بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵
کد خبر : ۱۴۷۱۲۷

الهی فرد گفت: بی رونقی بازار فلزات، از رکود اقتصادی سرچشمه می گیرد بر همین اساس دولت باید بسترهای لازم را در زمینه ارائه تسهیلات و فراهم کردن زمینه صادرات در جهت رفع مشکلات اقتصادی فراهم کند؛ البته روزنه های بهبود روند اقتصادی در کشور در حال نمایان شدن است که در صورت تحقق این مهم، بازار فلزات نیز در مدار صعودی و رونق قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، مدیر عامل کارگزاری سی ولکس کالا در این رابطه به «پایگاه خبری بورس کالای ایران» گفت: کاهش تقاضا و آرامش در بازار فلزات از جمله مس به دلیل رکود اقتصادی در بازار داخل است، از طرفی قیمت ها با توجه به عوامل مختلفی همچون نرخ ارز و بازارهای جهانی در حال نوسان بوده و همین امر نیز در نبود تقاضای کافی، به رکود بازار مس دامن زده است.

محمود رضا الهی فرد با توجه به اثر گذاری عوامل مختلف بر روند بازار مس افزود: انتظار برای شنیدن اخبار خوش از توافق جامع هسته ای و به دنبال آن روند نزولی قیمت ها موجب شده مصرف کنندگان محصولات مسی برای خرید دست نگاه دارند و از آنجا که فصل تولید این فلز نیز از پاییز آغاز می شود، بر همین اساس تولیدکنندگان برای تعیین استراتژی خود عجله ای ندارند.

وی با اشاره به این‌که بهترین راهکار برای تعادل قیمت ها در بازار، صادرات است، گفت: بورس کالا بستر معاملات را به صورت شفاف و عادلانه فراهم می‌کند و اگر عرضه و تقاضا متعادل باشد، معاملات به راحتی انجام می‌شود اما اگر عرضه بیشتر از تقاضا یا برعکس باشد، قیمت ها در بورس کالا با نوسان روبه رو می شود که این امر طبیعی است.

مدیرعامل کارگزاری سی ولکس کالا تصریح کرد: بی رونقی بازار فلزات، از رکود اقتصادی سرچشمه می گیرد بر همین اساس دولت باید بسترهای لازم را در زمینه ارائه تسهیلات و فراهم کردن زمینه صادرات در جهت رفع مشکلات اقتصادی فراهم کند؛ البته روزنه های بهبود روند اقتصادی در کشور در حال نمایان شدن است که در صورت تحقق این مهم، بازار فلزات نیز در مدار صعودی و رونق قرار می گیرد.

الهی فرد تاکید کرد: در حال حاضر بورس کالای ایران بستر لازم را برای واقعی شدن قیمت‌ها فراهم کرده و به نظر می‌رسد در اوضاع فعلی و با توجه به این شرایط رکودی، بورس کالا موفق شده با کشف عادلانه قیمت ها، بازار فلزات از جمله مس را متعادل کند.

الهی‌فر در ادامه به بازار فولاد اشاره کرد و گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت و بورس کالا می‌توانند با هماهنگی بیشتر، استراتژی لازم را برای بهبود معاملات و بازار فولاد فراهم کنند، البته به‌طور قطع اختیارات اجرایی، دست وزارت صنعت، معدن و تجارت است و مسوولان این وزارتخانه می‌توانند با درایت خود بازار محصولات فلزی و فولادی را تنظیم کند.

وی در پایان افزود: پیش بینی می شود با افزایش ساخت و سازها در فصل تابستان، بازار محصولات فولادی از حالت رکود خارج شده و تقاضا در این بازار معاملاتی افزایش خواهد یافت.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
تجربی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳
فولاد و فملی. سر دسته فلزیها میباشند که متاسفانه سهامداران با توجه به بنیادی بودن سهم و عدم رشد عمدتا در ضررند انشاالله اخبار خوشی از نمادهای این گروه به سهامداران برسدًًًً
اشنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶
دوستان سهامدار عمده هرمز فولاد مبارکه است که هر روز 5 در صد مثبت میخورد و صف انچنانی دارد یقینا بزودی تعدیل فولاد اعلام خواهد شد به خریداران سهم فولاد توجه فرمایید؟؟؟؟؟
مهدی
ROMANIA
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
فولاد مبارکه به زودی رشد خوبی خواهد کرد، زیرا این سهم بر خلاف فولاد خوزستان قیمت فروش محصولات ان در بورس کالای ایران افزایش پیدا کرده است. ازطرف دیگر قیمت خرید مواد اولیه ان از سنگ آهن گل گهر و چادرملو کاهش پیدا کرده است که نتیجه ان افزایش سود فولاد مبارکه خواهد بود. علت اقزایش قیمت محصولات فولاد مبارکه با وجود کاهش قیمت جهانی فولاد، در این موضوع نهفته است که فولاد مبارکه محصولاتش را به نرخ ازاد نمی فروخته و به مرور زمان افزایش قیمت گرفته است، یعنی همین حالا فولاد مبارکه محصولاتش را زیر قیمت جهانی می فروشد(ولی فولاد خوزستان که به دلار آزاد می فروخته است با کاهش جهانی قیمت فولاد که به دلار می باشد قیمت فروش ان کاهش پیدا کرده است). دلیل دوم برای افزایش فولاد مبارکه پی بی ای پایین سهم است که با رفتن سهم به مجمع پی بی ای سهم به حدود 3.2 کاهش پیدا خواهد کرد که معنای آن این است که این سهم 33 در صد سود دارد. دلیل سوم برا ی رشد مبارکه به بهره برداری رسیدن طرح های توسعه ای این سهم می باشد .دلیل چهارم عرضه هرمز در فرابورس و یادآوری این سهم فراموش شده برا ی سهامداران است که دلیل اصلی افزایش سرمایه فولاد مبارکه در سال 88 شد که نتیجه این افزایش سرمایه نایاب شدن این سهم گردید.لازم به ذکر است که فولاد هرمزگان سهم بسیار با ارزشی می باشد که شرکت گل گهر در خرید این سهم با فولاد مبارکه در رقابت بود. دلیل پنجم برای رشد مبارکه برداشته شدن تحریم هاست که باعث مشکلاتی برای فولاد مبارکه از جمله نداشتن فیلتر تضفیه شده است....