بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲
مدیر سرمایه گذاری های صندوق سرمایه گذاری کارآفرین عنوان کرد:

تشریح ساز و کار صندوق های با درآمد ثابت/کسب بازدهی بیش از نرخ سود بانکی

بطوریکه دو صندوق با نام کارآفرین و نیز آرمان کارآفرین با درآمد ثابت هستند و بازدهی ثابتی را به سرمایه گذاران اعطا می کنند و در مقابل دو صندوق با نام آرمان کارآفرین و شاخص کارآفرین در سهام شرکت های بورسی سرمایه گذاری می کنند.
کد خبر : ۱۴۶۹۵۵
نویسنده :
جمشیدی
صندوق سرمایه گذاری کارآفرین با درآمد ثابت در حالی پرداخت سود یکساله 24 درصد را به سرمایه گذاران خود وعده داده که به نظر می رسد این امر برخلاف صحبت های موجود مبنی بر کاهش نرخ سود بانکی و نیز اعلام بانک ها جهت پرداخت سود یکساله 22 درصدی باشد.

در همین ارتباط، مدیر سرمایه گذاری های صندوق سرمایه گذاری کارآفرین در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: شرکت کارگزاری بانک کارآفرین دارای چهار صندوق سرمایه گذاری است. بطوریکه دو صندوق با نام کارآفرین و نیز آرمان کارآفرین با درآمد ثابت هستند و بازدهی ثابتی را به سرمایه گذاران اعطا می کنند و در مقابل دو صندوق با نام آرمان کارآفرین و شاخص کارآفرین در سهام شرکت های بورسی سرمایه گذاری می کنند.

عزت اله صیادنیا طیبی افزود: بازدهی صندوق شاخصی کارآفرین همبستگی زیادی با بازدهی شاخص کل بورس دارد، بطوریکه شاخص کل در حالی بازدهی منفی 21 درصدی را طی سال گذشته به ثبت رسانده که این صندوق نیز به میزان مذکور بازدهی محقق کرده است. همچنین بازدهی صندوق همچون شاخص کل از ابتدای امسال تا روز گذشته مثبت 10 درصد محاسبه می شود.

علاوه بر این، دو صندوق با درآمد ثابت کارآفرین با دارایی 380 میلیارد تومانی و نیز آرمان کارآفرین با دارایی 280 میلیارد تومانی به گونه ای مدیریت می شوند که ریسک کمتر در مقابل بازدهی ثابت را به سرمایه گذاران اعطا کنند و از این رو سرمایه گذاران ریسک گریز اقدام به تزریق نقدینگی در این صندوق ها می کنند.

وی به ساز و کار صندوق های با درآمد ثابت اشاره کرد و اظهار داشت: ترکیب سبد این صندوق ها به گونه ای است که از سپرده های بانکی کمتر استفاده شده و بیشتر در حوزه خرید و فروش اوراق مشارکت سرمایه گذاری می شود. براین اساس، صندوق با بازار گردان هایی همچون شرکت های تأمین سرمایه همکاری می کند و با خرید و فروش اوراق از بازار گردان ها به صورت غیر مستقیم بازارگردانی می کند و قسمتی از کارمزد بازار گردان ها را که در حدود 28 درصد محاسبه می شود، به صورت درآمد کسب می نماید.

این کارشناس بازار سرمایه در خاتمه افزود: با توجه به اینکه بخش عمده ای از سرمایه گذاری ها در بخش اوراق مشارکت صورت می پذیرد و درآمدهای صندوق های با درآمد ثابت از این محل کسب می شود، می توان گفت بازدهی صندوق در مقاطعی بیش از نرخ سود بانکی خواهد بود. علاوه بر این درآمدهای ثابت روزانه برای کل دوره در نظر گرفته می شود که این امر موجب استقبال سرمایه گذاران از صندوق های با درآمد ثابت کارآفرین شده است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳
خوب شد معنی سبدگردانی را هم فهمیدیم!!
صندوقهای کارآفرین جزو بی تحرک ترین صندوق ها هستند.صرفا خرید وفروش اوراق در بازار سهام!!
معنی مدیریت پرتفوی را در بازار سهام" در کردیم واقعا!!
زارع
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷
صندوق با درامد ثابت هست و بایستی ماهانه سود به سرمایه گذار پرداخت شود. اگر بی تحرک بود که اینقدر استقبال ازشون صورت نمی گرفت.من که یونیت های صندوق ارمان را دارم و بازدهی خیلی خوبی برام داشته. ممنون از مدیران این صندوق
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹
با سلام
صندوق های با درآمد ثابت کارآفرین با پرداخت سودهای بسیار عالی نشان دهنده تصمیم گیری صحیح و پویایی مدیران می باشد.
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷
با سلام
صندوق های با درآمد ثابت کارآفرین با پرداخت سودهای بسیار عالی نشان دهنده تصمیم گیری صحیح و پویایی مدیران می باشد.
طیبی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴
محمدی جان چشم از این به بعد هر سهمی خریدید بگید تا با پول صندوق ما هم بخریم و سهم را به هر قیمتی دوست داشتید برسانیم. بی تحرکی صندوق های کارافرین به این دلیل است که بیشتر اخلاقی کار می کند و از دست زدن به کارهای سفته بازی دوری می کند. سهام ارزشمند را می خرد و نگهداری می کند.