بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰
بانک مرکزی تا تیرماه به ما مهلت داده است تا حداقل 51 درصد از سهام خود را در فرابورس واگذار کنیم که در همین راستا بانک مهر اقتصاد نیز طی دو ماه آینده با توجه به شرایط بازار و قیمت‌های روز نسبت به این موضوع اقدام خواهد کرد.
کد خبر : ۱۴۶۹۵۱
نویسنده :
کیوان فر
مدیر عامل بانک مهر اقتصاد در نشست خبری خود طی صبح روز جاری به ارایه آخرین جزییات از طی مراحل دریافت مجوز بانک مهر اقتصاد از سوی بانک مرکزی پرداخت.

به گزارش خبرنگار اعزامی بورس نیوز، غلامحسین نتاج طی این نشست خبری که صبح روز جاری و با حضور جمعی از مدیران ارشد این بانک و تعدادی از اصحاب رسانه و خبرنگاران برگزار شد، با اشاره به این‌که مجوز قطعی بانک مرکزی برای بانک مهر اقتصاد پس از واگذاری 51 درصد سهام آن صادر خواهد شد، گفت: این در حالی است که بعد از تصویب اساسنامه بانک مهر اقتصاد در سال گذشته در اواخر سال توانستیم حدود 14 درصد سهام بانک را بین 170 هزار متقاضی و مشتریان خود که از عموم جامعه هستند، در فرابورس واگذار کنیم.

وی گفت: بانک مرکزی تا تیرماه به ما مهلت داده است تا حداقل 51 درصد از سهام خود را در فرابورس واگذار کنیم که در همین راستا بانک مهر اقتصاد نیز طی دو ماه آینده با توجه به شرایط بازار و قیمت‌های روز نسبت به این موضوع اقدام خواهد کرد.

نتاج پیرامون قیمت سهام "ومهر" افزود: قیمت پایه سهام بانک مهر اقتصاد با ورود به بازار توافقی فرابورس حدود 130 تومان تعیین و تا 138 تومان نیز معامله شد که در آخرین قیمت حدود 123 تومان معامله شده این در حالی است که با توجه به ارزش ذاتی سهام این بانک، خریداران این سهم از سود آن منتفع خواهند شد.

نتاج همچنین با اشاره به وجود 12 میلیون مشتری سپرده‌گذار و 10.5 میلیون نفری که طی این سال‌ها انواع وام و تسهیلات را از بانک مهر اقتصاد دریافت کرده‌اند، از مهم‌ترین برنامه‌های این بانک را فعالیت‌های ارزی عنوان کرد.

به گفته وی نرخ معوقات بانک مهر اقتصاد در حد استاندارد و بین سه تا پنج درصد است که البته با توجه به تضمین‌های موجود این مطالبات سوخت‌شده نبوده و قابل برگشت هستند.

نتاج پس از پایان توضیحات خود پیرامون عملکرد این بانک، به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت و در خصوص سوال خبرنگار بورس نیوز پیرامون عملکرد 12 ماهه سال 93 "ومهر" و میزان سود محقق شده در سال مالی قبل گفت: بانک مهر اقتصاد طبق قانون تا اردیبهشت ماه فرصت دارد صورت های مالی عملکرد 12 ماهه سال 93 را اعلام کند. اما طبق برنامه به نظر می رسد حداقل سود 150 ریالی به ازای هر سهم در سال مالی 93 محقق شود، اما اگر عملکرد بانک با تعدیل مثبت و یا منفی همراه باشد، پس از نهایی شدن به بازار سرمایه اعلام خواهد شد.

وی پیرامون برنامه های "ومهر" در بخش فعالیت های ارزی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما گفت: در حال حاضر معاونت ارزی بانک مهر اقتصاد راه اندازی شده و نرم افزارها و انجام مطالعات برای بازار فعالیت های ارزی صورت گرفته که پس از دریافت مجوزهای لازم این بخش نیز فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی در ادامه پیرامون برنامه افزایش سودآوری "ومهر" در سال مالی 94 به خبرنگار ما گفت: در حال حاضر در نظر داریم مسیر سال گذشته را جهت اعطای وام و تسهیلات به آحاد جامعه طی کنیم؛ چراکه واسطه گری وجوه اصلی ترین تعهد ماست. در این راستا در ماه های پایانی سال گذشته که عموم بانک ها پرداخت وام و تسهیلات خود را متوقف کرده بودند، بانک مهر اقتصاد به عنوان تنها بانک در این زمینه فعالیت خود را پیگیری کرد. علاوه بر اینکه بانک مهر اقتصاد از روزهای ابتدایی فروردین ماه امسال نیز آمادگی پرداخت تسهیلات و وام را داشت.

نتاج تأکید کرد: در سال 94 تلاش داریم پس از دریافت مجوزهای قطعی خدماتی که در حال حاضر اجازه انجام آنها را نداریم، به ویژه در بخش ارزی، حساب های جاری و نیز صدور ضمانت نامه ها، برنامه های مدونی را ارایه دهیم که زیرساخت های لازم جهت اجرای برنامه های مذکور فراهم شده است.

مدیر عامل این بانک فرابورسی با اشاره به لزوم کاهش سود سپرده با توجه به کاهش نرخ تورم در کشور در پاسخ به خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: البته در این شرایط کاهش یکباره نرخ سود توصیه نمی‌شود، بلکه باید در مرحله‌ اول سود سپرده کاهش یافته و به دنبال آن و به تدریج نرخ سود تسهیلات با یک فرصت سه تا شش ماه بعد از کاهش نرخ سود سپرده ها اصلاح شود.

وی با تأکید بر اینکه امیدواریم در نهایت به گونه‌ای برای تغییر نرخ سود بانکی اعم از سپرده و تسهیلات تصمیم‌گیری شود که به تکرار اشتباهات گذشته نینجامد، یادآور شد: متاسفانه در دوره‌های قبل شاهد بودیم که به جای این‌که اول سود سپرده اصلاح شده و بعد از آن سود تسهیلات مورد بازنگری قرار گیرد، این اتفاق برعکس شد که نتایج خوبی به همراه نداشت.

مدیر عامل بانک مهر اقتصاد در خاتمه سخنان خود با تاکید بر این‌که تمام مشکلات اقتصاد تنها با اصلاح نرخ سود بانکی برطرف نمی‌شود، عنوان کرد: در این شرایط باید تمامی بازارها و مسائل موجود در آنها اصلاح شده و به طور همگام حرکت کند تا بتواند اثربخش باشد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سهام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶
خبرنگارمحترم اعزامی بورس نیوز
ايا نمي شد كمكي هم به سهامداراني كه از سال 89 وقتي دارايي بانك 200ميليارد بود و حالا افزايش سرمايه داده شده 1200 ميليارد و بانك از دادن اين افزايش سرمايه امتناع مي كند هم سوالي مي پرسيديد .
ايا دليل خاصي بابت تعلق نگرفتن اين افزايش سرمايه به ماهاي سهامدار مي باشد؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲
دنبال موش دووندن نباشین لطفا نرخ سود سپرده و تسهیلات همزمان با شیب ملایم کم شود شما نترس اتفاقی نمی افته
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸
سلام
جناب مدیرعامل؛ با توجه به افزایش 6 برابری سرمایه بانک که اخیراً از 200 میلیارد تومان به 1200 میلیارد تومان افزایش یافت، تکلیف سهام ما که در سال 1390 در پذیره نویسی بانک شرکت کردیم چی میشه؟ طبق اخبار واصله و پیگیری که از امور سهام بانک نموده ام این افزایش سرمایه قرار نیست به ما تعلق گیرد؟ مگه ما سهامداران بانک نبوده ایم؟ پس تعداد سهام ما هم باید 6 برابر شود. در صورتی که این موضوع را منتفی کنید از بانک مرکزی و سازمان بورس و حتی مراجع قضایی پیگیری می کنیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴
انشاءالله که تمامی موسسات مالی با صداقت ضمن شفاف سازی عملکرد خود به جامعه خدمت کنند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۲
بورس نیوز لطفــــــــــا گزارش مفصلی از ساک مشکی های مجامع شرکتها در تهران تهیه و پخش کنید
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۸
سال 89 سهام بانک مهر اقتصاد پذیره نویسی شد و سهامداران زیادی سهام بانک مهر اقتصاد رو خریداری کردند که در اواخر سال 93 بانک مهر اقتصاد افزایش سرمایه داده از 2000 میلیارد ریال به 12000 میلیارد ریال از محل تجدید ارزیابی طبق قانون کسانی که سال 89 سهام بانک رو خریداری کرده اند در سال 93 سهامدار محسوب می شوند این افزایش سرمایه شامل آنها می شود اما متاسفانه امور سهام بانک می گوید این افزایش سرمایه شامل سهامداران قدیمی بانک نشده است و این ظلمی آشکار به سهامداران قدیمی بانک است بنا بر این از کسانی که قبلا در پذیره نویسی بانک شرکت کرده اند دعوت می شود برای هماهنگی بیشتر با شماره موبایل من پیام بدهند 09368421660 از بورس نیوز خواهش می کنم که نظر من را منتشر کند
با تشکر
اسماعیل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۱
سلام سهام واگذاری سال 88 چی میشه
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۲
جرا بانک افزایش سرمایه سهامداران پنج سال پیش رانمیدهد
هدا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵
ضمن تشکر تکلیف پذیره نویسان که چند سالی هست که سهم خریده اند چه میشود. در هر حال این بانک موفق است@@
سیاست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲
کروی شروع به روند صعودی کرده!! بجنبید!!
بهنام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳
چرا راجبه افزایش سرمایه 500درصدی از تجدید ارزیابی بوده وایتکه به ما پذیره نویسان که 5ساله سهامداریم میگن تعلق نمیگیره ومیحوان بالا بکشن ازشون سوال نمیکنید
اسماعیل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲
سلام سهامی که در سال 88 خریداری کردیم چی میشه
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
آقایون بجنبید واسه کروی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
صمدملک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹
باسلام
بعضی از مدیرانبا کلمه خجالت بیگانه اند!!
مرد حسابی سهام را 130 به مردم فروخته ای!! بعد خودت حاضر به خرید در این قیمت نیستی ؟؟
مدیریت محترم فرابورس چرا اینها را توبیخ نمیکنید؟؟
چرا بورس ملعبه دست این دسته از افراد شده است؟

سهام شما به درد لای جرز میخوره.همان بهتر که از بورس بندازنتون بیرون!! البته اگر مدیر باوجدانی در این سازمان داشتیم این اتفاق میفتاد...
اگر...
خجالت بکشید، فیلم بازی نکنید..
فقط یکبار..
فقط ...
سهام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
چرا نظرات را اعلام نمي كنيد مگر ما غير حق چه گفته ايم . نكنه خداي ناكرده شما هم ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱
یاد اولین ترم دانشگاه علامه بخیر.
درس اصول حسابداری 1 سال 84
مدرس : دکتر نتاج
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰
جناب آقای دکتر نتاج ، لطفا ابتدا وضعیت افزایش سرمایه 500 درصدی را که به سهامداران تعلق نگرفت مشخص کنید بعدا نسبت به برنامه ریزی برای آینده اقدام نمایید .
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵
داره جنگ ميشه بورس نيوز كامنت من را طلا بگير تا دوهفته ديگه دلار 7000 تومان هر چي سهام داريد بفروشيد .
احمد
GERMANY
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰
همه جای دنیا خبرنگاران هستند که حق پایمال شده مردم را بیان میکنند و پیگیری می کنند اما نمیدونم خبرنگاران ما از چی میترسن که نظرات به حق ما رو منتشر نمیکنند حرف ما حقه در پذیره نویسی سال 89 برای بانک مهر اقتصاد سهام خریدیم پس برای افزایش سرمایه های پی در پی تا سال 93 ما سهامدار بانک بودیم و افزایش سرمایه شامل ما میشه لزفا پیگیری کنید
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۳
از بورس نيوز خواهشمندم بهرسم وظيفه و رسالت خود چون گذشته يک گزارش از پذيره نويسان سال 89
بانک مهر اقتصاد تهيه کنيد و علت اينکه پذيره نويسان سال 89 در تجديد ازيابي 500 درصدي شرکت داده نشدند جويا شويد

با نهايت تشکر از شما
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۸
بورسنيوز لطفا به خاطر خدا يک گزارش از پذيره نويسي سال 89 بانک مهر اقتصاد تهيه کنيد

و چرائي تعلق نگرفتن افزايش سرمايه 500 درصدي سال 93 به پذيره نويسان سال 89

ممنون و بي نهايت تشکر
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
با عرض سلام و خسته نباشید.
بنده در سال 89 در پذیره نویسی سهام بانک مهر اقتصاد شرکت نموده ام--مبلغ اسمی 100تومان-- که بعد از این مدت بانک ادعا میکند که شما سهامدار نیستند و افزایش سرمایه ه(5-6برابری) به شما تعلق نمیگیرد؟لطفا پیگیری نمایید.ممنون
.---در پذیره نویسی سهام سال 89 با سرمایه 150 میلیارد تومن از ملت پول گرفتن الان با سرمایه 1200 میلیارد تومن میگویند که این سهامها به شما تعلق نمیگیرد؟وشما سهامدار نیستید؟تشکر
به خدا سپردم
علي
GERMANY
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹
تاوان ضرر وارده بعد از 6 سال چه كسي بايد بده

چرا قول و قرارارها رو عمل نميكنن پس هدف 6 سال پيش سپرده گزاري بوده نه پذيره نويسي و اين يك فريب و در مراجع ذيصلاح قابل پيگيري است
حتما تو بانك خبرهااييه
با كارمندهاي بانك صحبت ميكني فقط ميگن ما شرمنده ايم بالا ببينين چه خبره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷
آخر تکلیف خود را از افزایش سرمایه بانک مهر اقتصاد برای سهامداران سال 89 را مشخص کنید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴
استاد نتاج افزایش سرمایه 500،600 درصدی مبارکتون باشه واقعا برازنده تونه ما هم که سال 89طلای گرمی 29300تومن فروختیم هویج بودیم
علی زیبایی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۰
در حق سهامداران سال 69 که با منت به عنوان بسیجی فعال پذیرفتید ظلم بسیار بزرگی مرتکب شدید لا اقل 100 درصد بهشون سود پرداخت کنید و جلو ضرر بیشترشونو بگیرید . چون اون بالا خداییم هست !!!

با احترام علی زیبایی کارشناس رسمی دادگستری
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
لطفاسود سهام مهر رابدهید به فکر سهام داران کوچک هم باشید سهامدار کوچک 89
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸
سلام خدایش پیش خودتون چه فکری کردید 2 سال گذشته ولی شما تو این 2 سال 600 هزار تومن دادین به سهام داران
فکر کردین مردم.....
این مردم هم خدایی دارن انشالله که از گلو بچه هاتون در بیاد انشالله
سود بانکیش هم بیشتر میشد
امير
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
تو اين مملكت هيچ كس نيست به داد 100 هزار سهامدار مهر اقتصاد برسه؟؟؟ چرا همه ميترسن؟؟؟ سال 89 سهام فروختن الان ميكن سهامدار نبودين شما پس چي بوديم ؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱
شما دزد به تمتم عیار هستید اگه نه ببینین با پول این مردم بی گناه چکار کردین. مگه این مردم چند سال زنده اند و الان مشکل دارند آقای مدیر عامل خود را مدیون این مردم نکنید که آخرتی هم هست.