بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۱
نهاد ناظر مي تواند مثلا شركت سرمايه گذاري يا صندوقي را كه امروز سهم مپنا را حدود ٨١٠ تومن خريداري و ٨٣٠ تومن فروخته است و و ظبفه اش day trade نبوده است را مورد بازخواست قرار دهد تا اين خرس بزرگ كه از منابع ديگران چربي اندوخته است از شرايط قواي خود عليه طبيعت بزرگ استفاده ننمايد.
کد خبر : ۱۴۶۷۸۲
بازار سرمايه طبيعتش به مثابه يك جنگل است كه هر پرنده و درنده در آن داراي نقشي است مثلا شير حيواني است با قدرت ، روباه مكار و كفتار لاشه خور است ، كفتار و سگ وحشي گله اي حمله مي كنند و بعضا مي توانند سلطان جنگل را هم تسليم نمايند. 

تمامي اين موارد طبيعت را به وجود مي آورند نمي توانيم حضور آنها را نفي كنيم اما به شرط آنكه وظايف خود را انجام دهند ، حقوقي ها به چند دسته تقسيم مي شوند:

١.صندوقهاي بازنشستگي
٢.شركتهاي هلدينگ
٣.شركتهاي سرمايه گذاري
٤.صندوقهاي موجود در بورس
٥.شركتهايي كه توليدي هستند و به امر خريد و فروش بعضا فعاليت مي نمايند.
٦.تامين سرمايه ها

سوال اصلي اين است آيا واقعا اين شركتها وظايف واقعي خود را در بازار انجام مي دهند و يا برنامه ريزي آنان با تغيير مديريت كلان آنچنان تغيير مي كند كه وظايف خود را فراموش مي كنند.

اما سوالهاي مطروحه:

١. اشخاص حقوقي كه داراي عضو هيات مديره هستند و داراي سهام با اهميت مي باشند داراي دسترسي به اطلاعات نهاني بوده و لذا قبل از خريد و فروش بايد اطلاع رساني كنند .
مثلا آقاي بيل گيتس زماني كه قسمتي از سهام مايكروسافت را ميخواستند بفروشند ٢ هفته قبل از طريق اطلاع رساني عمومي دلايل فروش و ميزان آن را اعلام نمود، ليكن سهامدارن عمده ما در چند روز و ماه هاي گذشته این کار را انجام نداده اند و سازمان هم نسبت به آن سخت گيري نكرده است.

٢.معتقدم يك فعال بازار اعم از حقيقي و حقوقي به هر روشي كه سهم را ميخرد به همان روش بايد بفروشد، مثلا اگر آستان قدس سهام بانكها را به صورت عمده خريده است به عنوان يك نهاد عمومي مورد وثوق بازار و خوشنام در عرضه بازار سرمايه نبايد اين سهام را به صورت خرد و روزانه در بازار عرضه نمايد مگر آنكه صف طولاني خريد و متقاضيان زيادي براي سهم وجود داشته باشد.

٣.باید يك جمع بندي داشته باشيم كه سازمان بورس ، نهاد ناظر است و شركت بورس ، مديريت معاملات در بستر مناسب براي حراج فراهم مي نمايد و به غير از مقررات اطلاعات نهاني و افشاي به موقع كه جزو وظايف نهاد ناظر است به هيچ وجه در ميزان عرضه و تقاضا و قيمت مچينگ نبايد دخالت كند و به معناي ديگر مسئول پارك جنگل موصوف فوق الذكر نبايد به يك طرف طبيعت تضعيف با تقويت نمايد زيرا جنگل از طبيعتش خارج ميشود.

يكي از دلايل اصلي اين موضوع اين است كه نهاد ناظر بايد در مورد حقوقيهايي كه مشمول اطلاعات نهاني هستند چه سازمان خصوصي سازي و يا بخش عمومي و نهادهاي عمومي و يا ساير اشخاص حقوقي در زمان خريد يا فروش اطلاع رساني نمايند تا سهامداران خرد از نيت آنان مطلع باشند نه آنكه اين نيت توسط بعضي از اين كارگزاران كه با اين اشخاص حقوقي در ارتباط هستند به بازار ديكته شود .

ثانيا تمامي مديران شركتهاي سرمايه گذاري توسط نهاد ناظر تاييد صلاحيت مي شوند و نهاد ناظر مي تواند مثلا شركت سرمايه گذاري يا صندوقي را كه امروز سهم مپنا را حدود ٨١٠ تومن خريداري و ٨٣٠ تومن فروخته است و و ظبفه اش day trade نبوده است را مورد بازخواست قرار دهد تا اين خرس بزرگ كه از منابع ديگران چربي اندوخته است از شرايط قواي خود عليه طبيعت بزرگ استفاده ننمايد.

در گذشته چه خبر بود ؟

تا سال ١٣٧٠ هيچ حقوقي نمي توانست بيش از ١٠ درصد سهام یک شرکت را داشته باشد و به معناي ديگر از نگاه بنگاه داري و بازار سرمايه داراي قدرت فعلي خود نبودند اما با برداشتن اين محدوديت ، بدون تحميل ضوابط مقررات اطلاعات نهاني ، حقوقي ها خصوصا وقتي سهام نقد و نسيه از خصوصي سازي مي خریدند براي پرداخت اقساط خود هر ٦ ماه يك بار نقدينگي بالايي نياز داشتند مضافا بر اينكه صندوقهاي بازنشستگي كه مشكل پرداختهاي ماهيانه نيز بر دوش آنان بوده و هست فشار عدم وجود نقدينگي بيشتري را تحمل مي كنند كه موجب میشود مثلا دو صندوق بزرگ كشور بالغ بر ٢٠٠٠ ميليارد تومان فقط باید قسط بدهند.

حقوقی ها 10 روز نقدینگی بازار را یکجا می بلعند 

 به معني ديگر اگر متوسط معاملات روزانه را ٢٠٠ ميليارد تومان فرض كنيم يعني ١٠ روز كاري كل نقدينگي بايد تقديم اين صندوقها براي پرداخت بدهي خود به خصوصي سازي شود به معني ديگر مديريت اين صندوقها اول منار را دزديدند الان دنبال چالش مي گردند به همين دليل فشار زيادي را به بنگاه خود و بازار بورس وارد مي كنند و در اينگونه موارد سهام با پي بر اي پايين و با ارزش خود را براي پرداخت اقساط مي فروشند پس بياييم فرصت را غنيمت بشماريم و سهام ارزان را بخريم.

مديران شركتهاي سرمايه گذاري حق دارند ريسك بپذيرند مي توانند از اهرم مالي استفاده نمايند و سهام نقد و نسيه بخرند اما در حدي كه مديران بعد از خود را اسير و به گروگان نگيرند و به معني ديگر حق دارند در چارچوب سرمايه و وروديهاي سالهاي بعدي خود سرمايه گذاري نمايند اما بايد قبول كرد بعضي از شركتهاي سرمايه گذاري خارج از اهداف و برنامه و بودجه خود وارد بازار اوليه و پروژه هاي دولتي كم بازده و يا مبادلات با سهامداران بالا دستي خود و يا معاملات چرخشي شده اند كه هم سرمايه گذاران و بيمه شدگان تحت پوشش خود رابه خطر انداخته اند و نيز براي پرداخت اقساط خود بازار سرمايه را به گرفتازي انداخته اند .

بعضا فراموش كرده اند شركتهاي سرمايه گذاري و صندوقهاي بازنشستگي بايد دارايي نرخ بندي شده داشته باشند نه پروژه هاي دولتي كم بازده يا بي بازده، نبايد در مديريت دخالت كنند نه عاشق مديريت شوند و نه فولاد يك ميليون تني را به قيمت سه ميليون توماني به عشق مديريت بخرند و به دستور وزير بفروشند.

علیرضا عسگری مارانی 
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۶
متأسفانه این جنگل از ضعف مدیریتی به شدت رنج می برد و مدیر این جنگل زمانیکه دو روز بازار مثبت میشود دستور حمله و دریدن حیوانات ضعیف که همان حقیقی بدبخت است را صادر میکند.
سليمي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۳
احسنت دستت درد نكنه اين كارهاواقعا دزدي به شكل قانوني است واقعيات را گفتي ولي كو گوش شنوا؟
آرش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۱
احسنت.
تا وقتی خرید و فروش و کنترل این به دستور وزیر و بازرسی ... باشد و خرید سهام برای نور چشمی ها نسیه باشد و برای دیگران نقد اوضاع همین است.
بهترین پیشنهاد این است که :
1-در 10 دقیقه مانده به شروع معاملات امکان حذف سفارشات بالای 10 هزار سهم نباشد تا هر کس به خودش اجازه ندهد اول وقت سفارش غیر واقعی وارد سیستم کند
2- قبول سفارش خرید صرفا بر مبنای آورده نقدی باشد و خرید اعتباری کلا از سیستم لغو گردد
3- معاملات بازار 24 ساعته باشد.
4- بورس زیرمحموعه ای از ثبت اسناد و املاک گردد تا از دخالت های دولتی مصون بماند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۳:۵۷
همین حقوقی وقتش برسد با هجوم به خرید سهام قیمت را تا اسمان میبرند

قاون گذاری دلبخواه شما بورس را جنگل میکند

مین حقوقی اگر مپنا 810 نمیخرید اصلا تا 830 نمیرفت
راستان
ROMANIA
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۴:۲۷
با درود ...

آنقدر رانت خواری و کلک در اقتصاد ایران رواج پیدا کرده که نهایت ندارد ...

با کمک مسئولین غیر مسئول !!!!

ما باید صنف داشته باشیم تا از حقوق خود دفاع کنیم ...
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۷
تشبیه جالبی نبود... کفتارو حیوان و ....
ایشون خواستند موضوع مهمی رو بگن اما به نظرم اصطلاحات خوبی به کار نبردن
قلی
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۱
آره به کفتار توهین شد.
فرهادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۵
کو گوش شنوا.....!!!!
شما هم جز بدترین حقوقی های بازار هستید که هیچگاه از سهامتان حمایت نمیکنید!
امين
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲
ونيكي تنها سهمي بوده كه افت قيمت كمتر از 10% داشته حتي در بدترين شرايط.
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۲
با سلام واقعا ایشان باید رئیس بورس میشد بالاخره یک نفر پیدا شد حرف حساب بزند
ناشناس
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸
چون آدم باتجربه و از همه مهمتر آدم صادقی است هیچگاه نمی گذارند سمت مهمی بگیرد!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۲
جالبه!
این جملشو داشته باشین: "تا سال ١٣٧٠ هيچ حقوقي نمي توانست بيش از ١٠ درصد سهام یک شرکت را داشته باشد ".
ایشون مدیر عامل ونیکی هستند. ونیکی هم شرکت سرمایه گذاری هست که طبق اساسنامه تیپ سازمان بورس (یعنی مقرراتی که امروز هم جاری و لازم الاجراست) نباید بیش از 10 درصد سهام یک شرکت را داشته باشند. در حالی که شرکت ونیکی همین الان 12 درصد شنفت رو به طور مستقیم داره. خود ایشون مقررات فعلی رو رعایت نمیکنه بعد به بقیه گیر میده که چرا فلان و بهمان!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۱
مثال جنگل ایشون حرف نداشت، ایکاش بعضی از حقیقی های آنلاین فعال در شبکه های اجتماعی (در واقع بیش فعال) و سایتهای خبری این رو بفهمن و دیگه از زمین و زمان توقع حمایت و بالا بردن ارزش پرتفوشون رو نداشته باشن....
بزرگمهر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۲
سلام وافعا دست شما درد نکند به جرات می توان گفت که اولین باری است که ما حرف حساب از این بورس نیوز می شنویم. از آقای عسگری عزیز هم خیلی ممنون به جهت شهامت حقیقت گویی البته احتمال می رود که بخش های زیادی از از مطاب ایشان بنا به مصالحی منتشر نشده باشد ولی همین قدر هم غنمیت است. متاسفانه تقریبا تمامی مدیران بورسی به جای پرداخت به متن به حاشیه می روند و اغلب رفتار هیجانی کاربران و یا سود بانکی را عامل افت و خیز های شدید بازار می دانند که خوب اهل فن می دنند که این حرفها جز رد گم کردن چیز دیگری نیست خدا کند که این گزارش سرآغازی باشد برای اصلاح ساختاری بورس تا اقتصاد جانی بگیرد و قادر به اشتغال زایی برای جوانان کشور شود
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰
باید جلوی فروش حقوقی به مقدار زیاد گرفته شود و باید برای حقوقی ها محدودیت قائل شوند تا بازار و هرجور که خواستند دنبال خودشون نکشونند.
mohsen
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۳
مسئول تمام این بدبختیها خود شخص وزیر میباشد .
رییس جمهور محترم هر چه سریعتر باید اقدام کند .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳
سازمان بورس مسئول ایجاد نظم و انضباط در بازار هست که ظاهرا این وظیفه شو محول کرده به امثال امید قائمی که خودشون رو مافوق همه می دونن و لازم نیست به کسی پاسخ بدن.

جناب عسگری امثال امید قائمی بلای جان این بازار هستند
محمود محمد بیگی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲
هر شخصی چه حقیقی و چه حقوقی اختیار سهامش را دارد و اگر مبنای بازار ارزش ذاتی سهام باشد ، دود عملکرد غلط هر سهامداری چه حقیقی و چه حقوقی به چشم خودش می رود و بهتر است بجای محکوم کردن عملکرد دیگران ، عملکرد گذشته خودمان را باز نگری و اصلاح نماییم .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳
تا 3سال يعني پايان دوره اول رياست جمهوري روحاني بازار همينطوره ربطي هم به توافق نداره
ناشناس
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰
پایان دولت روحانی 2 سال مانده
داریوش
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱
تیم اقتصادی روحانی اعتقادی به بورس نداره
مجيد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲
درموردحقوقي ميدكوهم وضعيت به همين ترتيبه.هيچ نظم وقانوني روحقوقي رعايت نمي كنه.كسي هم نيست بگه چه كارميكنيد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹
اقا دمت گرمچقدر خوب تشبیه کردی و توضیح دادی و مسولین بورسی احتمالا ایندفعه باید خوب موضوع رو گرفته باشن. چون توضیحات علمی و اقتصادی محض قابل هضم برای اقایان نیست و حتما باید داستان و تشبیه سازی باشه تا چیزی رو متوجه بشن.
یک اشکال مهم دیگه بورس تهران یکطرفه بودن اونه یعنی تا کسی سهمی رو نخره نمیتونه فروش بزنه و این فرصت و رانت برای حقوقیا و بر علیه حقیقیهاست و از طرفی مانع توسعه بازار هم هست. زیرا خریدار تو بورس تهران باید انقدر منتظر باشه تا سهم خریداری شدش رشد کنه بعد بفروشه در صورتی که اگر بازار دو طرفه باشد نیازی نیست مثلا از دی ماه 92 تا الان که 25 فروردین 94 هست و اکثر خریداران بعلت نزولی بودن بازار نتوانسته اند سهامشان را بفروشند در صورتیکه با دو طرفه بودن بازار این همه مدت نیاز نبود از بازار دور باشن .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹
مگه تو جنگل هم شاخص باد میکنند که تا روزی 2500 واحد شاخص میره بالا خوشحالید و 1000 واحد میاد پایین از عالم و آدم شاکی میشید!
مردمي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳
با سلام اين بورس يك رئيس جمهور دكتر احمدي نژاد ميخواهد تا از حقوقيها بخواهد از سهامدار جز حمايت كنند درضمن رياست دكتر صالح ابادي هم بسيار عالي بود . خداوند حفظشان كند .ما منتظر امدنشان خواهيم ماند.
علی
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱
یعنی سال گذشته عالی بود؟
علی
UNITED ARAB EMIRATES
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹
اصولا مطابق قانون بورس تهران day trade ممنوع است. هر سهمی که می خرید 3 روز بعد می توانید بفروشید چون کارگزار پول را 3 روز بعد تصفیه می کتد. این day trade بدون مجوز شورای بورس و خلاف قانون بورس مرسوم شده و باید متوقف شود.
حمید
ROMANIA
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴
ایول به آقای عسکری مارانی(مدیرعامل سرمایه گذاری ملی ایران)حرف دل ماروزدی
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰
حدود یکسال نیم هست که آستان قدس جلوی سهم بانک تجارت ایستاده است هر وقتی این سهم خواست حرکت کند نفس سهم را با عرضه های سنگین بریده .اساتیدی که با پول زوار سهام بلوکی تجارت خریده اید نباید بصورت خرد در بازار عرضه کنید هدفتون چیست؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱
کاش جنگل بود مملکت ما از جنگل هم بدتره تو جنگل اون شیر روباه را میحورد و میرود برای چند روزی استراخت
ولی تو این مملکت جنگل ما مال مردم را می خورند سر که نمی شوند هیچ طمع شان بیشنتر میشوند و بیشتر می چاپند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴
ما که سنی از اون نگذشته و لی فهمیدیم چه خبره و لی این اقای پشیکوت با این سن و سال هنوز نفهمیده که این بور محلی است برای پر کردن خزینه دولت
امين
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵
نخر مجبور نيستي
ایمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷
""یک اشکال مهم دیگه بورس تهران یکطرفه بودن اونه یعنی تا کسی سهمی رو نخره نمیتونه فروش بزنه و این فرصت و رانت برای حقوقیا و بر علیه حقیقیهاست"""
جالبه واقعا" یه عده انتظار دارند تو صف خرید حقوقی فقط اندازه حجم مبنا فروش کنه و درصد بخوره سهم و بعد که ایشون فروخت یه حقوقی هم تو درصد بالا ازش بخره
خسته نباشی دلاور
هرچند منتشر نمیشه
متنفر از اصولگرایان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴
شبندر را ببین . تا میاد صف فروش جمع بشه حقوق باز سهم برای فروش می گذاره تا بزنه تو سر بازار.
جعفری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵
بازی هر روزه در چیدن صف برای فولاد هرمز یکی از کثیف ترین روزهای بازار سهام رو رقم رده و باید فاتحه این بورس رو خوند
ناشناس
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸
شما هم نخریدی جا موندی ؟؟!!! حرص سود بردن بقیه رو نخور لطفا!!!
ناشناس
ROMANIA
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸
ای بابا چه کاریه تغییر بدن اخه؟؟؟ دیگه دزدی از این راحتتر مگه داریم؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱
مشکلات از تیم اقتصادی دولت و بازی این خام صفتان مقام پرست هستند. بنظرم اگر واقعا رای مردم مهم باشد که بنظر نمیررسد چون دوباره روحانی انتخاب و همین تیم و مشابه اش خواهد بود به این دولت که با مردم بازی میکند رای ندهیم.
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲
احسن به شما آقای عسکرمارانی. حقیقتا" لپ کلام و واقعیت را بیان کردید و راهکار هم دادید.

واقعا باید به حال این مدیران بورس گریه کرد با این نظارتهایشان.

صندوق نفت کلی پول خارج کرد از بازار
حسن
UNITED ARAB EMIRATES
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷
با صحب هائی که در مورد شیوه حذف تحریم زده می شود سال 94 هم مثل سال 93 خواهد بود لذا توصیه می شود به جای اعتراض به وضع موجود ، به همان دلیل که سال 93 در بورس ماندید سال 94 هم به همان دلیل بمانید.
ایران دوست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴
کاربر ایمان شما ظاهرا مغنی دوطرفه بودن بازارو نمیدونی.معمولا بازارهای پیشرفته بورس دنیا دوطرفه هست. یعنی شما قبل از اینکه سهامی خریده باشی میتونی اونو بفروشی مثلا پیشبینی میکنی سهم هرمز سقوط ازاد کنه اونو میفروشی بعد هر چی قیمت پایین رفت سود میکنی.مثل بورس کالا که میتونی قبل از خرید سکه رو فروش بزنی.
اوفتادددد؟
المیرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲
احسنت احسنت احسنت
احمدي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷
تشبيه بازار به باغ وحش و جنگل تلخ و زننده است
اما تا حدودي حقيقت دارد
شاخص مهم آن نبود قوانين مناسب و متناسب است
نبود كنترل و نظارت كافي است
نبود ضابط قدرتمند و آگاه است.
وجود سازمان بورس بسيار ضعيف است و ....
جلیل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷
مشکل بورس ما اینست که حقیقی ها برای یک خرید و فروش باید 1.5% بدهند که فوق العاده زیاد است ولی حقوقی ها نه و این مشکل ساده تا کنون حل نشده تا چه رسد مشکلات اساسی
نریمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
با سلام
خود این دوستان یه بلایی سر شنفت درآوردند که قانون جنگل باید جلویش لنگ بندازد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
احسنت احسنت احسنت لطف بزرگی در حق سهامداران نمودی ایکاش گوش شنوا ودادرسی باشد
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶
از جناب اقای مهران مدییری تقا ضا داریم یک سریال کمدی از این بورس تهیه کند پراز سوژهاست.
کریم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰
اقای مارانی متاسفانه بورس فراتر از جنگل میباشد
matin
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷
آقای مارانی شما بفرمایید برای شما چه فرقی میکنه برادر من. به غیر از حرف زدن در بازار تابحال چه کاری کرده ای. مثل
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳
بورس نیوز درود .
قانون جهانی را در بورس حاکم کنید تا این گونه بی قانونی و دستکاری هم نابود شود تا زمانی که بورس در دست این افراد هست امیدی به این بازار نیست البته اسم آن که بازار نیست صد رحمت به بنگاه معاملاتی .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲
دوریال پس انداررابرباددادم دارم دیونه میشم
بورس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰
من یک پیشنهاد دارم: کسانی عضو هیئت مدیره و مدیر عامل
١.صندوقهاي بازنشستگي
٢.شركتهاي هلدينگ
٣.شركتهاي سرمايه گذاري
٤.صندوقهاي موجود در بورس
٥.شركتهايي كه توليدي هستند و به امر خريد و فروش بعضا فعاليت مي نمايند.
٦.تامين سرمايه ها
بشوند که تا حالا دو میلیون تومان را یکجا دیده باشند نه مثل برخی از مدیران که بازار بورس رو به هم می ریزه تا چند تومان پول یکجا تو حسابش ببینه.
سيد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷
با درود به اقاي ماراني:مشكل از وزير مربوطه است كه فكر ميكنه خيلي اقتصاد دان است.
اي خدا : خودت به داد ما برس. اخه تا كي تو اين مملكت از دست فكرهاي تك بعدي ملت ضربه بخورند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰
ایول حرف درستی میزنی دست خدا بهمراهت.
جعفر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۷
يكي حقوقيه ميدكوروبگيره. همه روبيچاره كرده
غضنفر غضنفریان
ROMANIA
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲
گفتمش جنگل پیر...!!!تازگی ها چه خبر؟گفت هیچ...صحبت از جنگل پیر است و تبردارو تبر...!!!
جلیل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳
مشکل بورس ما اینست که حقیقی ها برای یک خرید و فروش باید 1.5% بدهند که فوق العاده زیاد است ولی حقوقی ها نه و این مشکل ساده تا کنون حل نشده تا چه رسد مشکلات اساسی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
ایا عرضه بعدی مثل سخوز خواهد بود هرمز یک تله برای عرضه های بعدی می باشد