بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱
استفاده از طرح جایگزین مسکن مهر با واگذاری بخشی از کار به تعاونی ها علاوه بر تحقق اقتصاد مقاومتی به کاهش آمار بیکاری در کشور نیز منجر می شود.
کد خبر : ۱۴۷۰۱۵
گروه اقتصاد "رویکرد": استفاده از توان تعاونی ها در رفع معضل مسکن در جامعه علاوه بر تحقق اقتصاد مقاومتی به کاهش آمار بیکاری در کشور نیز منجر خواهد شد.

باید از تعاونی ها به عنوان واحدهای تشکل یافته مردمی در راستای رفع مشکل مسکن استفاده کرد

باید از تعاونی ها به عنوان واحدهای تشکل یافته ای که می توانند به مشارکت های مردمی جهت دهند در راستای رفع مشکل مسکن استفاده کرد.

دولت های گذشته در راستای مسکن و رفع مشکل آن تاکنون اقدام موثری انجام نداده اند و بهترین راه برای رفع مشکلات بازار مسکن و همچنین خانه دار کردن اقشار مستضعف جامعه، استفاده از توان تعاونی ها است که این موضوع مورد توجه دولت یازدهم واقع شده است.

رفع موانع موجود بر سر کار تعاونی ها با در نظر داشتن اقتصاد مقاومتی و همچنین اصل ۴۴ قانون اساسی باید مدنظر مسئولان قرار بگیردکه با توجه به این مهم هدف از فعال کردن نقش تعاونی ها در ایجاد مسکن رفع معضل اقشار متوسط و ضعیف جامعه است باید تسهیلات کافی برای رونق کردن فعالیت های تعاونی لحاظ شود.

دولت باید از پروژه های شکست خورده قبلی در حوزه مسکن درس بگیرد و هر طرحی که قرار است جایگزین مسکن مهر شود باید نواقص آن را پوشش دهد.

دولت نباید برای تمامی مشکلات مسکن نسخه ای یکسان پیچیده و راهکاری یکسان برای آن دنبال کند.

طرح جدید مسکن باید برای مقابله با بیکاری و اشتغال زایی دنبال شود و در صورتی که طرح مسکن به درستی دنبال شود می تواند ۱۵ درصد از مشکل مسکن را برطرف کند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۳
باسلام طرح بسیار خوبی است در سورتی که نظارت مدون ودقیق از عمل کرد تعاونی ها بعمل اید مثل تعاونی شهاب شهر فیروز بهرام عمل نکند حدود 23 سال واندی حدود 3000نفرعضو گرفته وبعداز گرفتن پول از اعضا هنوز وضعیت ان مشخص نیست فقط تعاونی در این مدت بجای ثبت اسناد از متقاضیان جا بجایی مبلغ 200000هزار تومان می گیرد ثبت اسناد هم وکالت میزند ومبلغ حق الوکاله را میگیرد اکثر اعضا برحمت الهی پیوسته اند
ناشناس
GERMANY
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۹
دولت گذشته اقدامی برای مسکن مستضعفین نکرده ؟!!!!!!! همین الان من در یکی از واحد های مسکن مهر دولت قبل به سر میبرم خدا خیرش دهد . بروید خودتان را اصلاح کنید