بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳
کد خبر : ۱۴۶۹۷۷
فرارو-وزیر دو کارته باز هم به مجلس می‌رود. داشتن دو کارت زرد این حضور در صحن علنی را حساس کرده است. برخی از رسانه‌های منتقد دولت در این خصوص از واژه استیضاح استفاده کرده اند.

علی طیب نیا وزیر اقتصاد راهی خانه ملت می‌شود تا به سوال بهروز نعمتی نماینده اسدآباد و سیدهادی حسینی نماینده قائمشهر پاسخ دهد.

وی که نخستین کارت زرد دولت را به خاطر اظهارات سیف در مورد ارزش پول ملی گرفته بود وقتی برای بار دوم به مجلس رفت تا به سوال حمید رسایی درباره کاهش شاخص بورس پاسخ دهد، با در دست داشتن کارت زرد دوم صحن علنی را ترک کرد.

حال، وزیری که به عنوان نخستین وزیر با کسب بیشترین رای اعتماد از مجلس راهی پاستور شد، قرار است برای بار سوم راهی مجلس شود که این حضور می‎تواند نام او را یکبار دیگر در فهرست اولین‎ها قرار دهد؛ اینبار به عنوان اولین وزیرِ در آستانه استیضاح.

بیاتیان: ضعف معاونان پارلمانی عامل حضور پیاپی وزرا در مجلس است
سید محمد بیاتیان، نماینده بیجار درگفت‌و‌گو با فراروضمن امیدواری به کسب رای مثبت طیب‎نیا گفت: از آنجایی که مقام معظم رهبری امسال را با عنوان سال همدلی و همزبانی دولت و ملت نامگذاری کرده‌اند امیدواریم که نمایندگان مجلس با همین رویکرد در جهت همراهی با دولت حرکت کرده و کمک کنند که برنامه‌های کشور پیش برود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا احضار پیاپی وزرا به مجلس حتی اگر به کارت زرد ختم نشود به جایگاه و قدرت آن‌ها لطمه نمی‌زدند، گفت: متاسفان همین طور است و نباید این اتفاق بیافتد اما نمایندگان نیز برای انجام وظایف نظارتی خود راه دیگری غیر از سوال و تذکر ندارند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس تاکید کرد: به اعتقاد من ضعف معاونین پارلمانی وزرا عامل مهمی است که سبب می‌شود شاهدی این حضورهای پیاپی باشیم و اگر وزرا دیپلماسی پارلمانی خود را تقویت کنند بخش قابل توجهی از مشکلات حل می‌شود.

ندیمی: می‎توان امیدوار بود وزیر کارت زرد دیگری نگیرد
ابوذر ندیمی، نماینده لاهیجان نیز درگفت‌و‌گو با فرارونسبت به رای مثبت گرفتن طیب نیا ابراز خوشبینی کرد و گفت: با‌ شناختی که از مجلس دارم می‌توان امیدوار بود که کارت زرد دیگری به وزیر اقتصاد داده نمی شود.

وی افزود: اکنون هیچ توافق جمعی، حزبی با فراکسیونی برای کارت زرد دادن به او صورت نگرفته است. اغلب نمایندگان مجلس بر شخصیت، توان علمی و دانش آقای طیب نیا واقف هستند اما مشکلاتی در حوزه فعالیت او وجود دارد که از سوی مخالفان مطرح شده و نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

به گفته ندیمی مسایلی در حوزه سود بانکی، عزل و نصب‌ها، نادیده گرفتن نیازهای ضروری کارآفرینان،‌‌ رها بودن بخش‌هایی از مجموعه‌های پولی کشور و... از جمله مسایلی است که از سوی نمایندگان مخالف او مطرح می‌شود و باید به آن‌ها پاسخ مناسب داد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در واکنش به اینکه طیب نیا دو کارت زرد قبلی را به خاطر مسایل حوزه بانک مرکزی دریافت کرد، گفت: به هر حال در آن موارد نیز نمی‌توان منکر شد که مسئولیت‌های مشترکی میان طیب نیا و رییس بانک مرکزی وجود دارد زیر او عضو موثری در مجموعه بانک مرکزی است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا وعده‌های طیب نیا در مورد جدی بودن برنامه‌های دولت برای سامان دهی سود بانکی در تصمیم نمایندگان اثر گذار است یا خیر؟ گفت: حتما اثرگذار است. به هر حال ما از یک سال و اندی قبل بار‌ها در مورد این مسایل با طیب نیا و معاون بانک و بیمه او صحبت کرده‌ایم لذا ضروریست که برای تحقق وعده‌های خود با سرعت بیشتری عمل کند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر