رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:
50 هزار میلیارد ریال اعتبار به بودجه آموزش و پرورش افزوده شد
رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در سال جاری 50 هزار میلیارد ریال اعتبار مازاد به بودجه آموزش و پرورش اضافه کرد.
به گزارش ایرنا محمدمهدی زاهدی عصر یکشنبه در جمع فرهنگیان خراسان شمالی در بجنورد اظهار کرد: این رقم حتی از کل اعتبارات برخی از وزارتخانه ها نیز بیشتر است.
وی گفت: با وجود جذب اعتبارات، هنوز مطالبات سال 93 فرهنگیان در خصوص مرخصی ها، حق التدریسی ها و سایر موارد مانده است.
وی افزود: البته وزارت آموزش و پرورش باید بتواند با وجود کمبود اعتبارات، خلق درآمد کند.
زاهدی اظهار کرد: برای سال جاری چهار هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار برای سامانه های گرمایشی و سرمایشی مدارس جذب شد که سعی کردیم با اصلاح قانون، این ردیف اعتبار بسته نشده و ادامه داشته باشد.
رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه فرهنگیان از تبعیض، فقر و بی عدالتی و اختلاف دریافتی ها رنج می برند، گفت: طبق بررسی صورت گرفته متوسط حقوق دریافتی فرهنگیان 18 میلیون ریال و دریافتی دیگر ادارات 20 میلیون ریال است.
زاهدی افزود: این امر را باید سازمان مدیریت و برنامه ریزی پیگیری کرده و این اختلاف دریافتی حقوق ها را به توازن برساند.
وی گفت: با وجود اینکه در سال 94 بودجه آموزش و پرورش 21 درصد افزایش یافت اما باز هم در این بخش کمبود اعتبار وجود دارد.
وی همچنین با اشاره به سند تحول بنیادین، تدوین این سند را عجولانه خواند و گفت: ایجاد پایه ششم ابتدایی اقدامی عجولانه بود زیرا هنوز کلاس و معلم به اندازه کافی نبود که کلاس ششم راه اندازی شود.
زاهدی در خصوص طرح رتبه بندی معلمان نیز گفت: این طرح هنوز جای کار دارد.
معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت وزیر آموزش و پرورش نیز در این نشست گفت: بحث منابع، قدیمی ترین و مزمن ترین مشکل در آموزش و پرورش است که سالهاست این وزارتخانه را رنج می دهد.
سیدمحمد بطاحی افزود: آموزش و پرورش برای ارتقای آموزش و تعلیم و تربیت طرح های خوبی طراحی می کند که عمدتا اجرایی نمی شود و یا به علت کمبود اعتبار در نیمه راه رها می شود.
وی افزود: هیچ وقت نتوانسته ایم به علت کمبود منابع مالی، بحث کیفیت را در آموزش و پرورش اجرا کنیم و این امر حتی بر نیروی انسانی نیز تاثیر گذاشته است.
وی با اشاره به نارضایی فرهنگیان گفت: ناراحتی همکاران تنها در خصوص معیشت خود آنان نیست بلکه حتی مسائلی چون کمبود امکانات و تجهیزات در مدارس را طرح کرده و از آن شکایت دارند.
معاون پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مشکل کمبود اعتبار این وزارتخانه را چگونه می توان حل کرد، افزود: دولت ها همیشه یک سهم ثابت می گذارند که گاه حتی این رقم روند نزولی نیز داشته است.
بطاحی کمبود اعتبار و منابع مالی را یک نقیصه برشمرد که هیچ وقت حل نمی شود، گفت: تا زمانی که انگیزه در معلمان تقویت نشود حتی قوی ترین طرح ها نیز نمی تواند به بالا بردن وضعیت این قشر کمک کند.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: معلم و مدرسه باید عزتمند شده و به جایگاه واقعی خود برسند.
قاسم جعفری افزود: طرح رتبه بندی نیز باید به گونه ای اجرا شود که مزایای آن به یک میلیون فرهنگی برسد.
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
اخبار روز
خبرنامه
فکر نمیکنم