بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱
مدیر سرمایه گذاری های صندوق سرمایه گذاری کارآفرین عنوان کرد:

رونق بورس با ایجاد ثبات و رونق اقتصادی حاصل می شود

بعد از عرضه های زیاد در روزهای رونق بازار از سوی اشخاص حقوقی، در روزهای اخیر با افت بازار نیز خرید حقوقی ها در بازار بسیار مشهود بوده است. امید است حقوقی های بازار به ثبات بازار کمک نمایند و به نیت نوسان گیری در بازار فعالیت ننمایند.
کد خبر : ۱۴۶۸۲۰
نویسنده :
جمشیدی
روند قیمتی سهام شرکت های بورسی در حالی از ابتدای سال بعد از بازگشایی سهام شرکت های پالایشی و بالاخص بعد از بیانیه هسته ای لوزان با رشد همراه شده بود که اقدامات انجام شده از سوی سازمان بورس من جمله تشویق و ترغیب سهامداران عمده جهت عرضه و افزایش شناوری سهام و عرضه های اولیه به منظور جلوگیری از رشد پرشتاب شاخص کل و ارزش سهام شرکت های بورسی منطقی به نظر می رسد. البته سازمان بورس بایستی در کنار چنین اقداماتی به صورت جدی بحث راه اندازی ابزارهای پوشش ریسک را دنبال نماید. ابزارهای پوشش ریسک یکی از موانع اصلی ورود هیجانات کاذب به بورس هستند و تنها یک مسکن و یا ابزار موقتی نیستند.

مدیر سرمایه گذاری صندوق های کارآفرین با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: بعد از عرضه های زیاد در روزهای رونق بازار از سوی اشخاص حقوقی، در روزهای اخیر با افت بازار نیز خرید حقوقی ها در بازار بسیار مشهود بوده است. امید است حقوقی های بازار به ثبات بازار کمک نمایند و به نیت نوسان گیری در بازار فعالیت ننمایند. که این امر می تواند نگرانی فعالان بازار سرمایه را در پی داشته باشد و مانع از تصمیم های منطقی در بازار گردد.

عزت اله صیادنیا طیبی به روند آتی بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: نتایج نهایی مذاکرات هسته ای در تیر ماه امسال در کنار نحوه عملکرد شرکت های بورسی طی 12 ماهه سال گذشته و سه ماهه ابتدایی سال جاری از جمله عوامل تعیین کننده روند آتی بورس هستند که البته انتظار می رود عملکرد مجموعه های بورسی نسبت به پیش بینی های اعلام شده تفاوت چندان با اهمیتی نداشته باشد و اعلام تعدیل های قابل توجه مثبت و منفی دور از انتظار است.

وی افزود: تقریبا 50 درصد از ارزش بورس را شرکت های پالایشی و پتروشیمی به خود اختصاص می دهند که این مجموعه نیز با چالش کاهش قیمت نفت مواجه شده اند و در صورت تداوم این روند انتظار رشد سودآوری با اهمیتی از این گروه ها نمی رود. همچنین با موضع گیری های صورت گرفته از سوی طرفین بعد از بیانیه هسته ای لوزان به نظر می رسد توافق نهایی به سرعت و در ضرب الاجل (تیرماه)حاصل نخواهد شد و طرفین کار سختی در پیش دارند. با همه این اوصاف پیش بینی می شود روند آتی بورس با نوسانات مثبت و منفی تحت تأثیر اخبار و شایعات منتشر شده در حوزه های مختلف پیش رود.

این کارشناس بازار سرمایه به وضعیت اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: کاهش نرخ تورم و نرخ بهره بانکی به صورت واقعی و نه صرفا دستوری و ورود سرمایه گذاران خارجی و داخلی به صحنه اقتصاد کشورمان در کنار بهبود وضعیت اقتصاد اروپا و تقویت ارزش یورو که منجر به رشد قیمت جهانی کالا ها و فلزات اساسی و نفت خواهد شد می تواند موجب ثبات و رونق اقتصادی کشور و در نتیجه آن رونق بازار سرمایه شود.

مدیر سرمایه گذاری صندوق های کارآفرین در خاتمه افزود: تحقق تمام عوامل عنوان شده و نیز دستیبابی به توافق جامع هسته ای در نهایت به رونق صنایع مختلف بورسی منجر می شود و در این صورت سرمایه گذاران می توانند نسبت به شناسایی و سرمایه گذاری در سهام پرپتانسیل و بنیادی از تمامی صنایع اقدام نمایند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹
آقا شما به اصطلاح تحلیلگران بازار مگه دیپلماتین که دوپهلو حرف می زنین؟!

شما باید یه تحلیل از شرایط ارائه بدین که قابل استفاده باشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
بابا این سهم بانک صادرات را بندازید رو ریل صعود .بقیه بازار هم به پیروی اون صعود میکنه.مشکل بازاراین روزها نبود لیدر است.مشکل بنیادی دیگه ی اون حقوقیا هستن.
شناس
شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷
عمو جان لیدر بازار امثال تاپیکو. فولادو خصوصا بانکیها هستند اما حقوقیها تمیگذارند نوسان گیران دارند سهام بنیادی را جمع میکنند . @@
طاها
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
بورس وقتی رونق خواهد یافت که دخالت های بی وقت و بی مورد سازمان بورس در آن اتفاق نیفتد!
نمیدونم چرا این بازار قانون مشخصی نداره.....!
اشنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸
پس با همه تفا سیر موجود باید چند سالی صبور و بردبار باشیم
سهامدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
با دورود
مشکل بازار لیدر نیست مشکل بازار قانونی است که اجازه دستکاری را میدهد خیلی ساده قانون بورس جهانی را در بورس ایران حاکم کنند تا دست دز .... و اخت..... و غیره و به بازی گرفتن سرمایه حقیقی ها و ... همه بسته شود .
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶
آقای مدیر ، لطف بفرمائید در حوزه تخصص خودتان اظهار نظر قاطع کنید . حوزه سیاست را به صاحبانشون وابگذارید . خیلی زرنگ هستید و صاحبنظر سازمان رو از دخالت در بازار ( معامله دستوری حقوقیها ) منع کنید .
محمود محمد بیگی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷
1 - در مورد شرکتهای پالایش نفتی ظاهرا همگی و حتی مدیران آن شرکتها دچار خطای محاسباتی شده اند . زیرا با کاهش قیمت نفت قیمت فرآورده های نفتی کمتر کاهش پیدا می کند و در بدترین شرایط با 50 درصد کاهش قیمت نفت میانگین قیمت فرآورده ها 40 درصد کاهش پیدا می کند . پس در زمانی که قیمت نفت 100 بوده میانگین قیمت فرآورده های نفتی 110 بوده و اگر قیمت نفت 50 دلار شود قیمت فرآورده 66 می شود و در این شرایط سود ناخالص از 10 به 16 افزایش می یابد . شرکت پالایش و پخش در پایان سال قیمتهای خود را بر اساس قانون طبق نرخهای فوب خلیج فارس تعدیل خواهد نمود . بنا براین کاهش قیمت نفت بجای تهدید یک فرصت برای شرکتهای پالایش نفتی است .
2 - حقوقی های بازار که عمدتا متعلق به صندوقهای بازنشستگی هستند و میلیون ها بازنشسته را تحت پوشش خود دارند ، به چه دلیل باید تابع نظرات ناظر بازار باشند و منافع افراد تحت پوشش خود را قربانی منافع بازار سرمایه کنند ؟ . چرا نمی گذاریم بازار قیمتها را تعیین کند و اگر حبابی هست ، زودتر تخلیه شود .
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰
سهامدار اصلی هرمز . فولاد میباشد یقینا با یک چرخش فملی. فولاد. تاپیکو و معدنیها خصوصا ومعادن و بانکیها بزودی در لیدر میشوند . نگی نگفتی@
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰
ظلمی که حقوقی های بورس به کردند هیچ نامردی در حیچ جای دنیا نمی کنند دوروز بازار نگذاشتند به روند عادی خود ادامه دهد حرچه تو سبد داشتند ارضه کردند تا بازار را ویران کردند پس ما حقیقی ها چقدر صبر کنیم تا فقت زیانمان جبران شود 10 سال است توی بور سرمایگزاری کردم فقت سرمای مو وردارم مو برم
یکتایی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰
عالی بود واقعا ممنون....
سینا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۲
با سلام
امسال لیدر مپنا خواهد بود.با توجه به اینکه داره یه شرکت بیمه و یه دهکده دارویی هم تاسیس میکنه
توی خبرها هم داشتیم که در یک ماه گذشته بیست درصد رشد داشته.
رفتار حقوقیش رو نگاه کنید لطفا