بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰
سخنگوی دولت در نشست خبری با بیان اینکه طبق قانون بودجه، ۱۶۰ هزار میلیارد تومان از سوی دستگاه‌های دولتی برای طرح‌های عمرانی سرمایه‌گذاری می‌شود، پیش‌بینی کرد پنج میلیارد دلار از طریق صندوق توسعه ملی سرمایه‌گذاری شود
کد خبر : ۱۴۷۱۱۱

به گزارش خبرنگار «نسیم»، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران با بیان اینکه 1850 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی به خزانه تخصیص داده شده تا برای طرح‌های ناتمام و مطالبات پیمانکاران اختصاص یابد خاطر نشان کرد: این اولین بار است که این اقدام می شود‬.

نوبخت با بیان اینکه طبق قانون بودجه سال 94 160 هزار میلیارد تومان از سوی دستگاه‌های دولتی برای طرح‌های عمرانی سرمایه گذاری می‌شود گفت: پیش بینی می‌شود 5 میلیارد دلار از طریق صندوق توسعه ملی در سال 94 سرمایه گذاری صورت گیرد‬.

وی با اشاره با اینکه نرخ تسهیلاتی صندوق توسعه ملی برای صنعت که در آخرین جلسه در اسفند تصویب شد 21 درصد بوده است خاطرنشان کرد: از این رقم 12 درصد برای ده استان کم توسعه یافته و 16 درصد برای بقیه استان های کشور انجام برسد.

سخنگوی دولت افزود: ‫همچنین تسهیلات برای کشاورزی حدود 16 درصد بود که این نرخ به 10 درصد و 14 درصد تقلیل پیدا کرد؛ 4 میلیارد دلار دیگر که به صورت ارزی تسهیلات داده می‌شود به جای 6 درصد به 3/5 درصد نرخ سود تسهیلات ارزی خواهد بود.

وی با تاکید براینکه دولت نشان داده مصمم است تا هزینه استفاده از پول برای سرمایه گذاری کاهش پیدا کند گفت: دولت از کاهش نرخ سود بانکی دفاع خواهد کرد.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
یاحق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸
بسمه تعالی
دولت بیجا کرده ، اصولاً دولت هر جا دنبال پول مفت باشد ساز موافق میزند.