بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲
در جلسه مجمع عمومی سالیانه سیمان هگمتان رقم خورد

750 ریال سود نقدی برای هر سهم " سهگمت"

صنعت سیمان با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های بالقوه این بخش می تواند در زمینه گسترش و رونق سایر فعالیت های "هم نیاز" و "پیش نیاز" و همچنین در جهت صادرات غیر نفتی از حیث "وزن" و "گرایش" نقش واجد اهمیت و اولویت داری داشته باشد.
کد خبر : ۱۴۷۱۶۷

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سیمان هگمتان( سهامی عام ) رأس ساعت 10:00 روز سه شنبه مورخ 1394.02.01 درمحل اتاق بازرگانی ایران با حضور بیش از 83 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای داداش به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان مجیدپور و رستمی و به دبیری آقای افشار تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده موسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط مدیر عامل محترم ، جناب آقای مجیدپور و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی 1393.10.30

2- تقسیم 750 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس و بازرس اصلی

4- انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

سیمان هگمتان

سیمان هگمتان

پیام هیئت مدیره

1- مرور کلی بر وضعیت و تحولات صنعت در سال مالی مورد گزارش

به دلیل اینکه سیمان در دنیای امروز نقش اساسی در احداث و ایجاد زیر ساخت ها، پروژه های عمرانی، توسعه شهری و روستایی دارد، همواره کالایی استراتژیک تلقی گردیده و به طور کلی یکی از پر مصرف ترین محصولت صنعتی در جهان محسوب می شود و از نظر نوع مصرف از تنوع خاصی برخوردار بوده و از جمله کالاهای اقتصادی تلقی می گردد. این کالا نقش گسترده ای در فعالیت های زیر ساختی، بخش ساختمان، پروژه های بزرگ عمرانی (سد سازی، پل سازی، کانال های آب رسانی، فاضلاب و.....) و ایجاد فرصت های شغلی مولد و بهره وری، صادرات و غیره داشته و همان طور که پیش تر ذکر شد یک کالای استراتژیک وزیربنایی محسوب می شود.

در واقع صنعت سیمان به همراه صنایعی مانند فولاد، پتروشیمی، و غیره بوده و همواره در اقتصاد ملی، برنامه ریزی ها و سیاست های کلان و توسعه ای نقش بسزایی داشته و از کارایی مطلوبی برخوردار بوده است.

صنعت سیمان با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های بالقوه این بخش می تواند در زمینه گسترش و رونق سایر فعالیت های "هم نیاز" و "پیش نیاز" و همچنین در جهت صادرات غیر نفتی از حیث "وزن" و "گرایش" نقش واجد اهمیت و اولویت داری داشته باشد.

با عنایت به اینکه کشور عزیزمان ایران نیز از جمله کشورهای در حال رشد و توسعه می باشد قطعاً باید درتلاش برای بسط زیر ساخت هایی همچون حمل و نقل ریلی، جاده، ساخت و سازهای تجاری، مسکن و....اولویت تأمین سیمان را همواره مورد توجه قرار داد و این مهم با در نظر داشتن برنامه های توسعه ای و پیش بینی ارتقاء سطح رشد و توسعه یافتگی کشور به رتبه اول منطقه، نیازمندی به مصالح اساسی این حوزه همچون بتن، سیمان و... بیش از پیش نمایان خواهد شد. با توجه به اظهارات مسئولین عالی صنعت کشور، سهم صنعت معدن در تولید نا خالص ملی به عنوان یکی از مؤلفه های مهم ارزیابی موفقیت و اهمیت بخش صنعت و معدن یاد می شود.

سرمایه و ترکیب سهامداران

سرمایه شرکت در بدو تأسیس مبلغ 10 میلیون ریال (شامل تعداد 1,000 سهم، به ارزش اسمی هر سهم 10,000 ریال ) بوده که طی چند مرحله به شرح زیر به مبلغ 502,900 میلیون ریال (شامل تعداد 502,900,000 سهم به ارزش اسمی هر سهم 1,000 ریال) در پایان سال مالی منتهی به 1390.10.30افزایش یافته است.

سیمان هگمتان

سهامداران دارای مالکیت بیش از 1 درصد سهام شرکت در پایان سال مالی منتهی به 1391.10.30 و تاریخ تهیه گزارش به شرح جدول زیر است:

سیمان هگمتان

شرکت از منظر بورس اوراق بهادار

وضعیت معاملات و قیمت سهام:

شرکت در تاریخ 82.03.26 در بورس اوراق بهادار تهران در گروه سیمان، آهک، گچ با نماد "سهگمت" درج شده و سهام آن برای اولین بار در تاریخ 82.04.10 مورد معامله قرار گرفته است. وضعیت سهام شرکت طی 5 سال اخیر به شرح زیر بوده است:

سیمان هگمتان

جایگاه شرکت در صنعت

شرکت در صنعت سیمان فعالیت می کند. فروش صنعت مذکور در سال جاری معادل 95 درصد فروش سال قبل می باشد. تحویل سیمان کارخانجات سیمان کل کشور در دوره مالی منتهی به 1393.10.30 بالغ بر 67.08 میلیون تن بوده است که از این مقدار، سهم شرکت حدود 1.89 میلیون تن (معادل 2.82 درصد) می باشد. شرکت در بین شرکت های فعال در این صنعت از نظر تحویل سیمان در رده هفتم قرار دارد. همچنین سهم فروش سیمان این شرکت از کل بازار داخل و صادرات به شرح زیر است:

سیمان هگمتان

1- وضعیت تکنولوژی شرکت و مقایسه آن با تکنولوژی موجود در سطح کشور و جهان به شرح زیر است:

تکنولوژی کنترل خط یک کارخانه مربوط به سال 1994 می باشد در خصوص بهینه سازی بخشی از ماشین آلات و تجهیزات خط یک اقداماتی از جمله جایگزین کردن موتورهای قدرت بالایAC قابل کنترل با دستگاه FC به جای موتورهای میل فن و DC آیدی فن صورت گرفته است و برنامه ریزی لازم بر حسب نیاز جهت تدام بهینه سازی ماشین آلات و بروز نمودن تکنولوژی خصوصاً در بخش بار گیرخانه و جهت نیاز به افزایش ظرفیت و تغییر و تعویض دستگاه کیسه پر کنی صورت گرفته است.

تکنولوژی خط دو کارخانه مربوط به سال 2004 میلادی می باشد که با توجه به نوع تکنولوژی و تجهیزات به کار برده شده در حال حاضر نیازی به تغییرات در دستگاه ها و تجهیزات در این خط احساس نمی شود، به طور کلی بررسی و استفاده از فن آوری های جدید همواره در دستور کار این شرکت قرار دارد.

مرورری بر عملکرد مالی و عملیاتی شرکت در سال جاری

سیمان هگمتان

برنامه های آینده شرکت

الف- تولید محصولات و معرفی محصولات جدید:

شرکت سیمان هگمتان دارای دو خط تولید سیمان با ظرفیت 6600 تن در روز می باشد که محصولات تولیدی از نوع سیمان تیپ 5، 1-425، 1-325 و سیمان پوزولانی می باشد. واحد کنترل کیفی شرکت همواره در راستای اهداف شرکت مبنی بر تولید محصول با کیفیت فعال بوده که با استفاده از تجهیزات مدرن آزمایشگاهی و انجام کنترل شبانه روزی، اقدامات مهمی در این خصوص داشته است به طوری که محصول سیمان تولیدی این شرکت در زمره ی با کیفیت تریت سیمان های تولیدی است. با توجه به نیاز فعلی بازار های داخلی و خارجی در حال حاضر تولید محصول جدید در برنامه سال آتی شرکت قرار ندارد.

ب- مشارکت ها و سرمایه گذاری ها:

با توجه به سرمایه گذاری های شرکت در سهام شرکت های صنایع سیمان نهاوند (51.3 درصد) و صنایع گیلان سبز (10 درصد) شرکت سرمایه گذاری جدیدی در دستور کار نداشته و صرفاً در افزایش سرمایه های احتمالی شرکت های مزبور مشارکت خواهد نمود.

ج- شیوه های تأمین مالی:

شرکت در راستای تأمین مالی علاوه بر اتکا بر فروش محصولات خود در بازار های داخلی و خارجی، با توجه به پیش بینی نقدینگی سال آتی برنامه تمدید تسهیلات کوتاه مدت اخذ شده از بانک ها در سال مالی آتی را دارد.

ترازنامه:

سیمان هگمتان

صورت سود و زیان:

سیمان هگمتان

سیمان هگمتان

آدرس وبسایت شرکت:

http://www.hegmatancement.com/


اشتراک گذاری :
ارسال نظر