بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن بیان پیش بینی بهای طلا در هفته جاری نوسانات بهای طلا و سکه در روزهای اخیر را بررسی کرد.
کد خبر : ۱۴۷۱۱۷
به گزارش بنکر (Banker)،محمد کشتی آرای رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت و گو با سایت طلا با تاکید بر تاثیر مسائل سیاسی بر مسائل اقتصادی به طور مستقیم، علت ثبات بهای جهانی طلا را در روزهای اخیر تشریح کرد.
کشتی آرای ضمن اشاره به فعل و انفعالات سیاسی از جمله بحران یمن افزود: در دو ماه گذشته کاهش ارزش دلار و شاخص های اقتصادی در منطقه و حوزه سیاست جهانی وقایعی به وقوع پیوست که این تغییرات باعث نوسان 6.5 تا 7 درصدی قیمت طلا شد.
وی با بیان ثبات روند قیمتی طلا در 2 و 3 هفته گذشته در مدار مشخص و نوسان آن در همین محدوده، بیان کرد: بحران یمن دیگر مهمترین خبر روز نیست و به رده های بعدی خبر تبدیل شده اما هنوز می تواند تاثیر خود را داشته باشد و اقتصاد منطقه را به چالش بکشد که اگر بحران آن ادامه پیدا کند، تاثیر خود را بر قیمت نفت نیز خواهد گذاشت.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران نوسانات بهای جهانی نفت را از عوامل موثر عمده بر قیمت طلا دانست و افزود: در هفته های اخیر شاخص های اقتصادی آمریکا مانند شاخص بیکاری، تولید، مصرف، تولیدات کشاورزی و نوسانات ارزش دلار در یک هفته کاهش و در هفته دیگر افزایش یافتند و کاملاً اثر یکدیگر را خنثی کردند.
کشتی آرای علت اصلی ثبات قیمت طلا را وجود تقاضای جهانی برای فلز زرد برشمرد و تصریح کرد: اگر تقاضا برای خرید طلا وجود نداشت، شاید بهای اونس جهانی طلا در حدود 1150 تا 1160 دلار قرار می گرفت که عوامل عمده موثر بر وجود تقاضای جهانی مسائل سیاسی مطرح دنیا و بحران حال حاضر در منطقه خاورمیانه می باشد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیشترین میزان نفت دنیا در منطقه خاورمیانه تولید می شود، بحران در منطقه بر قیمت نفت موثر است و بهای نفت نیز به طور مستقیم بر قیمت جهانی طلا تاثیرگذار است و تا زمانیکه این وضعیت وجود دارد انتظار می رود قیمت در همین حدود بماند.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران بازار داخلی طلا را متاثر از قیمت جهانی آن و بهای ارز دانست و در گفتگو باسایت طلا خاطرنشان کرد: نوسانات نرخ دلار نیز تابعی از رویدادهای سیاسی کشور از جمله مذاکرات هسته ای و اقتصاد کلان کشور است.
وی در مورد عوامل نوسانات اخیر سکه با توجه به ثبات بازار جهانی طلا و تغییرات محدود بهای ارز گفت: قبل از بیستم اسفند سال گذشته تقاضایی در بازار وجود نداشت و از این تاریخ به بعد افزایش تقاضا برای خرید سکه، بیانیه سوییس و مناسبت ها و اعیاد مذهبی در کشور به دلیل افزایش تقاضا در قطعات نیم، ربع و یک گرمی قیمت سکه را بالا برد و باعث تفاوت فاحش قیمت این سه قطعه سکه با قیمت اصلی آنها شد.
کشتی آرای تصریح کرد: با گذشت زمان قیمت های سکه به نقطه تعادل رسید و باعث کاهش 23 هزار تومانی قیمت نیم سکه با توجه به ثبات نسبی در بهای جهانی طلا شد که نشان دهنده کاهش تقاضا در بازار است.
وی با اعلام کاهش قیمت ربع سکه به دلیل کاهش تقاضا گفت: علت افزایش بهای سکه به نوسانات ارز و عرضه و تقاضای بازار مربوط می شود که در حال حاضر از تقاضای سکه های یک گرمی کاسته نشده و با قیمت 190 هزار تومان دارای حباب قیمتی حدود ده هزار تومان است.
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران نوسان محدودی را در خصوص بهای جهانی طلا پیش بینی کرد و افزود: معمولاً روزهای دوشنبه شروع بورس های جهانی است که اگر با افزایش و یا کاهش زیاد روبرو شود، نشان از نوسان شدید در طول هفته دارد ولی با افزایش یک دلاری بهای جهانی اونس طلا در روز دوشنبه به نظر می آید قیمت جهانی طلا در همین حدود در هفته جاری بماند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸
بنظر نمی رسد تحلیل های این اقایان در رسانه ها درج شود چون کشور ما یک بعدی است وتفکر دیگر ممالک را قبول ندارد اگر در کشور های دیگر طلا 005/ در صد گران شود در ایران 3درصدواگر در دنیا 10در صد ارزان شود در این جا ب2در صد گران می شود