بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲
طی معاملات روز جاری نماد معاملاتی پالایش نفت اصفهان پس از اعلام تعدیل مثبت 37 درصدی سود برآوردی سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 94 با رشد قیمتی 10 درصدی به تابلوی معاملات بورس بازگشت و پس از معامله بیش از 51 میلیونی سهمی با صف فروش بیش از شش میلیون سهمی مواجه گردید.
کد خبر : ۱۴۷۱۸۰
نویسنده :
جمشیدی
نماد معاملاتی شرکت های پالایشی همچون پالایش نفت بندرعباس، تهران و اصفهان در حالی طی دو روز گذشته به دلیل اعلام تغییر با اهمیت پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی جاری متوقف شدند که امروز در پی ارایه اطلاعات مربوطه با اعلام پیغام ناظر بازار مورد بازگشایی قرار گرفتند.

براساس گزارش بورس نیوز، طی معاملات روز جاری نماد معاملاتی پالایش نفت اصفهان پس از اعلام تعدیل مثبت 37 درصدی سود برآوردی سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 94 با رشد قیمتی 10 درصدی به تابلوی معاملات بورس بازگشت و پس از معامله بیش از 51 میلیونی سهمی با صف فروش بیش از شش میلیون سهمی مواجه گردید.

علاوه بر این، پالایش نفت بندرعباس نیز در حالی طی گزارش جدید خود سود برآوردی سال مالی 94 را مبلغ 208 ریال اعلام کرد که این مبلغ با کاهش 60 درصدی نسبت به آخرین پیش بینی درآمد سال مالی گذشته همراه شده است. بر این اساس "شبندر" نیز در پی ارایه گزارشات جدید خود با افت قیمتی بیش از 13 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت و تا لحظه تنظیم این گزارش حجم معاملات بیش از 10 میلیون سهمی در این نماد رقم خورده است.

براساس این گزارش، شرکت پالایش نفت تهران نیز طی گزارش جدید خود سود برآوردی سال مالی جاری را با رشد 19 درصدی نسبت به آخرین پیش بینی درآمد سال مالی گذشته مبلغ 626 ریال اعلام کرده و "شتران" با کاهش قیمت پنج درصدی به تابلوی معاملاتی فرابورس بازگشت.

همچنین شرکت پالایش نفت تبریز با اعلام تعدیل مثبت سه درصدی سود برآوردی، برای سال مالی جاری مبلغ 344 ریال سود پیش بینی کرده است.

در پایان این گزارش می افزاید، بازگشایی سه نماد پالایشی در روند روز جاری شاخص کل نیز تأثیرگذار بوده، به گونه ای که "شبندر" با 272 واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی را بر روند نماگر بازار سرمایه برجای گذاشت و در مقابل "شپنا" با اعمال تأثیر مثبت حدود 140 واحدی مانع از افت شاخص شد. هرچند که چگونگی بازگشایی نماد "شبندر" ناشی از اعلام تعدیل منفی سود برآوردی بر اعمال تأثیر مثبت "شپنا" غلبه کرد و در نهایت برآیند این معاملات موجب شد تا شاخص کل به روند نزولی خود ادامه دهد و همچنان در مدار 66 هزار واحدی نوسان کند.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
راستی این اطلاعیه های شاوان چرا امروز در سایت کدال قابل دسترسی نبود؟!
کارشناس
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰
دوستان شبندر گزارش را بسیار بدبینانه دیده.... و مطمعنا آینده ثابت خواهد کرد شبندر سود ده ترین پالایشی خواهد بود.....شتران .شپنا قیمت نفت را بالای 70 و 80 دلار در نظر گرفتند . در حالی که شبندر 67 دلار در نظر گرفته..پالایشی ها بزودی برای تعدیل مثبت بسته خواهند شد.....
امين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸
تو آمريكا بورس باز مي خواد بشه تو اخبار سي ان ان نشون مي دن 10 نفر با دست و تشويق بازار رو شروع و در انتها هم به همين وضع. حالا اينجا تبليغ كه نميكنن هيچ اگر هم تبليغ كنن يعني يه ريگي تو كفششونه. آقا وزيره اومده مي گه يارانه نان را كم نمي كنيم. آخه ... وقتي نان رفته قيمتش بالا تو كه نبايد كم كني بايد زياد كني. من اقتصاد 3 بار افتادم شما كه شاگرد اول بودي لابد!!!
رضا
UNITED ARAB EMIRATES
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
اینکه یک نماد بعد از تعدیل درصد نطارت دارد و در همان روز بازگشائی برای خرید و فروش آن صف تشکیل می شود از شاهکار های بورس تهران است!
حسین
ROMANIA
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸
آقایون چرا شپنا را دارید میفروشید گزارشش که از همه بهتر بوده و الان سهمی که بعد از افزایش سرمایه شده بود 1000 تومان الان چرا باید 549 میزارید صف فروش بگذارید حداقل 700 یا 800 بفروشید. بازار برای P/E برابر با 10 و 11 صف درست میکنه برای فاراک با P/E برابر با 20 صف خرید میذاره اون وقت شپنا با نصف ضرر میذارن صف فروش خواهشا اینقدر ضرر به ما و خودتون نزنید.
حمیدرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳
دوست عزیز منم مثل شما خیلی توضررم ولی اینا بازی دارند ومرا بیچاره میکنند با پی بر ای نمیشود نظر دادالان ثشرق با پی بر ای 4 میفروشند که اصلا مرگ ندارد رد کن بره این وزیر با پالایشی نیست
حمیدرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳
دوست عزیز منم مثل شما خیلی توضررم ولی اینا بازی دارند ومرا بیچاره میکنند با پی بر ای نمیشود نظر دادالان ثشرق با پی بر ای 4 میفروشند که اصلا مرگ ندارد رد کن بره این وزیر با پالایشی نیست
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹
زنگنه می خواهد با افت زیاد پالایشی ها وجمع کردن تمام سهام انها به قیمت مفت انها را دوباره دولتی کند
محمدام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۰
خدا لعنت کنه اون کسی را که برای پرداخت یارانه که احمقانه ترین حرکت در تمام دنیا بوده و هست دستش کرد تو حلق زن و بچه ما ل