بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۵
دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور خواستار شد:

افزایش سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در سال 94

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور ابراز امیدواری کرد هفته کارگر امسال با اعلام خبر افزایش سهمیه بیمه کارگران ساختمانی و پایان قراردادهای سفید امضا همراه باشد.
کد خبر : ۱۴۷۰۹۹

هادی ابوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در بحث مطالبات جامعه کارگری، عقب افتادگی حقوق و دستمزد کارگران همچنان به قوت خود باقی است و با همه تلاشهایی که امسال در این زمینه صورت گرفت اما در نهایت مطالبات قدیم کارگران به روز نشد به نحوی که با وجود افزایش 17 درصدی حداقل مزد و سایر سطوح مزدی، دستمزد کارگران به مطالبات قبلی نزدیک نشد.

وی ادامه داد: جامعه پر تلاش و هوشیار کارگری همواره در شرایط تحریم و بحران با دولت همکاری داشته و دارند و کمترین توقع از دولت این است که شرایط زندگی، وضع معیشت و امنیت شغلی کارگران را درک کند.

ابوی با تاکید بر ضرورت حذف قراردادهای سفید امضا،‌ گفت: معاونت روابط کار وزارت کار قول مساعد داده است که امسال با قراردادهای سفید امضای خلاف قانون مقابله می‌کند لذا امیدواریم که در جامعه کارگری دیگر انعقاد قراردادهای سفید را شاهد نباشد.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور در ادامه با اشاره به ابلاغ سیاستهای کلی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری افزود: در این سیاستها بر ضرورت حمایت از نیروی کار به ویژه زنان در دوران بارداری و شیردهی تاکید شده و محدودیت پرداخت حق اولاد به کارگران مرد برای دریافت حق اولاد برداشته و در بخشنامه دیده شده است اما متاسفانه مفاد آن در سطوح پایینی به اجرا در نمی آید و با اما و اگرهایی همراه است.

این فعال کارگری در عین حال افزایش سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در سال جاری را خواستار شد و گفت: علیرغم تصویب قانون شفاف و روشن، مجریان در اجرای آن تفاسیر متعددی دارند در حالی که قانون بیمه کارگران ساختمانی قانون حمایتی از کارگر است.

وی تصریح کرد: در قانون آمده است که بیمه کارگران ساختمانی از چه محلی تامین و پرداخت شود لذا از سازمان تامین اجتماعی می‌خواهیم که قانون مصوب را اجرایی کند و شهرداری‌ها نیز همکاری لازم را در این خصوص به عمل آورند.

وی در پایان از وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی خواست تا درباره برخورداری زنان کارگر از بیمه و حمایتهای اجتماعی توجه بیشتری را معطوف کارگران زن شاغل در واحدها داشته باشند.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
اشنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۸
خیلی به زحمت افتادین واقعا
روز کارگران خوشبخت مبارکباد