بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۱
رییس سازمان حفاظت محیط زیست ایران در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان به پرسش های این رسانه مطرح خبری پیرامون وضعیت آب و محیط زیست و مخاطرات برای کشاورزی ایران پاسخ داد.
کد خبر : ۱۴۷۰۹۶

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران(ایانا)، شامگاه دیروز هنگامی که مجری سی ان ان از معصومه ابتکار پرسید" از آنجایی که شما رئیس حفاظت از محیط زیست هستید باید درباره محیط زیست صحبت کنیم. شما به دنبال این هستید جهانگردان زیادی به اینجا(ایران) بیایند. شما گنجینه های فرهنگی و طبیعی زیادی دارید اما مشکلات محیط زیستی زیادی نیز دارید. بیابان زایی، توفان شن و رودخانه های در حال خشک شدن. شما چگونه این مشکلات را حل می کنید؟" رئیس حفاظت از محیط زیست ایران نیز گفت: یکی از سیاست های مهمی که دولت دکتر روحانی به صورت موفقیت آمیز آن را دنبال کرده است، تعیین اهداف محیط زیستی به عنوان اولویت برای دولت است. ما مقابله با آلودگی هوا را در شهرهای مهم شروع کرده ایم. بهبود کیفیت بنزین که طی سال گذشته در شهرهای ما توزیع شده است منجر به کیفیت بهتر هوا در شهرهای بزرگ ما از جمله تهران شده است. ما در حال کار در این مسیر هستیم و طرح عمده ای برای کاهش آلودگی هوا داریم.این بسیار مهم است. این برای تهران و شهرهای بزرگ ما مثل اصفهان ،تبریز ،شیراز و اهواز مهم است. ما در حال تلاش در همه این مناطق هستیم اما این موضوع دشواری است.

موضوع توفان شن نیز به این حقیقت برمی گردد که ما در حال مواجه شدن با خشکسالی فزاینده هستیم. برخی از آن به تغییر شرایط اقلیمی بر می گردد. ما در حال روبرو شدن با کاهش تدریجی بارش در ایران هستیم. این به معنای آن است که ما نیاز داریم شیوه های فعلی کشاورزی خود را تغییر دهیم و این در حال انجام است. سیاست مصرف آب به سرعت در حال تجدید نظر است و این بیشتر مربوط به بخش کشاورزی است، زیرا آنها(کشاورزان) نود و سه درصد از آب را مصرف می کنند، اما این سیاست برای مناطق شهری نیز هست. ما نیاز به انقلاب در شیوه مصرف و مدیریت آب داریم. ما اکنون راهبرد بسیار دقیق برای حفاظت از تالاب ها داریم. ما به خصوص طرح هایی درباره تالاب های مختلف در ایران از جمله تالاب انزلی داریم که رئیس جمهور کشورم هفته گذشته از آن دیدن کرد و همچنین تالاب حور العظیم در مرز عراق و هامون داریم. من دیروز با اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان نشستی داشتم و درباره حفاظت از تالاب هامون گفتگو کردیم. ما کارهای زیادی برای انجام دادن داریم، اما بسیار امیدوار هستیم زیرا دولت و شخص رئیس جمهور جدی هستند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر