بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶
با تقسیم 725 ریالی سود در مجمع عمومی سالیانه شرکت صنعتی بهشهر عنوان شد:

پیگیری جدی برای دریافت مجوز افزایش نرخ فروش محصولات

در حال حاضر پیگیر طلب 250 میلیارد ریالی خود از شرکت بازرگانی دولتی ایران می باشیم که در صورت عدم وصول آن از طریق مراجع قانونی پیگیری های لازم را به عمل خواهیم آورد.
کد خبر : ۱۴۷۰۵۸

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنعتی بهشهر( سهامی عام ) رأس ساعت 9:00 روز شنبه مورخ 1394.01.29 درمحل پژوهشکده صنعت نفت با حضور بیش از 86 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای عباسعلی پور به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان شه رضایی و امیر حسینی و به دبیری آقای یاوری مقدم تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده موسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط مدیر عامل محترم ، جناب آقای شه رضایی و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

مطالبات 250 میلیارد ریالی

1- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی 1393.09.30

2- تقسیم 725 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب موسسه حسابرسی بیات رایان به عنوان حسابرس و بازرس اصلی و موسسه حسابرسی آگاهان و همکاران به عنوان بازرس علی البدل

4- انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

اعضاء هیأت مدیره:

پیگیری جدی برای دریافت مجوز افزایش نرخ فروش محصولات

حاشیه مجمع:

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، مدیر عامل شرکت صنعتی بهشهر با اعلام پوشش 28 درصدی بودجه سال مالی جاری شرکت در سه ماهه اول گفت: در شرایط کنونی به دلیل افزایش هزینه های شرکت طی مذاکراتی با سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان خواستار افزایش نرخ فروش محصولات "غبشهر" می باشیم که در صورت عدم تحقق این امر، شرکت می تواند در بودجه سال مالی خود تعدیل منفی 50 درصدی سود را لحاظ نماید.

محمود شه رضایی از عدم وصول مطالبات "غبشهر" از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران خبر داد و افزود: در حال حاضر پیگیر طلب 250 میلیارد ریالی خود از شرکت بازرگانی دولتی ایران می باشیم که در صورت عدم وصول آن از طریق مراجع قانونی پیگیری های لازم را به عمل خواهیم آورد.

گزیده اطلاعات:

مطالبات 250 میلیارد ریالی

پیام هیأت مدیره:

در سال مالی که گذشت، رخدادهای اقتصادی جهانی از جمله کاهش قیمت کالاها و افت قیمت بیش از 50درصد قیمت جهانی نفت، اثرات مستقیم با اهمیتی بر سودآوری شرکت های داخلی داشت.

علاوه بر تغییرات قیمت کالاها در سطح جهانی مشکلات اقتصادی داخلی نیز باعث افزایش هزینه تولید کالاها در داخل گردید. مهمترین مشکلات اقتصادی که در سال گذشته بر عملیات و سودآوری شرکت تأثیر داشته است به شرح ذیل می باشند:

- عدم امکان گشایش اعتبارات اسنادی با پرداخت بخشی از قیمت کالا و اجبار شرکتها به پرداخت 100درصد بهای خریدهای خارجی در زمان گشایش اعتبارات اسنادی که باعث تحمیل هزینه های مالی بسیار سنگین به شرکت گردیده است.

- افزایش نرخ حامل های انرژی و سایر هزینه های سربار و عدم صدور مجوز افزایش نرخ محصولات توسط سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان.

- جلوگیری از صادرات محصولات شرکت توسط دولت تا اواخر سال مالی.

- افزایش نرخ ارز مرجع که منجر به افزایش بهای تمام شده محصولات گردید.

- عدم پرداخت مطالبات یارانه شرکت توسط شرکت بازرگانی دولتی.

- ادامه سیاست انقباضی بانک مرکزی که باعث ایجاد فشار نقدینگی به شرکتهای صنعتی روغن گردید و شرکتها جهت فروش بیشتر اقدام به جنگ قیمتی به منظور جبران نقدینگی خود نمودند.

- افزایش نرخ سود بانکها.

- اعمال محدودیت وزارت بهداشت در خصوص استفاده از برخی روغن های خاص که منجر به استفاده از روغن های گران تر گردید.

عوامل ذکر شده داخلی و خارجی سبب گردید که شرکت سال بسیار سختی جهت تحقق برنامه های خود داشته باشد.

در سال مالی منتهی به 30 آذر ماه 1393 شرکت صافولا بهشهر (سهامی خاص) اقدام به فروش سهام خود در شرکت مارگارین (سهامی عام) نمود.

این شرکت با توجه به تولید کالای استراتژیک در ایران، همواره از حمایت سیستم بانکی و سازمانهای دولتی برخوردار بوده و توانسته است بخشی از مشکلات خود را از طریق بانکهای مختلف حل و فصل نماید.

با توجه به اینکه عمده مواد اولیه مصرفی شرکت از قبیل روغن خام و ورق حلب و قطعات یدکی از منابع خارجی تأمین می گردند، بنابراین ریسک عمده شرکت تأمین به موقع آنها می باشد.

شرکت صنعتی بهشهر در حال حاضر حدود 35درصد بازار کشور را در اختیار داشته و در این زمینه رتبه نخست را در بین شرکتهای تولید کننده روغن را در ایران دارا می باشد.

استراتژی شرکت کسب جایگاه نخست روغن مایع و جامد (خانوار) و همچنین صنف و صنعت و رسیدن به حداکثر سود از طریق کاهش هزینه ها و همچنین تولید محصولات جدید که نیازمند دانش فنی بالا است، می باشد. برنامه های شرکت در سال مالی آتی ادامه اجرای پروژه افزایش ظرفیت تولیدی می باشد.

نتایج عملیات شرکت در ستل مالی گذشته نشان از فائق آمدن مدیریت و کارکنان شرکت بر مشکلات بوجود آمده بوده و امید است در سال آینده با تلاش مدیریت و کارکنان زحمتکش شرکت، نتایج پیش بینی شده محقق گردد.

سرمایه و ترکیب سهامداران:

سرمایه شرکت در بدو تأسیس مبلغ 6.5 میلیون ریال (شامل تعداد 260 سهام، به ارزش سهمی هر سهم 25.000 ریال) بوده که طی چند مرحله به شرح زیر به مبلغ 330 میلیارد ریال (شامل تعداد 330 میلیون سهم، به ارزش اسمی هر سهم 1000 ریال) در پایان فروردین ماه سال 1388 افزایش یافته است.

مطالبات 250 میلیارد ریالی

به موجب صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده مورخ 1392.09.06 شرکت سرمایه خود را از مبلغ 330 میلیارد ریال به مبلغ 1.023 میلیارد ریال (از تعداد 330 میلیون به 1.023 میلیون سهم) افزایش داده است. این صورتجلسه در تاریخ 1392.10.11 در اداره ثبت شرکتها و مؤسسات غیر تجاری ثبت و افزایش فوق الذکر نهایی شده است.

همچنین سهامداران دارای مالکیت بیش از 1درصد سهام شرکت در پایان سال مالی منتهی به 30 آذر ماه 1393 و تاریخ تأیید گزارش به شرح جدول زیر است:

شرکت از منظر بورس اوراق بهادار

مطالبات 250 میلیارد ریالی

وضعیت معاملات و قیمت سهام:

شرکت در تاریخ 1373.12.25 در بورس اوراق بهادار تهران در گروه محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند وشکر با نماد غبشهر درج شده و سهام آن برای اولین بار در تاریخ 1374.03.24 مورد معامله قرار گرفته است.

وضعیت سهام شرکت طی 3 سال اخیر به شرح زیر بوده است:

مطالبات 250 میلیارد ریالی

وضعیت نقد شوندگی سهام و کیفیت افشاء اطلاعات شرکت:

اطلاعات مقایسه ای پیش بینی های درآمد هر سهم و عملکرد واقعی اطلاعات مربوط به پیش بینی های درآمد هر سهم شرکت برای سال مالی منتهی 1393.09.30 و عملکرد واقعی آن به شرح زیر بوده است:

مطالبات 250 میلیارد ریالی

رتبه کیفیت افشاء اطلاعات و نقد شوندگی سهام:

وضعیت رتبه بندی شرکت از لحاظ نقد شوندگی سهام و کیفیت افشاء اطلاعات در سال مالی منتهی به 1393.09.30 بر اساس ارزیابی سازمان بورس اوراق بهادار به شرح زیر بوده است:

مطالبات 250 میلیارد ریالی

رتبه در سال 1393 بر مبنای اطلاعات افشاء شده رتبه بندی بورس بر اساس دوره 9 ماهه منتهی به 1393.09.30 می باشد.

جایگاه شرکت در صنعت:

شرکت در بین شرکت های فعال در این صنعت با حجم فروش از بازار داخلی معادل مبلغ 19.854 میلیارد ریال در رده نخست قرار دارد. همچنین سهم فروش محصولات مختلف این شرکت از کل بازار داخلی و صادرات به شرح زیر است:

همچنین از نظر تکنولوژی شرکت دارای پیشرفته ترین و کاملترین دستگاه های تصفیه و بسته بندی روغن خوراکی در سطح کل کشور می باشد.

مطالبات 250 میلیارد ریالی

مروری بر عملکرد مالی و عملیاتی شرکت در سال جاری:

مطالبات 250 میلیارد ریالی

آمار تولید (به تفکیک محصولات عمده):

در سال مالی منتهی به 1393.09.30 از مقدار 477.204 تن روغن تولیدی مقدار 438.848 تن روغن آزاد و مقدار 38.356 تن کارمزدی می باشد جدول مقایسه ای ذیل نشانگر وضعیت تولید سه دوره عملکرد می باشد. تولید مزبور بطور متوسط 35درصد کل کشور می باشد.

مقایسه تولید روغن های مختلف در سه دوره عملکرد:

مطالبات 250 میلیارد ریالی

در جدول فوق صرفاً تولید شرکت صنعتی بهشهر منعکس گردیده و روغن های کارمزدی دریافتی از شرکت مارگارین منظور نشده است.

برنامه های آینده شرکت:

- گسترش بازار های فروش محصولات از طریق شرکت طلوع پخش در شهر ها و روستاهای کوچک

- ارائه محصولات جدید در روغن های خانوار مایع از طریق فرمولهای جدید و دانش فنی روز دنیا

ترازنامه

مطالبات 250 میلیارد ریالی

صورت سود و زیان

مطالبات 250 میلیارد ریالی

آدرس لینک سایت شرکت:

http://www.behshahr-ind.com/


اشتراک گذاری :
ارسال نظر