بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
در پی انتشار رتبه بندی شرکت های بورسی از نظر کیفیت افشاء و اطلاع رسانی:

رتبه نخست به "شکلر" رسید/ پالایشی ها از آخر اول شدند!

در این رتبه بندی که توسط اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس و اوراق بهادار انجام شده معیار به موقع بودن را براساس زمان ارسال اطلاعات توسط شرکت در مقاطع تعیین شده در دستورالعمل افشای اطلاعات و با لحاظ نمودن میزان تأخیر در ارسال اطلاعات در نظر گرفته است.
کد خبر : ۱۴۶۸۰۲
نویسنده :
جمشیدی
کلیه شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار براساس امتیار کسب شده از نظر کیفیت افشاء و اطلاع رسانی مناسب برای دوره منتهی به 29 اسفند ماه 93 رتبه بندی شده اند و این اطلاعات با دوره 12 ماهه منتهی به 30 آذر ماه همان سال مقایسه شده است.

براساس گزارش بورس نیوز، در این رتبه بندی که توسط اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس و اوراق بهادار انجام شده معیار به موقع بودن را براساس زمان ارسال اطلاعات توسط شرکت در مقاطع تعیین شده در دستورالعمل افشای اطلاعات و با لحاظ نمودن میزان تأخیر در ارسال اطلاعات در نظر گرفته است. علاوه بر این، میزان نوسانات و تغییرات در پیش بینی های ارسالی و نیز تفاوت های میان مبالغ پیش بینی شده و عملکرد واقعی حسابرسی شده معیار قابلیت اتکا در این محاسبات می باشد.

البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که به دلیل دستورالعمل جدید مبنی بر عدم الزام ارایه پیش بینی درآمد هر سهم توسط شرکت های سرمایه گذاری، امتیاز مربوط به مجموعه های مذکور جداگانه مورد محاسبه قرار گرفته است.

براساس اطلاعات موجود، از میان 294 شرکت مورد بررسی رتبه های اول تا سوم از لحاظ به موقع بودن و قابلیت اتکاء اطلاعات ارسالی به شرکت های نیروکلر، سیمان سپاهان و پتروشیمی شیراز اختصاص می یابد و مجموعه هایی همچون بانک انصار، مجتمع های توریستی و رفاهی آبادگران، پارس سرام، سپنتا، بانک کارآفرین، قند شاهرود و صنایع پتروشیمی کرمانشاه در ردیف های چهارم تا دهم قرار می گیرند که این رتبه بندی طبق جدول زیر طی 12 ماهه منتهی به اسفند ماه 93 نسبت به دوره 9 ماهه همان سال با افت و خیزهایی همراه بوده است. این در حالی است که مقام اول از لحاظ به موقع بودن اطلاعات و قابلیت اتکاء در هر دو دوره به "شکلر" اختصاص یافته است.

رتبه نخست از آن

در مقابل اما، شرکت های کاشی اصفهان، کف، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت تبریز، بانک پارسیان، پالایش نفت اصفهان، پارس الکتریک، کنتورسازی ایران، بین المللی محصولات پارس و ایران تایر به ترتیب در انتهای جدول رتبه بندی شرکت ها جای می گیرند.

البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که "کاصفا" و "شکف" به دلیل تخطی از دستورالعمل افشای اطلاعات از بورس اخراج شده اند.

رتبه نخست از آن

در پایان این گزارش می افزاید، از میان 14 شرکت سرمایه گذاری مورد بررسی، مجموعه هایی همچون "پردیس"، "وبهمن"، "وبوعلی"، "وتوسم"، "وتوصا"، " وسپه"، "ونیرو" و " وملت" رتبه نخست را از آن خود می سازند.

رتبه نخست از آن
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
کرمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸
خب این رتبه ی آخر به لطف شما ناظر و به لطف وزارت نفت صورت گرفته که پالایشی ها رتبه ی آخر را کسب کردند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹
این رئیس بورس از افتخاراتش رفع ابهام پالایشی هاست؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱
شکلر فرصت خرید یا فروش !!! نگاهی به حق تقدم شکلر بندازید افراد کمی با اطلاعات خوب به تعداد 8 نفر خریدار این شرکت با سابقه خوب ان هستند و تعداد 121 نفر فروشنده پس شما هم بروید جز اون 8 نفر فرصت خرید خود سهم از حق اون هم بهتر است