بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
اگر امروز سرمایه گذار خارجی وارد بورس تهران شود و با سه هزار میلیارد تومان ( یک میلیارد دلار) با روش فعلی شما در بازار خرد اقدام به خرید و فروش سهام کند چه بلایی بر سر بازار خواهد آمد هنوز تجربه کشورهای شرق آسیا و ورود و خروج پول به آنها را یادمان نرفته واقعا چه پاسخی دارید .
کد خبر : ۱۴۶۸۰۴

ارایه یک بیانیه مشترک بین ایران و 1+5 بر سر موضوع انرژی هسته ای آرزوی قریب به اتفاق مردم کشورم در روزهای آغازین سال جدید بود که حتی دید و بازدیدهای آنها را هم متأثر کرده بود و در هر محفلی صحبت از توافق یا عدم توافق و سرنوشت کشور پس از آن بود.

ماراتن نفس گیری که هشت روز به طول انجامید و در واپسین لحظات پایان تعطیلات نوروزی نتیجه ای مثبت در برداشت و مردم کشورم را شادمان کرد به گونه ای که به خیابان ها آمدند و شادی کردند و بالاخره این کابوس از سر کشور دور شد و دلیر مردان فهیم عرصه دیپلماسی کشور پیروزی بزرگی برای رهبر انقلاب و مردم عزیزمان رقم زدند.

گزاف نیست اگر بگویم در عرصه اقتصاد ، سهامداران و فعالان بازار سرمایه طی 10 سال گذشته در صف مقدم این جنگ اقتصادی با غربی ها بودند و بارها تاوان آن را با سرمایه های خرد و کلان خود پس دادند و البته از دی ماه 93 در صحنه نبردی شرکت کردند که با تلفات و زیان سنگینی روبه رو شدند به گونه ای که بعضاً تا مرز فروپاشی اقتصادی هم پیش رفتند. پس بیراه نبود که حلاوت پایان این جنگ نیز ابتدا به مذاق آنها خوش بیاید و خوش نشیند.

آنها با امید به آینده و اعتماد به تیم دیپلماسی و اقتصادی کشور یکبار دیگر خود را آماده کردند تا در این میدان حضور پیدا کنند و اندک سرمایه خود را در این بازار وارد کردند اما تنها پس از دو روز با عرضه بی محابای سهام توسط حقوقی های بزرگ و نهادی روبه رو شدند که انگار تنها فرصت موجود آنها برای فروش سهام همین چند روز است و قرار است کلاً بازار بورس تعطیل شود و اگر آنها سهام خود را نفروشند دیگر روی دستشان خواهد ماند.

حقوقی هایی چون صندوق بازنشستگی نفت، آستان قدس رضوی و ... چنان رفتاری داشتند که همه اهالی بازار از این رفتار حیرت زده شدند و به دنبال چرایی آن می گشتند لذا فرصتی پیدا شد تا در فضای مجازی و یکی از گروه های تلگرامی با مدیران یکی از این نهادها یعنی جناب امیدقائمی در این خصوص بحث و گفتگویی کنند که بنده نیز شاهد آن بودم و سپاسگزاری خود را حداقل بابت پاسخگویی شما اعلام می کنم که برخلاف سایر مدیران از دسترس خارج نشدید اما چند سوال برایم به وجود آمد که در آن مجال نه امکان طرح و نه شاید امکان دریافت پاسخ مناسب برایش بود لذا در این مقال عرض می کنم و امیدوارم پاسخ درخور دریافت کنم.

1- جناب مصطفی امیدقائمی شما در سالهای نه چندان دور (دهه 80 ) ناظر بازار سرمایه بودید و بر تمام دستورهای خرید و فروش نظارت می کردید آیا آن موقع این اصل برایتان جا نیفتاده بود که هر کسی فکر می کند می ارزد می خرد و هر کس فکر می کند نمی ارزد می فروشد و مدام برای کوچکترین دستورهای خرید و فروش به کارگزاران زنگ می زدید و دستور حذف می دادید و بلوک برای فروش یا خرید سهام باز نمی کردید و جلوی رنج زدن به مثبت یا منفی را با شدت می گرفتید. آیا تغییر جایگاه باعث تغییر تفکر و عملکرد شما شده است ؟

2- جناب مصطفی امیدقائمی یادتان هست به عنوان ناظر بازارسرمایه در سال 82 جهت جلوگیری از روند صعودی بازار با دستور جناب دکتر عبده تبریزی نوسان مثبت سهام را متوقف کردید و اجازه رشد قیمت ندادید آیا آن روز که بازار اعتقاد به رشد داشت و سهام را می خرید شما قیم بازار بودید که چنین کردید و در روند صعودی برای خود تکلیف قائل شدید که باید هدایت گر بازار شوید.

3- جناب مصطفی امیدقائمی شما فرمودید که من عرضه کردم تا قیمت ها جذاب شود چون اگر قیمتها جذاب نباشد پولی از بیرون به بازار سرمایه وارد نمی شود الحق والانصاف حرف درستی است اما آیا اگر مثلاً بانک صادرات را به قمیت 50 تومان عرضه کنید خوب جذابتر نخواهد بود پس هر روز صف فروش کنید و رنج منفی هم بزنید تا جذابیت بیشتری ایجاد شود. البته نمی دانم چه کسی این مسئولیت را به شما داده ولی این را می دانم که اگر در کشور ما همچون کشورهای پیشرفته قوانین منضبط وجود داشت شما هیچگاه چنین کاری را نمی توانستید بکنید چون وظیفه شما ایجاد جذابیت برای بورس نیست .

4- جناب مصطفی امیدقائمی مدیر پرسابقه و نام آشنا بازار سرمایه ، حداقل توقع فعالان بازار سرمایه از جنابعالی و سایر مدیران هم ردیف جنابعالی در نهادهای دیگر این بود که اخلاق حرفه ای را رعایت کنید و با دستورهای خود روند بازار را تحت تأثیر قرار ندهید چون اگر تمام نهادهای سرمایه گذاری بخواهند مثل شما عمل کنند با قدرت و امکانات در اختیار خود سهامداران خرد را از بازار به طور کامل بدر خواهند کرد.

5- جناب مصطفی امیدقائمی خیلی علاقمندم بدانم منابع حاصل از فروش این سهام آیا صرف سهامی که مثلاً به نظر شما می ارزد هم شده است یا شما همچنان اعتقاد دارید که سهام در بورس تهران ارزنده نیست و برایم جالبتر این است که در دولت تدبیر و امید که تمام تخم مرغ های خود را در سبد مذاکرات هسته ای گذاشته چطور یک مدیر دولتی وابسته وزارت نفت تمام رشته های تیم دیپلماسی که در عرصه اقتصاد خود را نمایان می کرد پنبه کرده و تأکید هم دارد که کار درستی کرده است واقعاً این چندگانگی در تیم دولت شگفت انگیز است وزیر اقتصاد حرف از آینده روشن می زند، وزیر نفت از صف سرمایه گذاران خارجی برای این صنعت می گوید آن وقت مدیر اجرایی وی آتش بر جان بازار سرمایه می اندازد.

6- جناب مصطفی امیدقائمی سوال آخرم این است که پس برای چه در بورس تهران بازار بلوک و غیربلوک داریم و اگر شما ناظر بازار بودید اجازه می دادید یک حقوقی با چنین عرضه هایی بازار خرد را تحت تأثیر ویژه قرار دهد. اگر جواب شما مثبت است باید بگویم پس کسانی هم که در زمان جنگ در کشور ارزاق عمومی را انبار و احتکار می کردند تا گرانتر بفروشند و بازار را تحت تأثیر قرار می دادند کار درستی کرده اند چون به نظام عرضه و تقاضا پایبند بودند با خرید کالا و کمیاب کردن آن طرف تقاضا را تحریک کرده اند اما این که چرا محتکر نامیده شده اند و ناظر برای آنها مجازات تعیین کرده را با توجه به این اصل اقتصاد نمی دانم.

به عبارت دیگر اگر امروز سرمایه گذار خارجی وارد بورس تهران شود و با سه هزار میلیارد تومان ( یک میلیارد دلار) با روش فعلی شما در بازار خرد اقدام به خرید و فروش سهام کند چه بلایی بر سر بازار خواهد آمد هنوز تجربه کشورهای شرق آسیا و ورود و خروج پول به آنها را یادمان نرفته واقعا چه پاسخی دارید .

این مقاله تنها یک هشدار و گپ و گفت درون صنفی بوده و قطعا برای بسیاری دیگر هم مصداق دارد و بحث شخصی نیست بلکه نقد یک روند ناصواب است . در خاتمه از تمام کسانی که مقاله بنده را می خوانند و با اظهارنظرهای خود بنده را راهنمایی می کنند سپاسگزارم و امیدوارم موافقان این مقاله با حمایت همه جانبه و استفاده از ظرفیت های در دسترس خود برای نیل به هدف جلوگیری از عرضه و تقاضای نامتوازن حقوقی های بزرگ اقدام لازم را به عمل آورند.

امیر کاویان - فعال بازار سرمایه 
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
خدا پدرت را بیامرزد...حرف دل ما سهامداران خرد خرد شده را زدی....بازار 15 ماه منفی بود کسی کاری نکرد . دو روز مثبت شد ، صف یک میلیا ردی را رضه کردند و می گویند کار خوبی بود . فقط می توانم بگویم خدا لنت کند امثال شما را .. دست ما که به شما نمی رسد ولی دست خدا حتمن می رسد...
ناشناس
پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۱
واقعا در بورس ایران هم مثل امریکا 1درصد بر 99 درصد حکومت می کنند وبعد هم از نظام سرمایه داری آمریکا مذورانه انتقاد میکنند
ناشناس
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۴
چه حرفیه آخه اقا یا خانمی که تو صف بودی مگه نمیخواستی بهت سهم برسه الان رسیده ناراحتی؟همین شما هایی که برای هر مثبت و منفی شدن بازار پای ناظر بازار رو میکشید وسط و ازش مطالبه حق دارید بازارو به این روز انداختید اگر میخواهید مقام ناظر به نظارتش بپردازه ازش مطالبه بیجا هم نداشته باشید
احمد
GERMANY
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹
کاملا با شما موافق هستم
ما نمی گوییم حقوقی ها حق فروش ندارند اما این حجم معامله چه در خرید و فروش باید بصورت بلوکی باشد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹
آقای امید قایمی لطف کنید صف ونفت بدید الان تا جذابیت ایجاد شه تو بازار
ناشناس
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲
آره دیگه اگه هدفتون کمک به بازاره از فردا صف ونفت عرضه کنین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
قطعا افرادی که مثل این آقای از همه بهتر ( امید قائمی ) منافع کل رو لحاظ نمی کنن ، لیاقت فعالیت در بازار رو ندارن

منافع مشترک به همه مربوطه .. کسی حق نداره بگه که به دیگران ربطی نداره .

همه ما در یک کشتی هستیم کسی حق نداره زیر پاش رو سوراخ کنه و قلدری هم بکنه. حالا بزرگ باشه یا کوچیک
رضا
UNITED ARAB EMIRATES
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
با برداشته شدن تحریم ها بورس به وضعیت قبل از تحریم یعنی قبل از سال 1384 بر می گردد. لذا هیچ مشکلی به وجود نمی آید و بلائی سر بازار نمی آید و جای نگرانی نیست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹
واقعا اگه قرار باشه هر وقت سهامداران خرد ، سهام شرکت های بزرگ رو بخرن که سهامداران عمده روند ستیز دارن ، چرا سهامداران رو مسخره می کنن که سهام زیان ده کوچیک می خرن؟!

خجالت آوره رفتار سهامداران عمده سفته بازی که هیچ قاعده ای رو رعایت نمی کنن و هیچ کس هم بر رفتارشون نظارت نداره

روزهای مثبت ، عرضه می کنند و روزهای منفی تماشا!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
حالا که با این کارشون اندک اعتماد به وجود آمده به بازار سرمایه را از بین بردن وپول جدید هنوز نیامده به بازار از بازارخارج شد کافی است به کل ارزش معاملات نگاه کنید بازور به 250ملیارد میرسد.این رسمش نبود .من جوان یک ساله ضرر دادم به امید امروز که شما اونا خراب کردید.فقط اومدم تو این بازار که الاف نباشم .اما نشد.
علی شاه
GERMANY
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
جناب امیر خان کاویان !
درود بر شما
آقا بنده شیفته ی نکته های 3 و 4 شما شدم
احسنت

این از خدا بیخبرها ول کن نیستند
به روند معاملات امروز بانکیها هم که نگاه کنید میبینید که بطور عمد و فرمایشی جلوی حرکت مثبت سهامها را گرفتند

وقتی حقوقی در این قیمتها اینطور بیرحمانه فروشنده است ، من با سرمایه ناچیزم چه امیدی به جبران ضررهام داشته باشم؟
نریمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳
با سلام
ضمن تشکر از این نامه سرگشاده، بنده فقط یک موضوع را یادآوری میکنم که ما نباید فقط نیمه خالی لیوان را ببینیم. بنده تا جایی که مطلع هستم جناب آقای امید قائمی و مجموعه نفت در تمام روزهای منفی بازار تمام صف فروشها را جمع نمودند. و وقتی هم که صف خرید وجود داشت عرضه نمودند بهر حال نقد شوندگی بازار را مدیون ایشان هستیم.
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶
دستت دردنکنه یکی یه حرفر حسابی زد اما کوگوش شنوا اقتصاد ما نشان داده تا گندکار حسابی درنیا د تابورس فشل نشه که حسابی شده دست بر نمیمدارند
omid
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷
بایستی با طلا نوشت این حرفها ...ولی کو گوش شنوا
بیچاره شده بورس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷
هزاران درود بر نگارنده این مقاله وزین و سراسر منطقی. واقعا چرا باید افراد با تغییر جایگاه و پست سازمانی و داشتن ابزار اعمال قدرت در دست اینچنین تیشه به ریشه سهامدار خرد بزنند . شیر مادرتان حلالتان . خدا شما را عزت و بزرگی دهد که دعای هزاران سهامدار خرد را در پشت سر خود خواهید داشت
بهروز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
واقعا متاسفم که این آدما شدن مدیران ارشد این کشور. سهام دارای بوری سال گذشته تقریبا نصف سرمایشونو از دست دادن و همین مسئولین توصیه به سهامداری میکردن. حالا که فرصتی بود برای رونق دوباره بورس ، تدبیر بی اساس این آقایون بورسو نابود کرد. فعلا که حقیقیایی که تو دو روز اول وارد شدن دوباره دارن خارج میشن. نمیدونم دیگه چه خبری باید بیاد تا بتونه بورس رو دوباره برای سرمایه گذاری جذاب کنه. این کارا حروم خوریه
کامیار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲
بازار با تقاضا مواجه شد. فعالان بازار هم با پولهای کلان وارد شدند چیزی در حدود 1200 میلیارد تومن و عطش خرید سهم اونهارو به جای نشستن در صف سهام خوب به صف بانکها برد.مشکل نه از اقای امید قایمی هست نه من و نه شما. مشکل از شیوه قیمتگذاری در بورس حد نوسان و سهام شناور و دستورالعمل رفع گره هست. این محدودیت ها باعث شده به لحاظ روانی بازار در حالت هیجان بالا قرار بگیره.چون ریسک بالاست و رفع یک ریسک میتونه اثر ده درصدی روی قیمت سهم بزاره اما فقط 4 درصد میتونه نوسان روی صفر بکنه و این منصفانه نیست. تشکیل سریع صفهای خرید و فروش بابت همینه
نریمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵
با سلام
ضمن تشکر از این نامه سرگشاده، بنده فقط یک موضوع را یادآوری میکنم که ما نباید فقط نیمه خالی لیوان را ببینیم. بنده تا جایی که مطلع هستم جناب آقای امید قائمی و مجموعه نفت در تمام روزهای منفی بازار تمام صف فروشها را جمع نمودند. و وقتی هم که صف خرید وجود داشت عرضه نمودند بهر حال نقد شوندگی بازار را مدیون ایشان هستیم.
مهدی
ROMANIA
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷
آفرین بسیار عالی بود.
بهروز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳
آقاي بيل گيتس زماني كه قسمتي از سهام مايكروسافت را ميخواستند بفروشند ٢ هفته قبل از طريق اطلاع رساني عمومي دلايل فروش و ميزان آن را اعلام نمود. اینجا حقوقی نوسان میگیره خالی میکنه رو حقیقی دَر میره. سازمانم که قربونش برم تخصص پیدا کرده تو شاخص سازی. خیلی بینمون فرقه. خیلییییییییییی.
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷
دربیانیه لوزان هیچ اتفاقی نیفتاد همونطوری که رهبری گفتند ولی سفته بازان میخواستند وتا حدودی هم موفق شدند تا سهما رو بی جهت بالا ببرند وبه مانند سال 92به مردم بیندازند ولی باهوشیاری مسئولین سریع جلوی کارشون گرفته شد درغیر اینصورت باعث سرخوردگی مردم میشد.پس درود بر امثال امید قائمیها...
ناشناس
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۶
امثال شما تحریم بشیم اونا کاغذ پاره میدونن .توافق بشه میگن هیچ اتفاقی نیافتاده پس چه کاری باید انجام بشه که شما اونا اتفاق بدونید.در ضمن اگه امثال شما بگذارن اتفاقی رخ بده.
ناشناس
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۷
خدا ازشون نگذره
شعباني
جمعه ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸
مسؤل تنطيم بازار سازمان بورس است نه افرادي مثل اميد قايمي ايشان در حقيقت دارن نظم بازاررا بهم مي زنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳
باید از این افراد شکایت حقوقی بشه به دلیل اینکه منافع هزاران سهامدار رو با استفاده از قدرت نابرابر و دسترسی به اطلاعات نهانی به خطر جدی انداختن
saeid
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴
درود بر شرفت . به قول دوستمون باید با آب طلا نوشت حرفاتو. حرف دله همه سهامدارهارو زدی
کریم رضایی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷
باسلام
به به به این نامه سرگشاده که انتشار کرددید ما سهامداران خرد پشتی بان ندارم حق ما را پامال کردن
محمدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
با سلام و خسته نباشید خدمت دوستان
به نظر بنده جناب آقای امید قائمی به تنهایی اقدام به عرضه ننموده اند و این عرضه ها با هماهنگی گردانندگان بازار سرمایه انجام می گیرد چرا که خود مسئولین بخوبی می دانند که بازار بورس در حال حاضر از نظر بنیادی زیاد قوی نیست و اتفاق خاصی از نظر تحریم ها در کشور نیفتاده که قیمت ها با این شیب رشد کند ولی باید در خصوص عرضه ها کمی با دقت و با در نظر گرفتن سهامداران خرد صورت گیرد و در پایان بیشتر ایرادی که می شود به مدیریت بورس گرفت در خصوص باز گشایی سهم پلایشگاهها بود که کمی با عجله و در بازار منفی انجام گرفت این امر می توانست در همان روزهای خوب بازار یعنی در سال 94 انجام می گرفت و چه کسانی از این اقدامات سود می کنند خدا می داند
که اگه لازم باشد پیگیری خواهد شد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
از اینجا معلوم میشه که افت یکسال اخیر بورس هم کار همین حقوقی ها بوده. حدود یکساله که تو مثبت میفروشن و بعد تو منفی میخرن تا قیمت پایانی رو پایینتر بیارن. سرمایه مردم هم کشک.
ناشناس
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۳:۴۷
البته قانون بورس همینه ها، تو منفی بخر تو مثبت بفروش، سهمو اگه به موقع بخری به موقع بفروشی دیگه ضرری در کار نیس
هومن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹
با سلام
جناب کاویان گل گفتین ولی ایا نباید قانون و نهاد ناظری باشد که جلوی این رفتارها و زیاده خواهی ها را بگیرد؟
و از آن مهمتر بنظر من ، ما در بورس به یک خرد جمعی نیاز داریم که متاسفانه جای خالی آن احساس می شود و باعث صف نشینی های کورکورانه و نهایتا آب با آسیاب ریختن این قبیل دوستان می شود.
ناشناس
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۹
به نظر شما اینها دوستانند ؟
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
درود و سپاس فراوان بر شما جناب امیر کاویان و بورس نیوز گرامی که همواره منعکس کننده نظرات و انتقادات تخصصی ارزشمند مربوط به بازار سرمایه بوده و هست. دقیقا با صحبتهای شما موافقم. امیدوارم برای سوالهای شما که سوال اکثر سهامداران بورس نیز هست از ایشان پاسخ منطقی دریافت کنیم.
علی
UNITED STATES
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸
سلام-دستت دردنکندمن فکردیگری رابه قوه قضاییه پیشنهادمیکنم بااینگونه افرادکه ضرزهای غیرقابل جبران به افرادمیزنندبایدبعنوان اخلالگربازاربرخوردکرده وسازمان بورس ودولت ازکناراین موضوع بابیخالی ردنشوند
سورن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰
آقای امیر کاویان عزیز ،
بسیار زیبا بود.
متشکرم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹
اینها عمدا نمیگذارند موفقیت این دولت دیده شود چشم دیدنشو ندارند چه بخوان چه نخوان این دولت موفق خاهد شد انشا....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰
از اینجا معلوم میشه که افت یکسال اخیر بورس هم کار همین حقوقی ها بوده. حدود یکساله که تو مثبت میفروشن و بعد تو منفی میخرن تا قیمت پایانی رو پایینتر بیارن. سرمایه مردم هم کشک.
سیما
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵
مرسی آقای کاویان . واقعا عالی بود مخصوصا نکته ش 6 واقعا تامل برانگیزه. خیلی مهمه امثال شما که اشراف به استانداردها ی قوانین بورس دارند تخلف های اینان را گوشزد و اعتراض کنند با تشکر یک متضرر از سهامداری کلاسیک
omid
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱
بعد از دو سال فعالیت توی بورس به این نتیجه رسیدم که سود اصلی رو فقط رانتی ها (حقوقیها) میبرن ..سهامدران خرد ....خرد تر میشند..
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱
اين دولت سهامداران خرد را ، خرد ميكند
رستمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶
باسپاس از حرفهای شما
کریم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸
مشکل بورس مذاکرات و تحریم و اقتصاد نیست
مشکل در بعضی از مدیرانی است که از دولت پیشین به ارث رسیده اند و سنگ اندازی میکنن باید یه خونه تکونی تو سازمان راه بیفته و مدیرانی بیان که واقعا سواد و تجربه لازم رو داشته باشن
علی
ROMANIA
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸
ازآقای امیرکاویان بخاطرنگارش مطلب وزین وشفاف وازبورس نیوزبخاطردرج آن سپاسگزارم
تکین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸
سلام بسیار زیبا ودلنشین نوشتین ولی واقعا این حرفها به گوش این اقایان می رسد ایا امکان پیگیری این قضیه از طریقی وزیر اقتصاد امکان پذیر است درصورت امکان شکواییه به صورت ان لاین تنظیم کنید تا سهامداران زیل ان را امضا کنند تا سبب برخورد با این این گونه مدیران کار نابلد شود بنده اعتقاد دارم باز تاب خوبی خواهد داشت
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
ای بابا برید ببینید بعضی از همین مدیران بورس که مثلا نباید کد بورسی هم داشته باشند . چکونه به میلیاردر تبدیل شده اند .وخانه هایشان را کجا ساخته اند مگر یک کارمند چقدر حقوق میگیرد که اینچنین .درامدهایی داشته باشند.بنده خداها کی به فکر سهامدار ران کوچک هست.یاد دوران جنگ به خیر از خود گذشتگی بود. با وجود جنگ هیچ کسی از مردماحساس بدی نداشتند برای اینکه توی این بازارها هم عدالت وجود داشت. انشاالله دوباره طرح از کجا اوردهای اجرایی شود .انوقت میفهمید کی به کیه
ناشناس
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۷
بنده خدا طرح از کجا آورده ای ؟ این طرح اون زمان که در مجلس مطرح شد از طرف خود به اصطلاح نمایندگان رد شد و به مرحله اجرا نرسید چون اگر تصویب میشد قریب به یقین کشور کن فیکون میشد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰
اگر اقای قائمی رو بشناسید باید بدانید که ایشان هیچ کاری را بدون دلیل انجام نمیدهد و مدیری بسیار لایق و شایسته هست که منافع شرکت رو حفظ می کند
matin
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳
پیشنهاد میکنم بجای رسانه ای کردن موضوع و خدای نکرده سوء برداشت برخی از دوستان یه جلسه حضوری با آقای امید قائمی بذارید و نظرات ایشان را جویا شوید. فقط ذکر یک نکته شاید خالی از لطف نباشد و اون هم اینکه مگر عملکرد سایر دوستان در سازمان بورس و شرکت بورس و فرابورس طی این مدت از بازگشایی پالایشگاهها گرفته تا عرضه های مثلا اولیه سوال برانگیز نیست. پس مشکل فقط یه نفر دو نفر نیست برادر
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴
جای تحلیل و دانش و اطلاعات بورسی تو این بازار کجاست؟

نمودار ها پس به چه دردی می خورند؟

می بایست افرادی که بازار و خراب می کنند به عنوان اخلال گر شناخته شوند و دستگیر شوند.

البته خبرایی دارم که دارن یه کارهایی انجام می دهند.
نادر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴
الحق که بورس نیوز نماینده واقعی ماست دورود..........
اشنای ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰
همکار به اصطلاح فعال بازارسرمایه ...
لطفا سوابق کاری خود در مدیریت بازار سرمایه را به صورت شفاف برای مخاطبان اعلام کنید تا معلوم شود جناب شما بر اساس دیدگاه کارشناسی نامه سر گشاده منتشر ساختید یا سایر مسایلی که بنده وشما میدانیم.تا بعد...
ناشناس
جمعه ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰
اگر ایشون غرض ورزی هم داشته ولی اگه نظرات زیرش رو بخونید حرف دل بازار رو زده آشنای ناشناس
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹
متاسفانه یک بخش عمده این نابسامانی های اقتصادی در سطح کلان وخصوصا بورس به سوء مدیریت مسولان ومدیران مربوطه باز میگردد
که دلایلش میتونه:1. عدم تخصص کافی در سمت مورد نظر 2.داشتن اعتماد به نفس زیادی تاجایی که حاضر به پذیرش اشتباهات خود نیستندواگر اشتباهی مرتکب شدند حاضر به عذر خواهی نیستندچون بجای داشتن روحیه خدمتگذاری روحیه رقابت پذیری دارندوبیشتر بدنبال رقابت هستند ودرثانی بخاطر چینش ضعیف فکرمدیریتی که دارند توان استفاده از ظرفیت های نیروی انسانی پیرامون خود را به شکل مشاوره ای ندارند.
با بک گله داری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹
با سلام و ادب بطور خلاصه می توان گفت دانش مالی در سطح مجموعه تالار پایین است...چرا این همه افت وخیز در این تالار باید باشد...ضوابط رعایت نمی شود ....بر خلاف اسمش مه میگنند شیشه ای است...و شفا اما حقیقتا اینطور نیست...
سجاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۴
حاجی سرمایه م تو یکسال نصف شده ،سپردمش به خدا باعثش رو
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰
الحق و الانصاف مقاله بسیار جالب و دندان شکنی بود و همه آنچه در این مقاله گفته شد درد دل همه سهامدارهای متضرر بود و بسیار عمیق مطرح شده بود . ضمن تشکر و قدردانی از نویسنده این مقاله برایش آرزوی موفقیت دارم .
امیرخان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۰
باسلام خدمت تمامی فعالان بازار سرمایه من همه نظرات راخوندم ولی چیزی که در ذهن من است اینه که بورس نیوز مطلبش عالی بود واین کار آقای قائمی هم صددرصد اشتباه البته زود وعجله کردن من حق را به اقای قائمی میدم با این تفاسیر که وقتی سهم بانک صادرا60تومن بود اقایان حقیقی برای فروش از هم سبقت میگرفتن چقدر ما متن نوشتیم خواهش کردیم که اخه 60 تومن چیه که رفتی توصف فروش الان هم توقع داریم همه گوش به فرمان ما باشن ببینند ما نظرمون چیه اون که به نظر من وشما کار نداره پس لطفا خواهشا اینقدرسهم جابجانکنید تاصفی میبینید چه خرید چه فروش نرید توی صف بنده با12سال سابقه توی این کار از شما خواهش میکنم هیچ وقت ضرر نکردم همیشه هم توسودم پرسود باشید
کیوان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۳
مرسی امیر جان
این حرف ها روی دلم مانده بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸
اومده اشتباهات تحليلي و تخصصي خودشو سر بازار و سهامداراي خرد خالي ميكنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۲
وقتی دولت عامدانه بخش معدن را به ذلت میکشاند و تعداد بشماری کارگر را بیکار میکند و سرمایه های مردم را نابود میکند و به تعطلی آنها دامن میداند دیگر این اقا اجیر پیشکش. ان وزیر اقتصاد مداخله گر که گویا علم و غیب دارد میگوید بهر طریق بر ای جلوگیری از رشد بورس برنامه داریم معلوم میشود که این اقایان کمر همت برای نابودی بورس بستند منافع شان در رباهای 30 درصدی بانکی است ...
rohi
UNITED STATES
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۳
كجايي دكتر احمدي نژاد به دادمون برس .....
فاراک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۳
بعد از چندساعت وقت و کلی تحلیل صبح سهم فاراک را به سختی خریدم. حقوقی 3 میلیون سهم عرضه کرد و بارها صف فروش را جمع کرد به راحتی میتواند فردا سهم را صف فروش کند. سرمایه گذاری در بورس جنگ نابرابر حقوقی و حقیقی است.
کچای دنیا این همه حقیقی نسبت به حقوقی زیاد است.
کار صندوقها غیر قانونی نبوده است اما در مورد درست و غلطش قضاوت نمیکنم. چون وقتی سهم بخواهد بریزد یا برود بالا کسی به دیگری تعارف نمیکند. ماهیت بازار اینگونه است که افراد را گرگ صفت میکند. مثل گرگ وال استریت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۲
برای بار هزارم میگم اینا کاره ای نیست...
بدستور بالادستی ها این کارو میکنند... وگرنه عقل سلیم میگه روزی 100 میلیون عرضه کن که سود بیشتری هم میبرد.
یک کلام : مقصر دولت
کریم حمیدی نژاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۱
دوست گرامی ای کاش از ایشان می پرسیدید که اگر سرمایه خودش بود این چنین اتش میزد به مالش در صورتی که تنها یک روز بیشتر نگه می داشت حداقل چهار درصد بیشتر سود می برد کسانیکه این حقوقی ها را سر کار می گذارند ایا ازایشان می پرسند که چرا دوروز صبر نکردی ارزان فروختی وای کاش در بازار بورس خرید وفروش دو طرفه بود ایا این حقوقی عزیز می توانست حتی حدس بزند که باید چهار درصد بالا بفروشد ایا هرگز صفی بود که ایشان اتش به مال دیگران بزنند ووهیچ کس از این شرکت اورا بازخواست نکند البته از قدیم هم رسم است که وقتی مردم می فروشند بخر ووقتی مردم می خرند بفروش
لاماسیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۵
خوب گفتی

این صندوق های مثل نفت و استان قدس سهام ها را بدون دردسر بدست اوردند

حالا دارند اتیش به بورس و سهام ها می زنند
حمید
-
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۹
والله اینها با این کار ها می خوان ثابت کنند که مذکرات بی فایده بوده دشمنی علنی با دولت روحانی
RAHBAR
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۵
با سلام خدمت تمامی سهامداران عزیز
از جناب آقای کاویان واقعا" تشکر میکنم که نکات ارزنده ای را عنوان نمودند. به نظر اینجانب یکی از دلایل منفی شدن سریع بازار پس از رشد های غیر منطقی همین عرضه های بی دلیل بوده است . البته تمامی رشد ها صرفا" مربوط به شاخص بوده و اکثر سهامها رشد قابل توجی نداشتند
امیدوارم جناب اقای امید قائمی و امثال ایشان پاسخ مناسبی ارائه نمایند البته نه مانند چند روز پیش که فرمودند ما دلیلی به توضیح نداریم
البته فکر میکنم ایشان به پشتوانه ناظران بازار ( دوستان قدیمی ) اینکونه فرمایش میکنند
امیدوارم روزی تمامی حقایق مشخص شود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۶
کمیته مفاسد در بورس تشکیل شود تا مفسدان اقتصادی پاسخگو باشند
ارسلان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۲
درود بر تو امیر کاویان عزیز.
پويا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۱
خبر فوري كنگره حق را از اوباما گرفت سريع خالي كنيد بازار وحشتناك سقوط مي كند برويد به ياهو امريكا مكتوب نه خبر آنجا درج شده اين خبر را رسانه هاي ما نميزند تا بدبخت نشديد بفروشيد
احسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲
من اله توفیق برادر
صادق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹
آقای کاویان، انتقاد شما کاملاً بجا است اما حقوق بگیر پشت هر میزی بنشیند متآسفانه باید منافع کارفرمای خود را به هر قیمتی ! حفظ کند و اخلاق حرفه ای در درجه دوم قرار می گیرد.
صادق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱
آقای کاویان، انتقاد شما کاملاً بجا است اما حقوق بگیر پشت هر میزی بنشیند متآسفانه باید منافع کارفرمای خود را به هر قیمتی ! حفظ کند و اخلاق حرفه ای در درجه دوم قرار می گیرد.
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳
از اینکه همکاران و سهامداران حقیقی مثل آقای کاویان با استدلال و منطق انتقاد می کنند بسیار خوشحالیم و بسیاری از مطالب درست است و باید چاره ای برای آن اندیشید ولی مخاطب نامه به اشتباه انتخاب شده بود چون اولاً بازار ناظر دارد و باید به نحوه نظارت ایراد گرفت. ثانیاً امیدقائمی هم یکی از این حقوقی ها ست و نماینده حقوقی ها هم که نیست که بخواهد پاسخ بگوید. ثالثا این بازار برای خود حقوقی ها هم بازار گل و بلبلی نبوده که هم بازدهی خوبی داشته باشند و هم اینکه هر کاری بخواهند انجام دهند. لذا با توجه به اینکه حرمت افراد و همکاران بازار سرمایه خصوصاً افرادی که عملکرد در مجموع مثبتی داشته اند باید حفظ شود به نظرم مخاطب این انتقادها باید متولیان و ناظران بازار مانند شرکت بورس و سازمان بورس باشد نه یک شخص که نماینده یکی از حقوقی هاست.
رضایی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
با سلام :این آقایان از ما بهترون قیم ما هستند هر وقت بخواهند ما ضرر یا سود می کنیم
کجای دنیا با بازاربور س کارهای این اقایان را انجام می دهند .موقعی که همه ضرر می کنند فریاد رسی نیست ولی موقع سود مردم وارد بازار می شوند وجلوی رشد را می گیرند.
ع سلمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳
درود بر دولت یاس ونامیدی اینها بقول محمد هاشمی سرمایه دار بودند هستند وخواهند بود برای مردم کاری نمی کنند
محمد
UNITED STATES
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴
سلام
آقاي كاويان هميشه ذكر خير شما بعنوان فردي شجاع و مطلع بازار سرمايه هست شما چون به پول و موقعيت وابسته نيستيد و زير پرچم كسي سينه نمي زنيد آزاده ايد و الحق از پيروان واقعي شيعه هستيد چون آزاده ايد
بازار سرمايه شما را مي شناسد و من به شخصه بعنوان عضو كوچكي از بازار سرمايه با تمام توانم از شما حمايت مي كنم تا قانون بر بازار حاكم باشد و نه آقاي اميد قايمي و نه هيچ مدير ديگري از اين پس بنا بر سلايق خود نتواند بازار را براي مدتي هر چند كوتاه زخمي كند
البته آقاي اميد قايمي هم از ميران خوب و با تجربه بازار سرمايه هستند اما هـيچ فردي كامل و بي اشتباه نيست و تنها قوانين هستند كه مي توانتد افراد را از لغزش دور نگاه دارند
با آرزوي توفيق براي هر دو عزيز
محمد
UNITED STATES
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱
سلام
آقاي كاويان هميشه ذكر خير شما بعنوان فردي شجاع و مطلع بازار سرمايه هست شما چون به پول و موقعيت وابسته نيستيد و زير پرچم كسي سينه نمي زنيد آزاده ايد و الحق از پيروان واقعي شيعه هستيد چون آزاده ايد
بازار سرمايه شما را مي شناسد و من به شخصه بعنوان عضو كوچكي از بازار سرمايه با تمام توانم از شما حمايت مي كنم تا قانون بر بازار حاكم باشد و نه آقاي اميد قايمي و نه هيچ مدير ديگري از اين پس بنا بر سلايق خود نتواند بازار را براي مدتي هر چند كوتاه زخمي كند
البته آقاي اميد قايمي هم از ميران خوب و با تجربه بازار سرمايه هستند اما هـيچ فردي كامل و بي اشتباه نيست و تنها قوانين هستند كه مي توانتد افراد را از لغزش دور نگاه دارند
با آرزوي توفيق براي هر دو عزيز