بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷
کد خبر : ۱۴۷۱۲۸
سی ان ان تاکید کرد اکنون به نظر توافق هسته ای در دسترس است ، در حالیکه منتقدان زیادی در ایران وجود دارند اما اکثریت بالایی از ایرانیها احساس می کنند توافق هسته ای می تواند قفل پتانسیلهای اقتصادی گسترده این کشور را باز کند.
به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان ، فردریک پلایتگن خبرنگار سی ان ان در تهران و مجری برنامه ویژه امانپور در ایران گفت من دوران خیلی خوب و جالبی در ایران و شهر تهران داشته ام. بسیاری از مردم ایران امید دارند که تغییرات در راه است و دوران بهتری در انتظار آنهاست. همه اینها بستگی به توافق نهایی هسته ای و برداشته شدن احتمالی تحریمها دارد که به هیچ وجه قطعی و صد در صد نیست. قرار است ایران و غرب به زودی کار چکش زنی توافق نهایی را شروع کنند. این در حالیست که تندروها در هر دو طرف حداکثر تلاش خود را برای خارج کردن قطار مذاکرات از خط می کنند. محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در مطلبی در نیویورک تایمز از غرب خواست اراده سیاسی بیشتری نشان دهد. ایران اهداف مشترکی با غرب دارد که از جمله آنها در مبارزه با داعش است اما هنوز متهم است که منطقه را هم در سوریه و هم در یمن بی ثبات می کند. اما روشن است که دولت ایران اعتماد به نفس زیادی دارد و این مسئله در روز ارتش کاملا مشهود بود. کانون اصلی این اعتماد به نفس و روحیه بالا در توافق هسته ای احتمالی با پنج به علاوه یک است که اکنون به نظر در دسترس می باشد. در حالیکه منتقدان زیادی در ایران وجود دارد اما اکثریت بالایی از ایرانیها احساس می کنند توافق هسته ای می تواند قفل پتانسیلهای اقتصادی گسترده این کشور را باز کند.
یک زن تهرانی گفت طبیعی است که ما خوشحال باشیم. ما انتظار روزهای بهتری را از نظر اقتصادی و فرهنگی داریم. ما خواستار روابط بهتر با بقیه جهان هستیم.
یک مرد گفت من احساس خوبی در این باره دارم زیرا کشور من دیگر نگران جنگ نخواهد بود.
البته هنوز باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا مردد است و می گوید حتی با وجود توافق نهایی تهدید تحریمها باید باقی بماند. بی اعتمادی و خصومت همچنان میان دو طرف وجود دارد و شاهد آن نیز شعار مرگ بر آمریکایی است که شبه نظامیان بسیج در برابر دوربین سی ان ان دادند و پیام آنها به آمریکا کاملا روشن است.
یکی از جوانان بسیجی گفت آمریکا باید بترسد، نترسد، چه کار کند؟ وقتی آنها بسیج و جوانانی مثل ما را می بینند، باید بترسند. تا اینجا میانه روترها در ایران در مسیر تغییر روابط با غرب موفق بوده اند. اما هنوز مسیری طولانی تا ایجاد اعتماد واقعی باقی مانده است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر