بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۳
رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در سال جاری 50 هزار میلیارد ریال اعتبار مازاد به بودجه آموزش و پرورش اضافه کرد.
کد خبر : ۱۴۷۰۳۴
به گزارش ایرنا محمدمهدی زاهدی عصر یکشنبه در جمع فرهنگیان خراسان شمالی در بجنورد اظهار کرد: این رقم حتی از کل اعتبارات برخی از وزارتخانه ها نیز بیشتر است.

وی گفت: با وجود جذب اعتبارات، هنوز مطالبات سال 93 فرهنگیان در خصوص مرخصی ها، حق التدریسی ها و سایر موارد مانده است.

وی افزود: البته وزارت آموزش و پرورش باید بتواند با وجود کمبود اعتبارات، خلق درآمد کند.

زاهدی اظهار کرد: برای سال جاری چهار هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار برای سامانه های گرمایشی و سرمایشی مدارس جذب شد که سعی کردیم با اصلاح قانون، این ردیف اعتبار بسته نشده و ادامه داشته باشد.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه فرهنگیان از تبعیض، فقر و بی عدالتی و اختلاف دریافتی ها رنج می برند، گفت: طبق بررسی صورت گرفته متوسط حقوق دریافتی فرهنگیان 18 میلیون ریال و دریافتی دیگر ادارات 20 میلیون ریال است.

زاهدی افزود: این امر را باید سازمان مدیریت و برنامه ریزی پیگیری کرده و این اختلاف دریافتی حقوق ها را به توازن برساند.

وی گفت: با وجود اینکه در سال 94 بودجه آموزش و پرورش 21 درصد افزایش یافت اما باز هم در این بخش کمبود اعتبار وجود دارد.

وی همچنین با اشاره به سند تحول بنیادین، تدوین این سند را عجولانه خواند و گفت: ایجاد پایه ششم ابتدایی اقدامی عجولانه بود زیرا هنوز کلاس و معلم به اندازه کافی نبود که کلاس ششم راه اندازی شود.

زاهدی در خصوص طرح رتبه بندی معلمان نیز گفت: این طرح هنوز جای کار دارد.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت وزیر آموزش و پرورش نیز در این نشست گفت: بحث منابع، قدیمی ترین و مزمن ترین مشکل در آموزش و پرورش است که سالهاست این وزارتخانه را رنج می دهد.

سیدمحمد بطاحی افزود: آموزش و پرورش برای ارتقای آموزش و تعلیم و تربیت طرح های خوبی طراحی می کند که عمدتا اجرایی نمی شود و یا به علت کمبود اعتبار در نیمه راه رها می شود.

وی افزود: هیچ وقت نتوانسته ایم به علت کمبود منابع مالی، بحث کیفیت را در آموزش و پرورش اجرا کنیم و این امر حتی بر نیروی انسانی نیز تاثیر گذاشته است.

وی با اشاره به نارضایی فرهنگیان گفت: ناراحتی همکاران تنها در خصوص معیشت خود آنان نیست بلکه حتی مسائلی چون کمبود امکانات و تجهیزات در مدارس را طرح کرده و از آن شکایت دارند.

معاون پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مشکل کمبود اعتبار این وزارتخانه را چگونه می توان حل کرد، افزود: دولت ها همیشه یک سهم ثابت می گذارند که گاه حتی این رقم روند نزولی نیز داشته است.

بطاحی کمبود اعتبار و منابع مالی را یک نقیصه برشمرد که هیچ وقت حل نمی شود، گفت: تا زمانی که انگیزه در معلمان تقویت نشود حتی قوی ترین طرح ها نیز نمی تواند به بالا بردن وضعیت این قشر کمک کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: معلم و مدرسه باید عزتمند شده و به جایگاه واقعی خود برسند.

قاسم جعفری افزود: طرح رتبه بندی نیز باید به گونه ای اجرا شود که مزایای آن به یک میلیون فرهنگی برسد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۷
دروغه.این حرف ها و اعداد فقط واسه اروم کردن تجمعات معلمانه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۸
18 میلیون ریال
فکر نمیکنم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰
بازنشسته های آموزش و پرورش را هم دریابید
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵
این رقم درست هم که باشد شامل مقایسه حقوق تاکید می کنم فقط حقوق است که فرهنگیان غیر از آن دریافتی دیگری ندارند ولی ادارات دیگر غیر از حقوق حداقل معادل آن را مزایا دریافت می‌کنند
حسن
سه‌شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
شما مثل اینکه باور کردی حرفهای این اقا میخواهی حکم یه دکترا ی ریاضی فیزیک یا هر رشته ای که بگی بزنم برات ببینی زیر 2میلیونه در صورتی که کارمند کمیته امدادیه با دیبلم سه میلیون و دویست حقوق میگیره