بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۵
یک کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد:

واکنش منفی سرمایه گذاران نسبت به اتفاقات مثبت

ارایه بیانیه مشترک لوزان و کاهش دو درصدی نرخ سود سپرده های بانکی از جمله اتفاقات مثبتی بود که طی روزهای اخیر رخ داد و در مقابل آن بازار سرمایه هیچ واکنش مثبت و معقولی نسبت به این اتفاقات از خود به نمایش نگذاشت.
کد خبر : ۱۴۷۱۴۰
نویسنده :
جمشیدی
بازار سرمایه در شرایطی قرار گرفته که به اخبار مثبت منتشر شده در حوزه سیاسی و اقتصادی واکنش مناسبی نشان نمی دهد و علیرغم ایجاد آرامش نسبی در این زمینه ها شاهد حاکمیت روند منفی بر بورس و افت قیمتی سهام شرکت ها هستیم.

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: ارایه بیانیه مشترک لوزان و کاهش دو درصدی نرخ سود سپرده های بانکی از جمله اتفاقات مثبتی بود که طی روزهای اخیر رخ داد و در مقابل آن بازار سرمایه هیچ واکنش مثبت و معقولی نسبت به این اتفاقات از خود به نمایش نگذاشت.

مرتضی رضازاده افزود: در شرایط کنونی رکود صنایع بزرگ و مطرح بورسی به ویژه ساختمان در کنار نبود نقدینگی در بورس و رقابت بانک ها برای جذب نقدینگی مشکل اصلی اقتصاد کشور به نظر می رسد و این عوامل در نهایت موجب عدم واکنش مثبت سهامداران در مقابل اتفاقات اخیر شده است.

وی روند آتی بورس را مثبت پیش بینی کرد و در این خصوص ابراز داشت: هیچ دلیل معقول و منطقی برای افت قیمتی سهام شرکت های بورسی وجود ندارد و قیمت اغلب سهام مجموعه ها ارزنده ارزیابی می شود. علاوه بر این، با نزدیک شدن به فصل برگزاری مجامع عمومی و تقسیم سود نقدی مناسب در مجامع اکثر شرکت ها در کنار انتظارات مثبت و شیرین از آینده مذاکرات هسته ای پیش بینی می شود تا تیر ماه امسال شاهد روند صعودی بورس و رشد قیمتی سهام مجموعه های فعال در آن باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: اگرچه ریسک سرمایه گذاری در بورس تا قبل از آخرین دور مذاکرات بالا ارزیابی می شود، اما با توجه به گشایشی که در حوزه سیاسی و اقتصادی در پی دستیابی به توافق هسته ای رخ خواهد داد و این موضوع که احتمال کسب نتیجه مثبت از مذاکرات بیش از عدم تحقق آن است می توان گفت بازدهی که نصیب سهامداران می شود بسیار بیشتر از ریسک سرمایه گذاری است که در شرایط کنونی بر آنها تحمیل می گردد.

رضازاده به صنایع پرپتانسیل بورس اشاره کرد و گفت: صنایعی همچون بانک، خودرو، حمل و نقل، تجهیزات و خودرو از جمله گروه هایی به شمار می روند که بسیار به گشایش روابط بین المللی وابسته هستند و به طور مستقیم از اعمال تحریم های بین المللی متضرر شده اند. از این رو انتظار می رود تا صنایع مذکور با حصول توافق جامع هسته ای در مسیر رشد سودآوری قرار گیرند و گزینه های مناسبی برای سرمایه گذاری در بورس باشند.

وی در خاتمه به صنایع مطرح بورسی همچون فولاد، پتروشیمی و سیمان اشاره کرد و ابراز داشت: صنایع مذکور از نسبت پی بر ای پایین بر خوردارند و روند سودآوری آنها چندان متأثر از تحریم های بین المللی نیست. علاوه بر این، با توجه به وجود تقاضای داخلی کافی برای محصولات تولیدی آنها انتظار تداوم رشد سودآوری حتی در صورت عدم توافق هسته ای از مجموعه های مذکور می رود. هرچند که ممکن است در تبادلات ارزی و مالی خود با مجموعه های هم گروه خارجی با مشکلاتی همراه باشند، اما از لحاظ تقاضای داخلی تهدیدی برای آنها وجود ندارد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰
رفتار غیر مسئولانه مدیران سازمان بورس
رفتار غیر حرفه ای سهامداران عمده ( امید قائمی ها )
عرضه های اولیه نابجا

باعث بی اعتمادی مجدد مردم به این بازار بی نوا شده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۹
بازار سرمایه تا سال ها امید قائمی رو فراموش نمی کنه
امين
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴
اگر مي دونستي ناظر چي كارا كه نمي كنه اون وقت اين آقا اميد رو مي بخشيدي
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۲
سرمایه گذاران نسبت به وقایع مثبت واکنش مثبت نشون دادند اما مسئولین بورس نگذاشتن کاری کردن که انگار قراره کشور درگیر جنگ بشه بورس به اون حالت در اومده.
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰
بادرود
واکنش در هرمز
خیلی خلاصه عرض میشود هرمز را یاید گفت یا مسولین مانند زمان شبندر در افشای اطلاعات پنهان کاری کردند چون در زمانی که شبندر عرضه شد سهم قیمت 5000 ریال را داشت که با قیمت حدود 1000 ریال عرضه شد و سال نشده شرکت از زیان خارج گردید و تا قیمت 18000 ریال هم رسید ، هرمز هم گفته اند یک ریال سود دارد و یا برنامه دهن کجی به سهامداران است چون سهم با این سود این قیمت ارزش ندارد و شاید هم دیگر مانند شبندر صورت میگیرد .
اشنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰
انتشار فکت شیت امریکایی وتایید ان توسط معاون وزیرامور خارجه روسیه وعدم انتشار فکت شیت ایرانی باوجود درخواست رهبری وملت ومجلس وکارشناسان کذب بودن سخنان مسئولین دراذهان مردم باعث ترس عدم واستقبال از سرمایه گذاری در بورس شد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱
دوست عزیز واکنش مردم به رفتار متولیان بازار است و نه خود بازار ، وقتی که آقایان تحمل یک هفته رشد بورس را ندارند چه کسی به آنها و تفکرشان اتماد می کند ؟
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹
بنده در بورس کلی ضرر دیده ام و با ضرر هم نقد شدم ولی وقتی صف فروش سهم های با سود انباشته و فاند خوب و صف سنگین خرید هرمز با سود یک ریال را می بینم خیلی سخت می ترسم که ما بقی سرمایه ام را این بورس بدون قانون و بازی چه دست حقوقی ها از من بگیرد .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳
در هرمز تا اینجا 10 میل حقیقی ها خریدن ..طمع بد چیزی هست ...دیدن بالا میره به هرقیمتی حاضرن بخرن ..120 کسی نمیخرید الان 175 میخرن ..بخرید امیدروام سود کنید ..

بانك حكمت و ثمسكن درصدر ليست خريد
ناشناس
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴
آقا شما احیانا علیرضا خان خود ما نیستید ؟
آخه هم حکمت داره هم ثمسکن
و هم اکثرا از واژه ی طمع استفاده میکنه
مولا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴
سلام
یک کلام بعد از دو سال که با تبلیغ آقای روحانی وارد بورس شدم با زیان خارج شدم و با پول باقی مانده قطغه زمینی در شهر خود خریدم ، یکی از دوستان میگفت بورس قانون ندارد این قانون فعلی برای حقوقی ها است نه حقیقی اول قبول نکردم ولی برای تجربه این حقیقت بهای سنگینی پرداخت کردم باز هم حوشحالم که مثل بعضی ها سکته نکردم و سلامت هستم به درود بورس نیوز عزیز و حقیقت نگر .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴
واکنش مثبت بورس به اخبار منفی در دوره حاج محمود که یادتان نرفته آنموقع همین حقوقی ها خیلی رعایت می کردند و لی آلان همین حقوقی ها بلای جان بازار می شوند
امين
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳
با چند تا حقوقي در روز در ارتباطي كه مي گي حقوقي ها؟ شك دارم با دو تا حقوقي درست حسابي در ارتباط باشي.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸
البته که خوب خود سهامداران هم بی تقصیر نیستند ولی دولت هم باید کارهای جدی و عملی از جمله توافق هسته ای را عملیاتی کند که از همه مهمتر است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱
توافق هسته ای انجام پذیرد نرخ خوراک پایین بیاید و بهره مالکانه حذف شود به شما می گویم که بورس چور بالا برود
امين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱
اگر كسي سهم خالي كرده شايد دليلش ديد بد نسبت به بازار بوده، كه واقعا هم نگاه كنيد چندين گروه ضربه مغزي شدن. اول كه سيمان و فولاد، قند، مسكن، بيمه، پالايش و ... فقط بانك و خودرو مثبته. خدمات انفورماتيك در انتظار تعديل مثبت!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲
از همه مهتر این هست که دولت واقعا بگذارد و بخواهد که بورس بالا بیاید و سهامداران منتفع شوند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳
این جمله ی وزیر محترم اقتصاد یادتونه ؟!
(برای روزهای بعد از توافق برنامه داریم)
هم ما رو بیچاره کرد هم بورس رو زمین زد.
حسن
UNITED ARAB EMIRATES
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲
اگر قرار بود بورس به اتفاقات واکنش نشان دهد در زمان دولت احمدی نژاد با آن همه خبر منفی نمی بایست شاخص بالا رود بلکه می بایست پائین می آمد. پس نتیجه می گیریم بورس تهران به دلیل نا معلومی برعکس اتفاقات حرکت می کند.
یاحق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰
بسمه تعالی
دولت فکر بورس و سهامدار نیست بلکه به دنبال بازار گرمی و سپس انداختن و فروختن سهم‌ها وشرکتهای ضرر ده خود است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
با کاهش 2%ی سود بانکی چیزی عوض نمیشود و همچنان سود بانکی در این رکود مرگبار به صرفه خواهد بود .
علاج کار کاهش معنادار سود بانکی است . حدود 12% باید باشه.
رضا
UNITED ARAB EMIRATES
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴
با این عدد تورم و نرخ تسهیلات بانکی PE بازار باید به 5 برسد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
دولت روحاني و آقاي طيب نيا به شدت با بورس مخالفن اينو تو رفتار 2 سال گذشته بوضوح ميشه ديد
ناشناس
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷
پس واقعا باید از بورس رفت؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲
بورس در دوران آقاي طيب نيا جان نميگيرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴
بازار متعادل !!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴
ثتران در 5 روز نزولی شاخص این سهم حمایت 300 تومنیشو با اقتدار حفظ کرده و ارزندگی سهم داد میزنه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵
تنها مرد بزرگ بازار سرمایه امید قائمیه.

امید هزاران سهامدار توی بازار سرمایه.

مدیریت عالی و بی نظیر ایشان در فرابورس هیچ گاه از ذهن سهامداران پاک نخواهد شد. خدا حفظش کنه.
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲
آقا یا خانم کارشناس بازار سرمایه چرا خود حقوقیها ( مثل صندوق .... و آستان ... به این اخبار خوب واکنش که نشان ندادند هیچ تازه سهام چند صد میلیونی خودشون را بصورت غیر بلوکی در بازار عرضه کردند تا روند بازار را معکس کنند؟!!! و چرا ناظر بازار با سکوت به نظاره این عرضه های حقوقی که خلاف مقررات سازمان بورس بود ایستاد و هیچ اقدامی نکرد؟؟!!!! اونوقت از سهامداران حقیقی و خرد انتظار دارید که به اعتماد چه چیزی در این بورس باقی بمانند یا به آن وارد شوند؟
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
ببخشید از کی تا حالا امضای معاهده ترکمنچای وگلستان اتفاق مثبتی بوده که ما خبر نداشتیم .دولت به دروغ تو بوق وکرنا کرده بود که ما بردیم ولی وقتی قسمتی از حقایق روشن گردید دیدید که بورس به چه حالی دچار گشت.
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳
آقا یا خانم کارشناس بازار سرمایه چرا خود حقوقیها ( مثل صندوق بازنشستگی نفت و آستان قدس رضوی) به این اخبار خوب واکنش که نشان ندادند هیچ تازه سهام چند صد میلیونی خودشون را بصورت غیر بلوکی در بازار عرضه کردند تا روند بازار را معکس کنند؟!!! و چرا ناظر بازار با سکوت به نظاره این عرضه های حقوقی که خلاف مقررات سازمان بورس بود ایستاد و هیچ اقدامی نکرد؟؟!!!! اونوقت از سهامداران حقیقی و خرد انتظار دارید که به اعتماد چه چیزی در این بورس باقی بمانند یا به آن وارد شوند؟