بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳
فرمانده نیروی زمینی ارتش در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه: دشمن در ابتدای انقلاب به دنبال انحلال ارتش بود ولی با درایت امام و رهبری ارتش با مردم پیوند خورد/ دشمن با راهبرد جدید "مذهب در برابر مذهب" منطقه را به آشوب کشیده است
کد خبر : ۱۴۶۹۰۹

به گزارش خبرنگار «نسیم»، امیر احمد پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه گفت: امام در انتخاب روز ارتش بسیار شجاعانه داشت. امام خامنه‌ای در نام‌گذاری این روز بسیار تأثیر داشت. ارتشی که تا مرز انحلال و نابودی پیش رفته بود با این تصمیم به اقیانوس مردم پیوند داده شد. بین ملت و ارتش شکاف بزرگی وجود داشت که امام با درایت خهود ارتش را به خدمت مردم درآورد. با این تصمیم امام، ارتش به عنوان تنها بازوی مسلح این نظام به شایستگی از این کشور دفاع می کند.

وی افزود: دشمن تلاش کرد چیزی به نام جمهوری اسلامی در این کشور پا نگیرد. دشمن شعار انحلال ارتش را اشاعه داد. دشمن می خواست نظام را خلع سلاح کند. امام با فراست خود این توطئه را تشخیص داد. دشمن این حرکت را متوجه شد و تمام توان خود را از همه جا دنیا بسیج کرد تا این نظام را از پا درآورد. ارتش خود را بازیابی کرد و در مقابل ضد انقلاب صف‌آرایی کرد.

نیروی زمینی در مقطع 18 ماهه تا شروع جنگ تحمیلی دو هزار شهید تقدیم این انقلاب کرد که 44 نفر آنها خلبان بودند. وقتی دشمن از این حربه ناامید می‌شود صدام را بسیج می‌کند تا به ایران حمله کند.

پوردستان گفت: نیروی زمینی اولین بسیج منظمی بود که در برابر دشمن بعثی ایستاد و شوک اولیه جنگ را گرفت. روز دوم جنگ نیروی هوایی سیلی محکمی به عراق می زند. نیروی دریایی ارتش در سه ماه اول کار نیروی دریایی ارتش عراق زمینگیر کرد. ارتش 48 هزار شهید و 126 هزار جانباز داده است.

وی ادامه داد: ارتش با عمل جواب اعتماد امام و رهبری را داده است. امروز ارتش با استعانت از خداوند و بهره مندی از سلاح های به روز این قابلیت را دارد که زا مرزهای نظام جمهوری اسلامی ایران دفاع کند. تمامی مرزهای کشور رصد می شود و بر اساس تحلیل ها توان ارتش تجهیز می شود. نیروهیا ارتش غافلگیر نخواهند شد و کسی بخواهد تهدید کند تهدیدکننده را زمینگیر می‌کنند.

پوردستان گفت: ما امروز با جنگ های نیابتی موجه هستیم که جنگ های جدید است. ما به عنوان ارتش خود را به روز کرده ایم و نیروهای ما آمادگی کافی را دارند.

پوردستان گفت: ما امروز با جنگ های نیابتی مواجه هستیم که جنگ های جدید است. ما به عنوان ارتش خود را به روز کرده ایم و نیروهای ما آمادگی کافی را دارند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین گفت: هدف حضور غرب و آمریکا از حضور در منطقه، مبارزه با تروریسم در ظاهر و تسلط بر منابع منطقه و جلوگیری از بیداری اسلامی در خفا بوده است. آمریکا از حمله به افغانستان هدف نابودی ارتش افغانستان را نداشت. هدفش از حمله به عراق، صدام نبود. بلکه اهداف آمریکا رد منطقه نظام جمهوری اسلامی ایران است ولی با درایت نظام این هدف آنها محقق نشد. رهبری و ارتش و سپاه و بسیج و نیروی انتظامی در اوج آمادگی است. آنها بعد از این اتفاقات به دنبال استراتژی جنگ بدون تماس هستند. شمال و جنوب و شرق و غرب ما را محاصره کردند به این خیال که نظام ایران سلاح بر روی زمین می‌گذارد که نگذاشت و باید این نعمت را شاکر نعمت ولایت باشیم.

وی گفت: آمریکایی ها مانند تا این طرح نتیجه بدهد ولی موفق نشدند و شکست های پی در پی خ9وردندو انها راهبرد جدیدی را ایجاد کرده اند تا اسلام قوی تر نشود. آنها رهبرد مذهب در برابر مذهب را راه انداخته اند. این راهبرد با ظهور داعش و گروهای تکفیری انجام می شود. آنها از نفوذ اسلام در اروپا و آمریکا نگران هستند.

وی ادامه داد: به شعارهای سال نباید شعاری نگاه کرد. در این مسیر پیش رو فقط نیروی های مسلح نباید آماده باشند بلکه تک تک مردم نیز آماده باشند.

وی به دسشتاوردهای ارتش پرداخت و گفت: ارتش در زمینه پاکسازی مین 180 شهید تقدیم کرده است. قرارگاه پدافند خاتم الانبیا(ص) با چشمان بیدار فضای کشور را کنتارل می کنند. نیروهای هوای ارتش آمادگی رصد مرزهای کشور را دارند. نیروی هوایی ارتش در تاریکی شب نیز آسمان کشور را رصد می‌کنند. نیروی دریایی تلاش های بسیار وسیعی را بر عهده دارد. تروریسم دریایی را این نیرو به شایستگی انجام می‌دهد. امنیت کشتیرانی و امنیت اقتصادی را در هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای ما در حال انجام است. این اقتدار ارتش مرهون درایت امام راحل و راهنمایی رهبر معظم انقلاب هستیم.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر