بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۵
وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به موفقیت در اقتصاد کلان و برقراری ثبات و آرامش در بازارهای کشور در سال گذشته، گفت: اولویت امسال دستیابی به رشد اقتصادی بالاست که مبتنی بر ظرفیت های داخلی اقتصاد کشور باشد.
کد خبر : ۱۴۷۰۳۶
علی طیب نیا در گفت و گویی، افزود: براساس سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی برنامه ای تهیه شد که هدف افزایش تولید ، رشد اقتصاد و کاهش وابستگی کشور به فشارها و تکانه هاست.

وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: در این جهت 8 طرح بزرگ در وزارت اقتصاد و مشخص بودن شاخص های کمی و زمان بندی تعریف شده به طوری که سعی داریم این طرح ها را امسال به درجه ای از موفقیت برسانیم.

طیب نیا افزود: نخستین طرح، بهبود فضای کسب و کار است زیرا اگر بخواهیم اقتصاد دولتی را به اقتصاد با محوریت بخش خصوصی تبدیل کنیم باید فضای کسب و کار را برای سرمایه گذاری و فعالیت بخش خصوصی باز کنیم، هرچند این طرح در معاونت اقتصادی وزارتخانه در حال پیگیری است.



** شیوه تشخیص و وصول مالیات تغییر اساسی می کند

وی پیاده سازی و اجرای طرح جامع مالیاتی را از دیگر برنامه های مهم وزارت اقتصاد در سالجاری ذکر کرد و گفت: براساس این طرح در شیوه های تشخیص و وصول مالیات تغییرات اساسی خواهیم داشت.

وزیر اقتصاد افزود: در این طرح براساس اطلاعات صحیح درآمد و هزینه مودیان مالیاتی، درآمد مالیاتی را وصول خواهیم کرد.



** اتصال برخط خزانه داری کل با سازمان مدیریت و بانک مرکزی در سال جاری

طیب نیا، مدیریت دارایی ها و بدهی های دولت را هم از طرح های در دستور کار وزارت اقتصاد بیان کرد و گفت: تکمیل طرح خزانه داری الکترونیک و اتصال برخط خزانه داری کل با سازمان مدیریت و برنامه ریزی و بانک مرکزی و نظام بانکی کشور از دیگر طرح های اولویت دار امسال هستند.



** سامانه های اطلاعاتی یکپارچه سازی می شوند

وزیر اقتصاد از ایجاد بستر یکپارچه مبادلات اطلاعات اقتصادی در سالجاری خبر داد و گفت: هم اکنون اطلاعات اقتصادی در سامانه های مختلفی کشور ثبت می شود که این سامانه ها از یکدیگر جدا هستند.

وی افزود: در این طرح همه سامانه های اطلاعات اقتصادی یکپارچه سازی خواهند شد تا زمینه مناسب برای مبادله این اطلاعات فراهم شود/ایرنا
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
یاحق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۲
بسمه تعالی
خدا میدونه اکثر مالیات دهندگان وقتی سیبل بازرس‌ها یا مأمورین مالیاتی رو چرب میکنند بخاطر ده ها میلیون ده میلیارد ضرر به سازمان و اقتصاد کشورشون میزنند.
و اینطوریاست که اقتصاد کل کشور می‌پوکه....
طرف تو نمایندگی به اس یک خودرو دیگه یک قطعه گرون قیمت رو روی یه خودرو دیگه نصب میکنه . طرف یک ملکی رو از طرف شهرداری ده میلیون به نفع مالک در قبل چند صد هزار تومان ارزیابی میکنه . طرف با یه خبر رانتی بخاطر چندین میلیون حاضره چندین میلیارد به سهامداران یه سهم ضرر بزنه خود بانک های دولتی با لابی شون جلوی بانکهای خصوصی به ایستند و از پرداخت سود بانکی واقعی خود داری کنند. یه نفر به خاطر چند میلیارد صدها میلیارد تومان از خزانه بیت الحال رو تو جیب یه سرمایه‌گذار کلاهبر دار واریز کنه دئیس بانک و یا کارمندان با بدد و بستان های بانکی از حساب دولت به نفع شخصی خودشون بهره برداری کنند. و از این دست بسیار است....