بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲
کد خبر : ۱۴۷۱۳۲
مدیر عامل فرابورس ایران از راه اندازی بازارهای خاص برای شرکت های کوچک و متوسط و شرکت هایی که فرصت حضور در بازار سرمایه را پیدا نکردند به عنوان برنامه های سال جدید خبر داد.
امیر هامونی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت : این بازارها با طراحی و مکانیزم معاملات جدید و نظارت های خاص طراحی و راه اندازی می شود.
مدیر عامل فرابورس ایران همچنین از ایجاد صندوق های نوآوری یا جسورانه برای تامین مالی شرکت های دانش بنیان یا مکمل بازار سرمایه فکری خبر داد و گفت: این صندوق ها از ماه آینده
فعال می شود.
وی افزود : نهادهای مالی و ابزارهای نوین بازار سرمایه مانند صندوق های قابل معامله (ETF ) ، صندوق های زمین و ساختمان که پارسال راه اندازی شده است ، توسعه می یابد.
هامونی درباره توسعه بازار بدهی که یکی از مهمترین بازار سرمایه و پول است هم گفت: برای این کار می توان با همکاری بانک مرکزی ابزارهای بدهی مانند صکوک اجاره ، مرابحه و اوراق بدهی
را گسترش داد.
مدیر عامل شرکت فرابورس تاکید کرد : سهم فرابورس از بازار بدهی که در سال های گذشته 2 درصد بود به 13 درصد رسیده است.
هامونی ، توسعه ارکان دارایی فکری بازار را یکی دیگر از برنامه های سال 94 فرابورس اعلام کرد
و گفت : 40 اختراع در راه عرضه بازار دارایی فکری است که فرابورس آن را درج کرده و 3 معامله آن پارسال انجام شده است.
وی از 15 اختراع دیگر که به عقد قرارداد منجر خواهد شد ، خبر داد و افزود : صندوق های جسورانه در واقع مکمل بازار دارایی فکری خواهد شد و این صندوق ها خریداران دارایی فکر می شود.
هامونی گفت : پذیرش شرکت های جدید همچنان ادامه داد که به شفایت و رشد اقتصادی کمک می کند و برنامه های خاصی برای ورود شرکت های خصوصی به بازار سرمایه داریم.
وی اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در بازار سرمایه و تقویت نظارت و بازرسی بر ارکان بازار و کارگزاران را از اولویت های دیگر سال 94 اعلام کرد.
مدیر عامل فرابورس ایران گفت : پارسال 34 شرکت در هیئت پذیرش شرکت فرابورس ایران پذیرش شد و برای عرضه اولیه آماده است.
هامونی با اشاره به ابهام برخی صنایع حاضر در بورس افزود: پارسال شرایط برای عرضه اولیه فراهم نبود و یک عرضه ، ابتدای امسال انجام شد و عرضه های بعدی نیز تا پایان سال با توجه به شرایط بازار صورت می گیرد.
وی عرضه های اولیه را نشان دهنده پویایی اقتصاد و بازار سرمایه دانست و گفت : عرضه های اولیه
جزو روال عادی بازار سرمایه است و عرضه سهام این شرکت ها بستگی به اقبال مردم از بازار سرمایه دارد.
هامونی با تاکید بر اینکه پارسال دوره سختی برای اقتصاد و بازار سرمایه کشور بود ، افزود: سال استثنایی بود و به دلیل ابهام در شرایط برخی شرکت های بورسی ، عرضه های اولیه انجام نشد اما امسال عرضه های اولیه ادامه خواهد داشت چون شرکت ها نمی توانند پشت در بازار بمانند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر