بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱
در مدت یک هفته معاملاتی رقم خورد:

کاهش نسبت قیمت به NAV سهام سرمایه گذاری ها

در میان سرمایه گذاری ها نسبت قیمت سهام "وبهمن" نسبت به ارزش خالص دارایی هایش به 106 درصد رسید که بالاترین رقم در میان سایر رقبا بود.
کد خبر : ۱۴۷۰۴۵
نویسنده :
کیوان فر
80 درصد از سهام شرکت های فعال در بورس و فرابورس و فرابورس هفته گذشته را با کاهش قیمت به پایان رساندند تا در نتیجه این روند نزولی متوسط بازدهی بازار منفی 2.3 درصد رقم بخورد.

به گزارش بورس نیوز، با شکل گیری روند منفی قیمت های سهام طی هفته قبل، سرمایه گذاری ها نیز با افت نسبت قیمت به ارزش خالص دارایی های هر سهم خود مواجه شدند. به طوریکه 57 درصد از سرمایه گذاری ها هم تحت تأثیر افت ارزش خالص دارایی های هر سهم، روند منفی قیمت سهم خود را شاهد بودند.

در میان سرمایه گذاری ها نسبت قیمت سهام "وبهمن" نسبت به ارزش خالص دارایی هایش به 106 درصد رسید که بالاترین رقم در میان سایر رقبا بود.

در این میان "وپخش" با دارا بودن نسبت 102 درصدی قیمت به NAV هر سهم خود در دومین جایگاه قرار گرفت؛ البته نسبت مذکور برای این هلدینگ دارویی نسبت به هفته قبل از آن بی تغییر مانده بود.

بدین ترتیب در پایان معاملات هفته قبل نسبت سرمایه گذاری های بورسی از کل سرمایه گذاری های "وپخش" 89 درصد بوده است.

"پارسان" نیز با نسبت 99 درصدی قیمت به NAV هر سهم در جایگاه سوم قرار گرفت.

اما پایین ترین جایگاه همانند هفته های قبل به "وآتی" رسید تا نسبت قیمت سهام این شرکت سرمایه گذاری به ارزش خالص دارایی هایش در محدوده 51 درصدی قرار گیرد.

البته نباید این نکته را از نظر دور داشت که یکی از دلایل اصلی پایین بودن نسبت مذکور در شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند، بالا بودن حجم پرتفوی غیربورسی این مجموعه است که موجب می شود اضافه و یا کاهش ارزش سرمایه گذاری های آن به خوبی نمایش داده نشود.

بدین ترتیب سهام 26 شرکت سرمایه گذاری از 28 مجموعه قابل معامله این گروه در بازار تحت تأثیر روند منفی حاکم بر بازار با افت قیمت روبه رو شدندکه نسبتی در حدود 93 درصدرا شامل می شود و تنها قیمت سهام "وتوصا" و نیز "وتوشه" در هفته گذشته نسبت به هفته پیش از آن رشد اندکی را شاهد بودند.

در پایان گفتنی است "اعتلا" در میان هم گروهی های خود بالاترین نسبت سرمایه گذاری های بورسی را در پرتفویش در اختیار دارد و "وغدیر" با دارا بودن پرتفوی بورسی به وزن 31 درصد از کل سرمایه گذاری هایش پایین ترین رقم را در میان شرکت های سرمایه گذاری به خود اختصاص داده است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲
وساپا کوش پس؟؟؟
ناشناس
ROMANIA
سه‌شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰
ناو ملاک نیست وآتی تو گزارشش چیزی برای گفتن نداشت در عوض وصنعت بهتر خودش نشان داده
ضرر دیده
ROMANIA
سه‌شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۷
اقا پیشنهاد دارم برای یک بار هم شده نقدینگی بیاورند تو سرمایه گزاری تا از ضرررها شیم تو همه گروهها گردشی وارد شدند بجز سرمایه گزاریا