بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
پیش‌بینی بودجه سال مالی 94 "سیستم" با لحاظ کردن آثار درآمدی ناشی از افزایش فروش و درآمد ارایه خدمات، درآمد ناشی از انعقاد قراردادهای بزرگ و کوچک و نیز رشد سود شرکت‌های تابعه بوده و در صورت تغییر شرایط اقتصادی، طی عملکرد میان دوره‌ای سه تا شش ماهه تغییرات لازم در آن اعمال خواهد شد.
کد خبر : ۱۴۷۰۲۰
نویسنده :
کیوان فر
در پی افزایش 26 درصدی فروش و درآمد ارايه خدمات و نیز رشد 38 درصدی درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها، سود هر سهم سال مالی 94 شرکت همکاران سیستم با 15 درصد افزایش نسبت به سال مالی 93 برآورد شده است.

علل رشد سودآوری در بودجه سال 94

مدیر مالی شرکت همکاران سیستم پیرامون پیش‌بینی سود 804 ریالی هر سهم سال مالی 94 در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: پیش‌بینی بودجه سال مالی 94 "سیستم" با لحاظ کردن آثار درآمدی ناشی از افزایش فروش و درآمد ارایه خدمات، درآمد ناشی از انعقاد قراردادهای بزرگ و کوچک و نیز رشد سود شرکت‌های تابعه بوده و در صورت تغییر شرایط اقتصادی، طی عملکرد میان دوره‌ای سه تا شش ماهه تغییرات لازم در آن اعمال خواهد شد.

افزایش 10 تا 15 درصدی نرخ های فروش

وی در خصوص علل پیش بینی افزایش 26 درصدی فروش و درآمد ارایه خدمات سال مالی جاری در مقایسه با سال گذشته گفت: به طور متوسط افزایش نرخ 10 تا 15 درصدی فروش برای محصولات و خدمات متعدد در نظر گرفته شده است. علت دیگر میزان رشد درآمد را می‌توان در پیش‌بینی افزایش تعداد مشتریان به ویژه بابت محصول راهکاران دانست. مجموع این عوامل سبب شد سود هر سهم با رشد 15 درصدی پیش بینی و به بازار اعلام گردد.

انصاریان در خصوص برنامه افزایش درآمدها از محل فروش و پشتیبانی از محصول راهکاران عنوان کرد: در بودجه سال مالی 94 فروش این محصول نزدیک به 50 درصد از درآمدهای ناشی از فروش و استقرار شرکت را به خود اختصاص داده که نسبت به سال گذشته افزایش چشم‌گیری داشته است.

از قراردادهای جدید چه خبر؟

مدیر مالی "سیستم" از وضعیت قراردادهای شرکت سخن گفت و پیرامون قراردادهای جدید تصریح کرد: در سال گذشته قراردادهای مهمی با قوه قضاییه و سازمان اتکا منعقد شد که فعالیت‌های مربوط به آنها نیز در حال انجام است؛ بطوریکه در حال حاضر پروژه فروش و استقرار سیستم‌ها در قوه قضاییه آغاز شده و فرآیند عملیاتی برای سازمان اتکا و زیرمجموعه‌های آن نیز در مرحله اجرا قرار دارد.

انصاریان در بیان برنامه‌های آتی برای معرفی و ارایه محصولات جدید نیز اظهار داشت: در سال مالی جاری در زمینه ارایه محصولات جدید برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است؛ همچنین راهکار حسابداری مدیریت راهکاران که در سال گذشته به شیوه‌ای مطلوب ارائه شد، امسال تکمیل‌تر نیز خواهد شد.

وی ادامه داد: در خصوص محصول پخش نیز با توجه به تعداد مشتریان و عملکرد قابل قبول آن به سمت توسعه بازار حرکت خواهیم کرد.

اثرات حصول توافق در مذاکرات بر سودآوری "سیستم"

انصاریان پیرامون آثار ناشی از توافق در مذاکرات تصریح کرد: تحریم‌ها به صورت مستقیم بر شركت ثأتیر ندارد؛ چرا که فعاليت‌هاي شركت به خارج وابسته نیست. نه وارداتی دارد و نه فروش صادراتی. اما شرایط ما به شرایط مشتریان و به ویژه شرکت‌های بزرگ مرتبط است و چنانچه شرایط اقتصادی بهتری ایجاد شود انتظار داریم با یک فاصله زمانی، اثرات مثبتی نیز بر فروش و درآمد ارایه خدمات "سیستم" داشته باشد.

حضور در بازارهای منطقه

وی به موضوع صادرات نیز اشاره کرد و افزود: همکاران هميشه به موضوع صادرات با علاقه نگاه کرده و فعاليت‌هایی نيز در این زمینه انجام داده است. در صورت تغيير وضعيت ارتباطات بين‌المللی، حتما موضوع صادرات با تمرکز بيشتر مد نظر خواهد بود.

احتمال افزایش سرمایه در سال جدید وجود دارد؟

انصاریان در خاتمه سخنان خود پیرامون احتمال افزایش سرمایه "سیستم" جهت اجرای برنامه‌های توسعه‌ای جدید گفت: ما در "سیستم" همیشه به دنبال توسعه هستیم. چنانچه برای اجرای برنامه‌های توسعه‌ای که در دستور کار مجموعه قرار دارد نیاز به افزایش سرمایه داشته باشیم و در صورت تأیید هیات مدیره و تصویب مجمع، طی ماه‌های اولیه سال جاری جهت دریافت مجوزهای لازم برای افزایش سرمایه شرکت اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر