بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲
مستطيل شيشه اي تالار

روز سبز خاکستری ها!

گروه سیمان در پی انتشار خبری از سوی دبیر انجمن صنفی گروه مبنی بر ارایه درخواست افزایش 18 درصدی قیمت فروش سیمان تمام قد در مسیر صعودی حضور یافتند و در این میان تنها چند تک نماد افت قیمتی را تجربه کردند.
کد خبر : ۱۴۶۹۴۹
نویسنده :
جمشیدی
با اتمام ساعات معاملات روز شنبه 94.01.29 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 449 واحد کاهش به رقم 49393 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 1839 واحد کاهش عدد 134057 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 303 واحد افت به رقم 29047 واحد رسيد.

همچنین در این روز "فولاد" با 56 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "فارس" با 157 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 6 واحد کاهش به رقم 752 واحد رسید.

در این شرایط امروز "ذوب" با 0.45 واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل "مارون" با 2.14 واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 2122 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 2203 میلیارد ریال رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، اولین روز معاملاتی آخرین هفته فروردین ماه سال جاری با افت ارزش سهام اغلب شرکت های بورسی رقم خورد و طی دقایق ابتدایی معاملات امروز شاخص کل بورس با افت 174 واحدی به یک کانال پایین تر سقوط کرد و تا پایان معاملات نیز با ثبت کاهش بیش از 704 واحدی در مدار 67 هزار واحدی باقی مانده.

روند نزولی در حالی طی معاملات امروز بر بازار سرمایه حاکم شده بود که حجم معاملاتی قابل توجهی در بورس رقم خورد به گونه ای که با معامله بیش از یک میلیارد و 303 میلیون سهم در بورس، ارزش معاملات این بازار به مبلغ بیش از 212 میلیارد تومان رسید.

براساس این گزارش، گروه های فولاد و سیمان از جمله معدود گروه هایی بودند که طی معاملات روز جاری با افزایش ارزش سهم همراه شدند و رشد قیمتی را تجربه کردند.

به گونه ای که گروه سیمان در پی انتشار خبری از سوی دبیر انجمن صنفی گروه مبنی بر ارایه درخواست افزایش 18 درصدی قیمت فروش سیمان تمام قد در مسیر صعودی حضور یافتند و در این میان تنها چند تک نماد در این صنعت خاکستری افت قیمتی را تجربه کردند.

همچنین اکثر نمادهای فعال در گروه فلزات اساسی با افزایش تقاضا مواجه شدند و در حداکثر قیمت های مجاز روزانه خود معامله شدند.

بطوریکه امروز در نماد "هرمز" علیرغم حجم معاملات بیش از 428 میلیون سهمی همچنان تقاضای بیش از 248 میلیون سهمی برای خرید سهام این مجموعه پابرجا بود.

اما شرکت های پالایشی که چند روزی است اقبال از سهام آنها روی برگردانده، امروز نیز در مسیر نزولی حرکت کردند و در این بین "شتران" نیز که تا چهارشنبه هفته گذشته تقریباً بازدهی حدود 100 درصدی را به سهامداران خوش شانس خود اعطا کرده بوده، طی معاملات روز جاری سایر هم گروهی های خود را در روند کاهشی همراهی کرد و معاملات این نماد با صف فروش سهام همراه شد.

البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که "شپنا" همچنان سیر صعودی خود را سپری می کند و تقاضای چند میلیونی برای خرید این سهام همچنان به قوت خود باقی است.

در گروه پتروشیمی نیز برخی تک نمادها همچون "تاپیکو"، "زاگرس" و "جم" رشد قیمتی را تجربه کردند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶
سیمانیها از بهترینها هستند،در ضمن اگر قرار به کاهش سود بانکی باشه سهمای سود ده باید په به ای بگیرند نه سهمایی با ضررهای آنچنانی
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹
خودویی ها یه محل برای نوسانگیری حقوقی ها شدند به نظر بنده لیدر نمی توانند باشند فقط جیب حقیقی خالی میشه و جیب حقوقی پر میشه
عطا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱
بی خبری ، خوش خبری !!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷
بازم که به لطف مدیران پخته ی بورس شاخص سقوط کرد.این مدیرا بهترین فرصت به وجود آمده برا بورسا بعد توافق لوزان از بین بردن. تا میاد دوباره اعتماد به بورس برگردد این اندک سرمایه ی ما هم به باد میرود.رئیس بورس شما مسئولیا بیتوجه از کنار این موضوع عبور نکن.
فرزاد گلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
کجان کارشناسان ومسوولینی که میخواستند جلوی رشد هیجانی قیمت سهام رو بگیرن . آنها فقط بلدند جلوی رشد قیمت روبگیرند . چرا الان فکری بحال کاهش هیجانی وبدون دلیل قیمت سهام رونمیگیرند .تلویزیون که دوروزبازارمثبت بود دربخش های مختلف خبری شبکه های مختلف گزارشهای مفصل پخش میکرد ولی الان دنبال اعتصاب کارگرهای فست فود امریکاییه نکنه حقشون پامال بشه.تومملکت خودمون سرمایه مردم تو بورس (قمارخانه) توسط مدیران نالایق تباه میشه هیچ خبری توتلویزیون ازش نیست.
ناشناس
شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱
واقعا عین حقیقت هس مطلب دوستمون.
از 15 ماه گذشته تا کنون ضرر سهامدارا به اندازه کل بودجه سال جاری هست. واقعا کسی نیس که کاری بکنه. این چه حکومت و کشوری هس که تا این اندازه سران و مسؤولانش بی مسؤولیت هست و فقط حرف میزنه.
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳
اعلام کردند افزایش نرخ سیمان نداریم .
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳
واقعا که با تمام بی تدبیری زدن بازار و راحت نابود کردن.

یعنی این بازار دستوری تا تورم صفر نشه رشد نمیکنه ؟

بی تدبیری تا کی؟؟؟؟؟

بازار دستوری نمیخاهیمممممم
کارشناس
ROMANIA
شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴
اگرقرار بود بازار را کنترل ومتعادل کنند چرا سال ۹۲ این کار رانکردند هیچ خبر خوبی هم نبود ولی الان با اینهمه اتفاق خوب سیاسی بازار رشد نکرد به نظر من در ایران سرمایه
گزاری را باید کنار گزاشت ودنبال دلالی رفت چون اختیارش با خودت میباشد وهیچ کنترولی نیستتتتتتت
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹
زیاد خوشحال نباشید پس فردا که حقوقی سیمانیها سود شناسایی کردن شاهد صفهای فروش میلیونی خواهیم بود گند زدن به این بورس بابا،فقط یه مشت حقیقی بدبخت اسیر این تله میشن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱
بفرماييد روز سياه بورس نه خاكستري كه ختك بر سرمان شد
علی اکبر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۳
عجب بورسی شد
عجب سودی کردیم
من که دیگه نمیتونم پولامو بشمرم
یاسر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۲
امیدوارم سایت رو مدیران محترم بورس هم بخونن شما چرا برای عرضه های سنگین حقوقی هایی که سهم شرکتهای زیر مجموعه خود رو مفتی بدست آوردند و برای آنها قیمت عرضه مهم نیست نمیگیرید چرا واقعا ساز و کار خوبی برای رشد و برگشت نابهنگام شاخص نمیبینید چرااا واقعا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۸
این راهش نیست !
می گفتند تا صالح آبادی هست بورس نزولیه , الان چی ؟ الان میگن تا این وزیر اقتصاد هست بورس روی خوش بخودش نمی بینه !
خودمونیم پر بیراره نمیگن .
رحيم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱
با سلام وارزوي سلامتي جناب سردبير اين شايد يك موضوع تكراري باشه بارها نوشتم جوابي دريافت نكردم صحبت راجع به زير مجموعه بانك صنعت ومعدن(شيران واتي ولصنم وصنعت) باور كردن و نبودن توجيه قابل قبول هر كسي را بتعجب واميدارد براي نمونه واتي سهمي كه ذخيره سيصد ميليارد توماني از سال قبل داشته و براي سال ٩٤ فقط از شيران يكهزار ريال سود بان تعلق خواهد يافت امروز در حقيقت ١٧٠٠ ريال سهم و ٧٠٠ ريال حق تقدم جمعا ٢٤٠٠ ريال معامله شد لازمه اضافه كنم سهم آذر و دي ماه ٩٢ در قيمت ٩٤٠٠ ريال روي تابلو رفته ضمن اينكه ٧٠ در صد كل اين مجموعه را شيران تشكيل ميده و تغيير زيادي در اين سهم اتفاق نيفتاده من بعد از ٤٢ سال در بازار سرمايه جوابي نيافتم لطفا نظر خود را بهر شكل كه براي شما ناراحتي إيجاد نكند اعلام فرماييد با تشكر فراوان و تقديم احترامات.
نکته بین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۳
تو بورس ایران یک عده آقازاده هستند که همیشه سود می کنند.
همین سهام "شتران" تا وقتی افزایشی هست عمرا اگر بتونید بخرید.اگر هم تونستید ،بدونید که تا فردای اون روز کاهشی میشه.! پارسال من 10 روز پشت هم ساعت 8.30 اقدام به خرید می کردم ولی نصیبم نمی شد.امسال هم همینطوره.
تو این وسط حقیقی اگه شانس بیاره میان سود آقازاده ها شاید کمی سود کنه.وگرنه همیشه ضرره.!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۵
خداكنه اين 2 سال روحاني زودتر تموم بشه بازار بورس نجات پيدا كنه اينها فقط طرفدار بسازبفروشها هستن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۶
تا اين دولت و اين وزير هست بورس رونق نميگيره
کاوه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۴
با این همه سیمان مازاد ، وضعیت بد صادرات با توجه به وضع کشورهای همسایه ، هزینه حمل و نقل هم که برای صادرات به کشورهای دورتر مناسب نیست ، اینگونه اخبار به نفع چه کسانی میتونه باشه؟؟؟