری دلیلی برای ریزش بازار سرمایه و افت قیمتی سهام شرکت های بورسی وجود نداشته باشد.

تجربه سال گذشته در بورس تکرار نمی شود

دبیر کل کانون کارگزاران با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی کشور انتظار می رود تا بورس طی سال جاری در مسیری مثبت حرکت کند که البته در این مسیر به طور قطع با نوسانات مثبت و منفی همراه خواهد شد. براین اساس آنچه مسلم به نظر می رسد این است که تجربه تداوم افت ارزش سهام شرکت های بورسی امسال تکرار نخواهد شد و از این بابت نگرانی وجود ندارد.

روح اله میرصانعی به افزایش عرضه سهام طی روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: بازار سرمایه در حالی 15 ماه روند منفی را سپری کرده که به همین دلیل بسیاری از سهامداران حقوقی فرصتی برای فروش سهام نداشته اند و به نظر می رسد در شرایط فعلی امکان واگذاری سهام برای بزرگان بازار سرمایه فراهم گردیده و این امر به افزایش عرضه سهام طی روزهای اخیر منجر شده است.

لغو تحریم ها در کنار کاهش نرخ سود بانکی موجب رونق اقتصادی می شود

وی با اشاره به آثار مثبت ناشی از کاهش یا لغو تحریم های بین المللی بر وضعیت اقتصادی کشور، در این خصوص افزود: به طور قطع گشایش روابط بین المللی آثار مثبتی بر صنایع مختلف براساس الویت زمانی یا تأخیر زمانی اعمال می کند و بدون شک بر کل اقتصاد کشور اثرگذار خواهد بود. به گونه ای که وصول مطالبات حاصل از درآمدهای نفتی و افزایش درآمدهای دولت یکی از مهمترین مواردی است که در پی لغو تحریم ها حاصل می شود و در نتیجه تحقق آن بودجه عمرانی دولت افزایش می یابد. از این رو تقاضا برای تولید بنگاه ها با رشد همراه می شود که در ادامه این روند شاهد شکوفایی و رونق صنایع مختلف خواهیم بود.

دبیر کل کانون کارگزاران ادامه داد: همه این موارد در حالی بر وضعیت سودآوری شرکت های بورسی و ارزش سهام آنها اثر می گذارد که در کنار اجرای برنامه هایی همچون کاهش نرخ بهره بانکی می تواند موجب رونق اقتصادی کشور و بازار سرمایه گردد.

عرضه سهام توسط حقوقی ها بیش از عرضه های اولیه بر روند بورس اثرگذار است

میرصانعی همچنین به عرضه های اولیه انجام شده طی هفته گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: بسیاری از فعالان بازار سرمایه در حالی اعلام خبر عرضه های اولیه سهام شرکت های بورسی و فرابورسی را بر روند نزولی روزهای اخیر بورس مؤثر می دانند که به اعتقاد بنده عرضه سهام شرکت ها توسط سهامداران حقوقی بیش از عرضه های اولیه انجام شده اثرگذار بوده است. چراکه سهامداران حقوقی بازیگران بازار سرمایه هستند و از فرصت فراهم شده برای فروش سهام استفاده کرده اند و افزایش این روند طی مدت کوتاهی موجب تشکیل روند نزولی در بورس شده است. علاوه بر این، حجم عرضه های انجام شده در مقابل عمق بازار سهام ناچیز به نظر می رسد و این عرضه ها از نظر حجم و ارزش نمی توانند بر کلیت بازار سرمایه مؤثر واقع شوند.

کشف قیمت سهام شرکت ها تنها توسط سهامداران انجام می شود

دبیر کل کانون کارگزاران افزود: اگرچه زمان عرضه اولیه سهام شرکت ها می بایست براساس کار کارشناسی انجام شود و عرضه سهام شرکت های تازه وارد در شرایط کنونی بازار سرمایه جای بحث دارد. اما در خصوص نحوه کشف قیمت سهام یا ارزندگی آنها می توان گفت شرکت بورس و فرابورس به عنوان نهاد ناظر نبایستی هیچگونه دخالتی در این فرآیند کنند و مجموعه های مذکور تنها بسترهای لازم جهت ورود شرکت ها را فراهم می نمایند و وظایفی مبنی بر کشف قیمت شرکت ها براساس ارزندگی آنها ندارند. برهمین اساس می توان گفت فعالان بازار سرمایه و رقابت میان آنها در نهایت موجب قیمت خوردن سهام تازه وارد می شود و این سهامداران هستند که براساس تحلیل خود اقدام به خرید سهام یک شرکت می کنند.

اقدام سازمان برای جلوگیری از افت بورس مؤثر واقع نشد

وی در خاتمه در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر عدم اجرای برنامه کارآمد از سوی سازمان بورس در راستای متعادل سازی معاملات طی 15 ماهه اخیر ابراز داشت: مسئولان ارشد سازمان بورس در زمان تداوم روند نزولی جلسات متعددی با وزیر اقتصاد جهت یافتن راهکار اساسی برای برون رفت از شرایط پیش آمده برگزار کرده اند که در نتیجه آن تزریق نقدینگی به بورس یکی از راهکارهای موجود انتخاب شد.

این در حالی است که مبالغ وارد شده به بورس از طریق نهادها و صندوق ها راهکار کارآمدی برای رفع مشکلات موجود نبود. چراکه با تزریق نقدینگی یا عرضه سهام شرکت ها نمی توان روند بازار سرمایه را متعادل کرد.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
پسرخاله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۶
الان که بورس ریخت خوب هم ریخت.آنقدر دولت دسپاچه بود که دوروز پول اومد تو بورس نتونس تحمل کنه و هرچی سهم داشت انداخت به مردم.آخه انسان عاقل چند وقت صبر میکردی تا اعتماد به بورس برگردد و پول بیشتر بیاد تو بورس بعد این کار را میکردی نه اینکه بورس را همون اول تو نطفه خفه کنی .حالا هم اوضاع دوباره مثل قبل شد با این ریزشا اونا که سهم نخریدن خدا را شکر میکنن وپولشون را برداشتن و رفتن و اونای هم که خریدن پشیمان از خرید میخوان تو اولین فرصت بفروشن و برن.اینجوری برنامه ریزی میکنید که مملکت به این روز افتاده.
پويا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳
سناي امريكا راي گيري كرد راي به حد نصاب رسيد جلوي توافق گرفته شد اوضاع خيلي خطرناك بازار 30% ريزش خواهد داشت براي نجات سرمايتان سريع از بازار خارج شويد
ناشناس
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷
برو بابا ی نفر تو آمریکا دسش را تو دماغش میکنه اینجا جو میدن که اوضاع چه وچه میشه حالا بخوای خوب بدونی به توافق میرسن چون هردو طرف به این توافق نیاز دارن.این بازیام برا گرفتن امتیاز بیشتر از طرف مقابل است.
امين
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
راي گيري 2 ماه ديگه مونده
امين
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳
در سايت كنگره امروز يا فردا اولين جلسش هست راي گيري نشده هنوز
محمد
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶
چرا الکی جو میدی!! تازه میخاد تو کمسیون سیاست خارجی به رای گذاشته شه. اگه بشه. اگه رای بیاره باید بیاد به تصویب همه اعضاس سنا یرسه. بدت نمی اد انگار سهام بیاد پایین خرید کنی.
محمد
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸
شما احمدتوکلی رو کنترل کن سنای امریکا تاثیرش زیاد نیست!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴
با سلام در همکاران سیستم یک نفر اجازه رشد به سهم را نمیدهد مدت 2/5ماه است که در قیمت 398 تا 420 سهم را جمع می کند دلیلش چیست لطفا راهنمایی کنید
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴
شپنا به حجم 1309 تونست 102.41 رو شاخص تاثیر مثبت بزاره :))))))))))))
امين
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴
مشكل حجم مبناست
شکرستان
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱
آقا محمد عزیز من بیشتر از سه ساله که همین گفته ی شما فریاد میزنم ولی انگار همه "بکم و صمی" هستند.
امين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷
خسته نباشيد
اين حجم مبنا باعث مي شه يكسري سهم ها كه حجم آنها زياد است(حجم مبنا هيچ ارتباطي با عملكرد شركت ها ندارند) نتوانند به راحتي رشد يا افت كنند و هر بار براي بالا رفتن يك سهم نياز به مقدار قابل توجهي پول دارد. وجود حجم مبنا باعث شده به مرور زمان با بزرگتر شدن شركت ها و سود ده تر شدن آنها اين حجم مبنا باعث مي شه مثلا يك سهم 220 توماني كه الان شده 450 با حجم مبناي 2 ميليون توان مثبت شدن را ندارد. سهم 3500 حجم مبنا 100000 خب گير مي كنه بدبخت. شما با حجم مبنا سرعت عملكرد در بازار را به صفر رسانده ايد براي همين بازار هنگ مي كنه ييهوويي
محمد رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹
سلام
یه نصفه دلیل برا صعودش بفرمایید
امين
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
بازار ايران هميشه پيشخور مي شه يعني اگر سه ماهه ديگه قراره صعود شروع بشه همه زودتر مي خرن
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱
قیمتهایی که میگفتید دست نیافتنی میشه الان میتونید تو صف فروش ریخته
شکرستان
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
احسنت
سورنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴
دلیل؟
1-ابهام و اختلاف با 1+5 در چگونگی رفع تحریم های ضد ایران.
2-عرضه های اولیه بی موقع و عجولانه
3-نوسانگیر شدن حقوقی ها.
4-مانور مسئولین بورس در رسانه ها مبنی بر هیجانی بودن خرید سهامداران.
5-سرازیر شدن نقدینگی از بانکها به بازار سرمایه.که این برای بانکها خوب نیست.
حقیقی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰
غلط کردم به روحانی رای دادم ....................................................
ناشناس
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵
تو یکی شاید غلط کرده باشی. ما نکردیم و خوشحالیم که به روحانی رای دادیم.
ناشناس
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵
منم غلط کردم به روحانی رای دادم دیگه از این غلطا نمیکنم
کاوه
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸
من اصلا رای ندادم اما بدون گزینه بعدی جلیلی بود
اون موقع چی میگفتی؟
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷
ازعجایب روزگاره امروزدوشنبه تمامی سهما منفی هستن ولی شاخص مثبته ...
اقتصاددانهای دنیا بیان از مسوولین ما یاد بگیرن
متین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷
امروز دوشنبه بازار متعادلتر از دیروز است البته همچنان اکثر نماد ها در حال درجا زدن هستن ولی از صف های فروش خیلی بزرگ هم خبری نیست .

به نظر بنده بازار هیچ دلیلی برای سقوط ندارد و حقوقی هم به طور کامل در حال جمع کردن نماد هاست و همچنان دارد میانگین خرید خود را کاهش می دهد .


تنها دلیل افت این روز ها نگرانی ها از خبر رای گیری سنا در سه شنبه است ولی بنده به دلیل همین رفتار حقوقی معتقدم که در سنا هم خبری نیست .

و البته با این وضعیت یک مورد مهم این است که تقریبا تمامی گروه ها و نماد ها اطراف 0.382 فیبو از موج قبلی خود را اصلاح کرده اند و بزودی یک موج بزرگ صعودی که چندین روز طول خواهد کشید در راه است .
ناشناس
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷
هیچ دلیلی برا صعود هم نداره فیبوجان
داریوش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷
باسلام به بورس نیوز و همگی
بنده که نقد شدم و مدتها است به این حرفها اعتماد ندارم گول دولت را نمی خورم که اسیر صف فروش و بعد زیان شوم در همین بورس نیوز افراد خبر همه از مشکل بی قانونی و قانون من در آوردی بورس میگویند ولی دریغ از یک اصلاح و تغییر قانون دوستان راست گفتند در هیچ بورسی قانون 3.5 ساعت کار و یا 4و 5 درصد و حجم فروش و غیر وجود ندارد ، به نظر بنده تا زمانی که این بازار اصلاح نشده باید هرچند گاه فقط یک نوسان گرفت و نقد ماند .
امين
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
ما كه يك سال نفروختيم ضرر هم كرديم اين 3 ماه هم روش. ريسك اين 3 ماه مي ارزه. در 40 سال گذشته همچين مذاكراتي نبوده ولي بازم همه مي خريدن.
امين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳
حقوقي ها دارن مي خرن، شاخص بايد بره بالا به زودي. به نظر اين دفعه مي برن بالا قيمت ها رو. خداييش كار سختيه بازار رو مثبت نگه داشتن.همه مي خوان 10% بگيرن در برن جديدا.
طاها
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
لعنت بر شاخص کل!
آرمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵
خدایا به داد مابرس.
به چه بدبختی پول به دست میاد به چه راحتی ازدستمون رفت...............
کارشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷
روند منفی معلملات طی یک سال ونیم گذشته .سهامداران را کم ریسک کرده است و کوچکترین باد و اخبار در جامعه در بورس طوفان میکند . البته کاهش و افزایش نرخ دلار نیز بی تاثیر نیست
حسن
UNITED ARAB EMIRATES
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
یک موج هیجانی پس از تفاهم برای توافق در تیر ماه را افتاد که بعدا معلوم شد چنین تفاهمی نبوده و فقط یک بیانیه بوده و تیر ماه هم تاریخ قطعی نیست و احتمال تمدید زیاد است. لذا بازار خراب شد.
پردازش
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
تمدیدی در کار نیست.........
اشنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
مشکل اصلی عدم انتشار فکت شیت ایرانی وایجاد ابهام در ذهن مردم نسبت به نتیجه ان نمونه ان افزایش نرخ دلار می باشد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
بازار جمع شد . کی این وسط ضرر کرده؟ قطعا فروشنده ها ضرر کرده اند و پشیمون میشن.هیچ دلیلی برای افت بورس وجود نداره.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴
شما بفروشید حقوقی میخره و بعد با چند برابر قیمت میفروشه بهتون. حقوقی جایی نمیخوابه آب زیرش بره. بلندمدت فکر میکنه و سودش هم میبره. هرکی میخواد بره سهامش رو مفت بفروشه.
سعیدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰
"هیچ دلیلی برای ریزش بازار سرمایه وجود ندارد"
صبر داشته باش آقای دبیر کل کانون کارگزاران شما هم یاد خواهی گرفت که به این سادگی نیست که شما فکر می کنی !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲
به به عجب تعادلي عجب بورس پرسودي
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸
2 روز مثبت 12روز منفي
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹
باز تا تيرماه بازار ميخواد گيج بزنه ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
باز يعني تا تيرماه بايد صبر كنيم ؟ بعد بگن اصلا صعود بازار، ربطي به توافق نداره و كسري بودجه داريم و دوباره بازار نزولي بشه عجب گرفتاري شديم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲
چرا 2 ساله اين بورس اينجوري شده
تریدر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵
این ریزش بورس طبیعیه چرا این قده ملت بی جنبس زود میره تو صف خرید فرداش میره تو فروش شاخص یه پولبک دیکه تا 68000داره باز حمایت میشه با قدرت البته به کنگره و سناتور مک کین فردا بستگی داره
لاماسیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳
سلام

دوستان توجه بفرمایید

دبیر کل کانون کارگزاران عنوان کرد:فعالان بازار سرمایه و رقابت میان آنها در نهایت موجب قیمت خوردن سهام تازه وارد می شود و این سهامداران هستند که براساس تحلیل خود اقدام به خرید سهام یک شرکت می کنند.

واقعا جالب است این اقای میر صانعی که ماشالا خوش تیپ هم هستند چه می گویند؟؟!!!!

معذرت می خواهم یعنی فعالان بازار می ایند سخوز را 4450 ریال قیمت گزاری می کنند و سهام عرضه را می خرند

و بعد از فرداش زیر قیمت عرضه اولیه می فروشند؟؟!!!!

نه برادر این طور که شما عرض می کنید نیست.این قیمت های عرضه اولیه کارشناسی نیست.

همین چند روز پیش بورس نیوز یک تحلیل جامع بنیادی از سخوز گذاشت که قیمت کارشناسی را خیلی پایین تر از این

قیمت تخمین زد .چرا به حرف این کارشناس ها گوش نمی دهید...

شما دبیر کل کارگزاران هستی و هر چی قیمت عرضه اولیه بیشتر شود به نفع شماست .کارمزد بیشتری

می گیرید.و سود بیشتری به جیبتان می رود .برای همین باید راضی باشید.ولی فراموش کردید که از قدیم می گویند حق با

مشتری است.ما سهامداران مشتری شما کارگزاری ها هستیم .پس باید موجب رضایت و خوشنودی ما را فراهم کنید.
وحید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸
پارسال هم همین حرف ها رو میزدید تازه قشنگتر
بورس داشت خوب پیش میرفت و خود دولت خرابش کرد
هیچ کاری نمیکرد هم خوب میشد اما خراب کرد
حالا تو بازاری که دولت خرابش میکنه سرمایه گذاری کنیم ؟
میخوان با از بین بردن پول ما تورم رو کاهش بدن ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳
ابران قهرمان جهان شد از فردا بورس رشد ميكنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴
واقعا ادم حسرت می خوره که بورس های دنیا چه برنامه ریزی شده بالا میرن و همینطور بحث میکنیم و کامنت میدیم عقب گرد می کنیم
پس حالا حالا بچرخیم و بچرحیم و بچرخیم تا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶
بورس نیوز تو رو خدا بابا تحیلی میذاری تیتر میذاری یه چیز به درد بخور بذار
فقط حرف دل کارگزاریها رو میزنی
رحمت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۹
روزنامه 'لوپاریزین' نوشت: 'لوران فابیوس' وزیر امور خارجه فرانسه در اظهاراتی از امضای توافق جامع هسته ای میان ایران و گروه 1+5 ابراز اطمینان کرد. انتخاب
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۸
اقاجان این بورس کلا یک جارو برفی است تا پول ما سهامداران را بالا یکشد و بودچه دولت را تضمین بکنه و پو.ل اقازاذه ها ذر باتک ها دست نخوره اینها اصلا به فکر سود کردن ما نیستند و بورس را فقط وسیله ای قرار دادن تا خزینه دولت را پر کند نمونه اش هم عرضه ها در چند روز رونق بورس
ناشناس
CANADA
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۴
ایشون این همه با اعتماد اظهار نظر کردن راجع به آینده را از کجا آوردن؟ بابا هیچ جای دنیا یه آدمی در موقعیت ایشون ، راجع به رویدادهای محتمل ال این اندازه با اطمینان حرف نمی زنه!!!!
نکته بین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۵
به نظر من،رو خرید حقوقی نمیشه تصمیم گرفت اگر خاطرتون باشه بعد از 3 آذر که مذاکرات تمدید شد،حقوقی ها روز شنبه و یک شنبه صف فروش رو جمع کردند.یادمه "وانصار"55 میلیون خرید کردند که اون موقع بی سابقه بود.بعد این تصور شد که بازار دیگه پایین نمیره.همه سهمها رو نگه داشتند.بعد بازار صف فروش شد دوباره تا 20 درصد شارپی اومد پایین .
گول حقوقی رو هیچ وقت نخورید.من این درس رو پارسال خوب خوب یاد گرفتم البته با هزینه زیاد !!!!!!.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۲
خیلی از دو ستا ن که مطلب می نویسن معلومه از بورس ایران فقط همون کلمه بورسو بلدن و بر اساس توهمات و تفکرات شخصی کار می کنند بعد ضررو زیان هارو می بندد به پای این و اون با با جان اینجا ایران و بورس ایران است به جای این همه قصه گفتن براساس واقعیات ایران و شرایط سیاسی و اقتصادی بخرین و بفروشین