بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۴:۱۰
باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا و محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد امارات عربی متحده روز دوشنبه در کاخ سفید دیدار و گفت و گو کردند.
کد خبر : ۱۴۷۰۹۵
به گزارش ایرنا؛ کاخ سفید اعلام کرد، دراین دیدار اوضاع یمن، لیبی، عراق، سوریه و پیوستن امارات به حملات هوایی علیه گروه داعش در عراق و سوریه بررسی شد.

براساس این گزارش دو طرف همچنین در خصوص مشارکت امارات در حملات هوایی عربستان علیه جنبش انصارالله در یمن گفت وگو کردند.

این گزارش می افزاید: مذاکرات ایران و گروه کشورهای 1+5 با هدف رسیدن به یک توافق جامع و بلندمدت هسته ای از دیگر محورهای گفتگوی اوباما با محمد بن زایدآل نهیان بود.

اوباما از سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برای حضور در کاخ سفید و اقامتگاه کمپ دیوید به منظور گفت و گو در باره توافق هسته ای با ایران و اوضاع متشنج یمن و چند موضوع دیگر، دعوت کرده بود.

کاخ سفید اعلام کرده بود که اوباما با سران کشورهای بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان و امارات متحده عربی در 13 مه (23 اردیبهشت) در کاخ سفید و روز 14 مه (24 اردیبهشت) در اقامتگاه کوهستانی کمپ دیوید در ایالت مریلند ملاقات خواهد کرد.

اوباما، توافق هسته ای با ایران را برای کاهش احتمال بی ثباتی در منطقه خاورمیانه ضروری دانسته است.

اوباما 13 فروردین 94 پس از اعلام بیانیه هسته ای در لوزان سوییس میان ایران و کشورهای عضو گروه 5+ 1 در تماس تلفنی با ملک سلمان شاه عربستان ضمن بررسی آخرین تحولات پرونده هسته ایران، از سران کشورهای عربی حوزه خلیج فارس دعوت کرد که برای مذاکره درباره این بیانیه به کمپ دیوید آمریکا بروند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر