بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۵
رئیس اتحادیه باغداران از شرایط خوب و تولید مازاد بر نیاز بازار مرکبات برای سال جاری خبر داد و عوامل گرانی میوه را تشریح کرد.
کد خبر : ۱۴۷۰۹۲
مجتبی شادلو در مورد کاهش قیمت پرتقال و اینکه همچنان این میوه با قیمت بالا در خرده فروشی عرضه می شود، اظهار داشت:در بازار عمده فروشی قیمت پرتقال بر أساس کیفیت و درجه بندی از ٢هزار تومان تا ٤٥٠٠تومان عرضه می شود ولی در بازار خرده فروشی قیمت ها بیش از عرف افزایش می یابد.

وی ادامه داد: البته باید به این نکته اشاره کنم که اگر شایعه کمبود پرتقال درست بود، این حجم پرتقالی که در حال حاضر وجود دارد از کجاست؟بنابراین مشخص می شود،جو سازی موجب افزایش قیمت این میوه در ایام نوروز بوده است.

رئیس اتحادیه باغ داران در مورد وضعیت میوه های باغی در سال جاری و جلوگیری از چنین مشکلاتی تصریح کرد: با توجه به شرایط جوی و بارندگی های خوب در اسفند و فروردین ماه، خوشبختانه در حوزه مرکبات به درجه ای از تولید رسیده ایم که در سال جاری و به خصوص در آستانه نوروز سال آینده مشکلی از نظر تأمین میوه بازار نداریم بلکه باید به فکر توزیع محصولات مازاد باشیم.

شادلو در مورد دلالان به عنوان عاملان اصلی در گرانی میوه نیز خاطر نشان کرد: دلالان یکی از دلیل گرانی میوه هستند ولی تنها عامل نیستید زیرا هزینه نگهداری میوه در سردخانه ها، هزینه جمع آوری و بسته بندی و از همه مهمتر هزینه حمل و نقل از دیگر عوامل مؤثر در افزایش قیمت میوه است.

وی افزود: در حال حاضر هندوانه و گوجه ای که در بازار عرضه می شود مربوط به استانهای های جنوبی کشور است که هزینه حمل و نقل آن برای هر کیلو حدود ٢٥٠تا٣٠٠تومان است زیرا باید مسافت حدود ١٣٠٠کیلومتری را طی کند،بنابراین اگر این عوامل را مدیریت کنیم میتوانیم از گرانی های آزار دهنده جلوگیری کنیم.

رئیس اتحادیه باغ داران با اشاره به قیمتهای مناسب برای میوه هایی مثل هندوانه، ملون،گوجه و خیار و طالبی خاطر نشان کرد: به زودی محصولات باغی از جمله زرد آلو و انواع سیب های بهاری در حجم بالا و قیمت مناسب وارد بازار خواهد شد.همچنین به زودی گوجه سبز در حجم فراوان عرضه می شود و قیمت آن کاهش می یابد.
منبع:تسنیم

اشتراک گذاری :
ارسال نظر