بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: لغو یکجای تحریم‌ها از خطوط قرمز است و اگر آمریکایی ها زیر تعهد و قول خود بزنند ما نیز به قبل باز می‌گردیم.
کد خبر : ۱۴۶۹۴۷
به گزارشافکارنیوز، علی عباسپور عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی که در اجلاس دبیران استانهای حزب موتلفه اسلامی سخن می‌گفت با اشاره به مذاکرات اخیر هسته ای و بیانیه سوئیس اظهار داشت: توافقنامه میان ایران و ۱+۵ در موضوع هسته ای و اجرای تعهدات باید در یک زمان امضا شود و به اجرا در آید.

وی افزود: بر اساس چارچوبی که مقام معظم رهبری ترسیم کردند تیم مذاکره کننده هسته ای مشغول گفت و گو و مذاکرات بوده و تابع رهنمودهای معظم له هستند.

عباسپور تصریح کرد: در بیانیه سیاسی اخیر ما یک سری امتیازهایی داده و امتیازهایی گرفته‌ایم که این طبیعت مذاکره و توافق است. اگر ما تعهداتی در رابطه مسائل فنی داریم آمریکایی ها و غربی ها نیز باید به تعهدات خود پایبند باشند و تحریم ها باید یکجا لغو شود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: ایران امروز کشوری بسیار قدرتمند و با نفوذ در منطقه است و ما هر چه قدر بگوئیم در دکترین نظامی ما ساخت سلاح هسته ای جایگاهی ندارد برای آنها قابل قبول نیست زیرا می بینند امروز و به عنوان کشوری مستقل زیر یوغ نه غرب و نه شرق نرفته ایم و همچنین نفوذ ایران در عراق و سوریه و لبنان و یمن نشان می دهد ما قدرتمندیم و به همین دلیل تحریم های ظالمانه را بر ما تحمیل کردند.

وی ادامه داد: متاسفانه از ابتدا با تحریم‌ها برخورد فنی نشد و این تحریم ها هر روز بیشتر شده است. هر چند غربی ها فکر می کنند به خاطر تحریم ها است که پای میز نشته ایم اما تحلیل اشتباهی دارند زیرا توانمندی و علم و دانش هسته ای ما باعث شده آنها راضی شوند پای میز مذاکره بنشینند و اقرار کنند که نمی توانند این دانش را از ما بگیرند.

عباسپور خاطر نشان کرد: امروز ایران جزو کشورهایی است که سیکل سوخت هسته‌ای را در اختیار دارد و همه به آن اذعان دارند.

وی همچنین با تاکید مجددبر لغو یکجای تحریم‌ها از سوی غربی‌ها و امریکا گفت: لغو یکجای تحریم‌ها از خطوط قرمز است. اگر آمریکایی ها زیر تعهد و قول خود بزنند ما نیز به قبل باز می گردیم و امروز به دلیل اینکه علم انرژی هسته ای را در اختیار داریم غربی ها ناچارند شرایط ما را بپذیرند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ahmad
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۳
فقط مونده شما اظهار نظر کنی این روزها میری سبزی بخری سبزی فروش ازبیانیه لوزان میگه و جالبه میگه اگه اقای ظریف اینکار و میکرد بهتر بود وقتی مسایل مهم و کلیدی کشور به سبزی فروشی راه پیدا میکنه بین ظریف بنده خدا چی میکشه واقعا هیچ کجای دنیا مثل کشور ما گل و بلبل نیست نمیدونیم بخندیم یا گریه کنیم
کهنه رفیق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۶
چه به گذشته برمیگردیم ؟ باید غنی سازی 99 درصدی انجام بدهیم تا به غلط کردن بیفتن.