بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۹
معاون اول رئیس جمهور در ایلام گفت: رایزنی با صندوق توسعه ملی به‌منظور اعطای وام‌های زیر ۵۰ درصد به شرکت‌های غیر نفتی صورت گرفته است.
کد خبر : ۱۴۷۰۹۰
به گزارشافکارنیوز، اسحاق جهانگیری عصر امروز در جلسه شورای اداری استان ایلام، اظهار داشت: ما کشوری هستیم که با وجود تحریم‌های ظالمانه به کار خودمان ادامه داده‌ایم و با برداشته شدن تحریم‌ها راه برای پیشرفت بیشتر ملت ایران درهمه زمینه ها به وجود می آید.

وی افزود: در حال حاضر برنامه‌های زیادی در دولت داریم که حتی اگر این تحریم ها لغو نشود ما به راه پر افتخار خود ادامه خواهیم داد.
معاون اول رئیس جمهور عنوان کرد: خیلی از کشورها آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در ایران اعلام کرده اند البته تحقق این امر نیازمند زمان است و نمی توان یک شبه راه صد ساله را طی کرد.
وی گفت: ما از مدیران استان های کشور انتظار داریم که در شرایط سخت هم برای مردم کار کنند و منتظر کمک های دولت نباشند.
معاون اول رئیس جمهور افزود: در سال ۹۳ رشد اقتصادی کشور به ۳ درصد رسید؛ ما باید برای خروج از رکود اقتصادی به بخش خصوصی توجه کنیم.
جهانگیری خاطرنشان کرد: ما باید به صادرات غیرنفتی بیشتر توجه کنیم و بهترین کشور برای صادرات غیر نفتی عراق است که رابطه ما عراق هم خوب است.
جهانگیری عنوان کرد: ما با صندوق توسعه ملی تعامل کردیم به شرکت های غیرنفتی وام های زیر ۵ درصد بدهیم.
معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ما باید با سرمایه گذاری در بخش خصوصی به دنبال کاهش بیکاری در استان ایلام و کشور باشیم.
وی گفت: در سال ۹۳ سیستم بانکی ۳۴۰ هزار میلیارد تسهیلات به بنگاه‌ها برای اشتغال کار داده است.
جهانگیری افزود: پتروشیمی دهلران و مهران هرچه زودتر باید شروع به کار کنند و دولت اعتبار ویژه‌ای به این دو پتروشیمی برای تسریع در شروع کار باید اختصاص دهد.
معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: سامانه گرمسیری حق استان ایلام است و باید منابع این سامانه زودتر به استان داده شود.
وی گفت: خواهش می‌کنم از مسئولان ایلام به زائران توجه کنند؛ ما در سال گذشته ۵۰۰ هزار عراقی از مهران وارد ایلام شده است که ما می توانیم با این ظرفیت استانی به واردات پولی و ارزی کشور کمک زیادی کنیم.

جهانگیری گفت: جاده ایلام به مهران هرچه زودتر بهسازی شود و بیمارستان ایلام باید با تامین اعتبار خیلی زود به بهره برداری برسد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر