بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹
مستطيل شيشه اي تالار

هرچه مبهم تر، صعودی تر

شاخص های بورس به جز شاخص کل هم وزن و شاخص قیمت هم وزن با روندی نزولی همراه شدند اما جو تعادلی بازار امروز مجدداً با شوک پالایشی ها مواجه شد، گروهی که روند صعودی آنها بستگی به میزان ابهامشان دارد یعنی هرچه مبهم تر صعودی تر.
کد خبر : ۱۴۷۲۰۸
نویسنده :
آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز چهارشنبه 94.02.02 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 161 واحد کاهش به رقم 48763 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 704 واحد کاهش عدد 132714 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 11 واحد کاهش به رقم 28483 واحد رسيد.

همچنین در این روز "شپنا" با 140 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "شبندر" با 259 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 0.7 واحد کاهش به رقم 749 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1862 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1065 میلیارد ریال رسید.

شاخص های بورس به جز شاخص کل هم وزن و شاخص قیمت هم وزن با روندی نزولی همراه شدند اما جو تعادلی بازار امروز مجدداً با شوک پالایشی ها مواجه شد، گروهی که روند صعودی آنها بستگی به میزان ابهامشان دارد یعنی هرچه مبهم تر صعودی تر.

براساس گزارش بورس نیوز، امروز در حالی شاهد بازگشایی نماد پالایشی ها بودیم که "شپنا" و "شتران" تعدیل مثبت دادند و "شبندر"  با تعدیل منفی مواجه شد اما در نهایت صف خرید و نوسانات مثبت و منفی زیاد نتیجه گزارشات ناامیدکننده شرکت های این گروه بود، شاید به جرأت بتوان گفت که نحوه گزارش دهی و نوسانات قیمتی سهام شرکت های این گروه سبب فرار تحلیل از بازار می شود چراکه روندهای این شرکت ها هیچگونه منطقی با تحلیل های آنها ندارد. این گونه رفتارها ماهیت بازار سرمایه را زیر سوال می برد.

در گروه بانکی امروز شاهد روند صعودی بودیم که در عین حال بسیار ناامید کننده بود. همچنان خبری از حقوقی های فروشنده در روزهای خوش این صنعت نیست تازه جالبه در روزهای اخیر نیز همچنان حقوقی در حال فروش است.

در گروه فولادی هرمز امروز بازهم قدرت خود را به رخ بازار کشید، حجم بالای دستورهای خرید در نوسان حداقلی قیمت که حدوداً 260 میلیون سهم بود نشان از حمایت داشت. گفته می شود "هرمز" بزودی تعدیل سودی را به سایت کدال اعلام خواهد کرد که به گفته مدیران این شرکت می تواند آغاز راه رشد سودآوی این شرکت باشد.

فولاد مبارکه نیز امروز با حجم معاملاتی همانند روز معاملاتی قبل مواجه شد گفته می شود احتمال تأثیرگذاری روند هرمز و تعدیل احتمالی آن بر فولاد وجود دارد.

در گروه خودرویی هم امروز روند صعودی بود اما قابل اطمینان نبود. اهالی تالار معتقدند جو بدبینی ایجاد شده بر سر توافق لوزان و موضع گیری های مطرح شده در خصوص آن بین مذاکره کنندگان سبب عقب نشینی اهالی تالار از سهام گروه های متأثر از توافق لوزان شده است. البته پارس خودرو در این گروه با رشد قابل توجه حجم معاملات مواجه شد.

در مجموع بازار امروز خیلی قابل اتکا نبود و نمی توان از روند امروز پیش بینی برای روند بورس در هفته گذشته داشت، همچنان احساس می شود بازار سرمایه در یک سردرگمی مانده، هنوز نمی داند که استراتژی خود را براساس توافق باید پایه گذاری کند یا عدم توافق از همین رو روند نوسانی تا رسیدن یک خبر یا یک اتفاق قابل پیش بینی تر است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۷
در مجموع بازار امروز خیلی قابل اتکا نبود و نمی توان از روند امروز پیش بینی برای روند بورس در هفته گذشته داشت،...............بورس نیوز فک کنم تو هم از جمله آن دسته از مریض هایی هستی که نمیخوای بازار صعودی باشه...
کمال
UNITED STATES
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹
دربانک پارسیا ن چه میگذرد؟ آقای یکه زارع لطفا پاسخ بدهید.

روز 29 اسفند ناگهان و بی سرو صدا اطلاعیه ای روی سایت کدال بورس رفت و سود سال 93 بانک را از 628 ریال به 200 ریال کاهش داد یعنی کاهش بیش از 200 درصد و قیمت سهام بانک که در دی ماه 92 به قیمت بیش از 500 تومان معامله می شد الان با احتساب افزایش سرمایه 20 درصدی حدود 190 تومان معامله میشود کمتر از نصف که زیان خیلی بالاتر از کاهش بورس نصیب سهامداران کرده است. آقای زارع و مدیر عامل محترم بانک پاسخ دهند:
1-آیا این کاهش شدید سود فقط در2 روز مانده به پایان سال مالی اتفاق افتاده که در طول سال هیچگونه اطلاع رسانی نکرده اند؟
2-چگونه ممکن است که زیان چند صد میلیارد تومانی درمدت چند روز اتفاق افتاده باشد و مسئو لین بانک در طول سال مالی متوجه نشده اند که کاهش سود را در گزارشهای3 ماهه خود اعلام کنند؟
احمدرضا
پنجشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶
دوست من!
وقتی 62.8 میشه 20 ، یعنی کاهش تقریبا 68 درصدی !
حالا شما چطور به عدد بیش از 200 درصدی رسیدی بحث دیگریست.

کمال جان ! اینجا بورس ایران است.
دیدی با پالایشیها چه کردند !؟
بانک پارسیان و سرمایه و امثال اینها هم روش
بیزار از اصول گرایان
جمعه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۸
کمال جان در مهر یا آبان شایعه ای پیچید که بانک پارسیان به خاطر پرداخت وام با ضمانت ناکافی و نامعتبر ورشکست شده .این خبر رو اگه جدی نگرفتی باید وقتی آقای دکتر دیواندری مدیر عامل وقت استعفا داد دیگه باید جدی می گرفتی .
ناصر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹
زمستان پارسال در همین بخش اظهار نظرها نوشتم که حقوقی ها قطعا از فرصت های گوناگون برای انداختن سهامشان به حقیقی های زود باور استفاده خواهند کرد. پس از توافق لوزان هم یادآوری کردم که هنوز بسیار زود است که سرمایه مان را وارد بازار کنیم و به صف های خرید بپیوندیم چون هنوز اتفاق خاصی نیافتاده است.
غرض از یادآوری این نکات خدای نکرده اظهار فضل نیست بلکه باور به این نکته است که در بورس رانتی و کلاش محور ایران باید با احتیاط قدم برداشت و پا بر زمین سفت گذاشت.
من شخصا با توجه به شرایط و اخباری که حول مذاکرات وجود دارد بالای 80% مطمئن هستم که در تیر ماه نیز توافقی صورت نخواهد گرفت بلکه همین وضع موجود که بر پایۀ توافق سویس شکل گرفته بطور متوالی تمدید خواهد شد تا بالاخره رئیس جمهور بعدی در ایالات متحده سر کار بیاید و سیاستهای خودش را پیش ببرد.
با توجه به این شرایط بازی خوردن از حقوقی ها و وارد شدن در صف های صوری که از جانب آنها که در سهم های پادر هوایی مثل هرمز یا پالایشی ها شکل می گیرد برای حقیقی های خوش خیال جز اتلاف سرمایه چیزی بهمراه نخواهد داشت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶
باز هم مثل روزهای قبل فروشهای بی مورد و همراه با ترس بازار را بی رونق و به سمت نزول پیش برد.
کاش کمپین و یا فراخوانی برای عدم فروش سهام راه می‌افتاد تا بتوان با آن به گوش سهامداران این نکته را رساند که تا فروش بی دلیل باشد ضرر هم خواهد بود. پس بیایید ای دوستان نفروشیم.
باور کنید ضرر نفروختن از فروختن بی دلیل کمتر است.
ناشناس
پنجشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹
از سال 87 وارد بورس شدم و از اون موقع تا الان هر چه پس انداز داشتم وارد بورس کردم به دید میان مدت و تا الان اگر فروشی هم داشتم فورا جایگزین کردم و از نوسان گیری هم متنفرم و حرام میدونم به لطف خدا در این چند سال بیشتر از سود بانکی از مجامع و افزایش سرمایه ها منتفع شدم و روی هم رفته ضرر نکردم اگر در بورس با دید بلند مدت نگاه کنی سود میکنی و نخورد نداره اون کاری که سهامدار را به خاک سیاه میشونه نوسانگیری و همچنین جو گیر شدن در بورس هست وسلام
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵
با سلام بورس نیوز مثل این که آخر هفته است و تو هم خسته شدی اولا شتران تعدیل مثبت داد نه منفی ثانیا معمولا آینده رو پیش بینی می کنند نه گذشته را لذا از بازار امروز نمی توان هفته گذشته رو پیش بینی کرد. البته اینا رو همینطوری نوشتم وگرنه دل خوشی از بازار ندارم متاسفانه بورس مثل گله ای شده که هر کس با هر چوبی اونو می رونه و وقتی یه ذره علف پیدا می کنه و می خوره هزاران نفر صاحب علف شده و دنبال گوشت قربونی هستند بنابراین فعلا باید بی خیال شد یعنی یا باید سهمایی رو که از دو سال پیش خریدیم نگه داریم و منتظر اوضاع مناسب بشیم یا این که الان با 40-50درصد ضرر بفروشیم و بیایم بیرون. با این اوضاعی که پیدا شده و نشون میده دولت از شدت برنامه ریزی هیچ برنامه ای برای اداره کشور نداره!!! لذا هیچ کجا نمی توان پول رو نگه داشت جز بالش خونمون!! چون می ترسم یه سری موسسه هم که سود بالا می دن رو فردا بیان تخته کنن بانکها هم که معلوم الحال هستن. بازار ارز و سکه و طلا هم که تعطیله!! بازار مسکن هم به پول ماها نمی خوره بنابراین باید فعلا یکی دو ماه بی خیال شد تا ببینیم کلید تدیبیر بالاخره چگونه در قفل می شکنه ! یا اون رو باز می کنه
جلال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۱
من برای هزارمین بار میگم این دولت اعتقادی به بورس نداره و از بورس به عناون ابزاری جهت دود شدن پول مردم و کنترل تورم استفاده میکنه نمونش شبندر 1200 تومنی شده 500 تومن و میلیارد ها تومن پول این وسط دود شده به نظرتون کسی جز دولت مقصر هست منظورم مقصر اصلی هستش
بهروز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۲
سلام،بورس نیوز محترم ؛بابت سهام های پالایشی نگران نباشید.کلا" ماس ماست..
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵
توافق حتمی هست بالاخره اوباما کنگره رو راضی خواهد کرد روحانی هم به هر قیمیتی شده توافق میخاد مگر نه تا الان کاری نکرده.
رستمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸
همه حرفهادروغه نه توافق نه کاهش سود نه قیمت نفت نه تغییر شاخصها نه کم کردن حجم مبنانه تغییر رئیس بورس وهمکارانش نه جنگهای منطقه هیچ تاثیری در شاخص ندارندفقط یک عده ای حقوقی که فقط دارندبه همه خیانت می کننداین بازارراخراب وبه این روزانداخته اند وکسی هم نمی تواندجلویشان قدعلم کند
علی شاه
پنجشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱
احسنت بر شما
کاملا با شما موافقم

علت سقوط بازار فقط حضرات صاحب قدرت و رانت داخلی هستند
آقایون کارنشناس که هر روز مصاحبه میکنند ، یادشون رفته زمان سقوط بازار در زمستان 92 و بهار 93 قیمت نفت چقدر بود

ما را نفهم فرض کردند
مهدی
جمعه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷
اگه 13 فروردین تفاهمی در کار نبود ، لااقل 10 روز -4 داشتیم ، ولی بعد از اون روز تاریخی فقط 2 روز مثبت شدیم و روز سوم دوباره روند نزولی شروع شد ، به نظر شما جلسه روز یکشنبه فقط به این دلیل نبود که کسانی که مابین 20 الی 80 % قبل از اون روز ضرر داشتن ، نتونن به آینده بازار امیدوار باشن؟
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹
حاجی جان شتران تعدیل مثبت داده ها..... خوابی برادر!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۳
بورس تا دو سال دیگه هم همینه
نکته بین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸
روند مثبت و منفی تا خرداد ماه موقتی و چند روزه هست.
بعد از اون هم باید دید آقازاده ها چه آشی برامون میپزن.بالاخره میذارن 50 درصد ضررمون جبران شه یا نه.
البته از نقش صدا و سیما هم نمیشه غاقل شد.!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۶
من نمیدونم دولت چرا اینقدر با بورس مخالفه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۳
دست وزیر اقتصاد درد نکنه با این مهار تورم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۴
وزیر فقط تو بورس میتونه تورم رو مهار کنه
محمود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۸
واقعا درست گفتی .بورس نیوز. هرچه مبهم ترو تعدیل منفی تر . رشد سهم بیشتر
ali
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۱
آخه کجا نفت تهران تعدیل منفی داشت. انگار شما ام همینجوری از خودتون تحلیل میکنید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۹
سهام جوجه اردک زشت یا همان هرمز مثل حسینا از آب در آمد از اینجور سهم ها تو بورس ایران زیاد هست
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۲
ای جانم ایران
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱
آقاي وزير اقتصاد براي بعد از توافق جامع هم برنامه ها دارد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴
اين هم از توصيه هاي آقاي روحاني براي حضور در بورس در سال 92
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵
چه وزيرخوبي!!!! همش در حال متعادل كردنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶
بورس محل نابود کردن سرمایه های مردم اين هم از تعادل
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶
2 ساله فاتحه بورس رو خوندن
ناشناس
ROMANIA
پنجشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴
بلند مدتی سرمایه گذاری کنید و اینقدر هم نق نزنید بورس ایران همین هست ، شما اگر قصد سرمایه گذاری دارید باید تحمل هم داشته باشید اگر میخواید نوسانگیری و سفته بازی کنید که اون حرف دیگه هست ، درست سهام خودت را انتخاب کن و صبر هم داشته باش ضمن اینکه الان بهترین موقع برای سرمایه گذاری هست ، طرف یه ملک میخره ده سال بعد میره سراغش اما سهام که میخره میخواد یه شبه ره صد ساله بره
احمدرضا
پنجشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷
به خوبی پیداست که شما هیچ تجربه ای در بورس ایران ندارید. یا بهتره بگم حتی با خودتون صادق و روراست نیستید

منظورتون از بلند مدت 42 ساله است ؟
16 ماهه بورس را دستوری زمین زدند و 400 تا بهونه ی الکی براش خلق کردند.
شما که تحمل داری ، خودتون این 16 ماه و زیان حداقل 50 درصدی مردم را تجربه کرده اید ؟
ناشناس
جمعه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۳
دوست عزیز حالا چرا 42سال !؟ در تعریف سهامداری بلند مدت نظرات مختلفی هست که قطعا مدتی را که شما فرمودید در ان نمیگنجد ، واما از تجربه گفتید باید عرض کنم که بنده با 17-18 سالی که در بورس فعالم هنوز هم بقول شما کم تجربه هستم و از این بابت ادعائی ندارم ولی حد اقل از این بابت که توانستم خود را از ضرر ناشی از خریدهای هیجانی دی ماه 92 مصون نگاه دارم خداوند را شاکرم ضمن اینکه اقرار میکنم که درصدی از سودهای خود را از دست دادم اما همیشه به این عقیده پایندم که صبر و سهامداری در بورس جواب میدهد و شرایط کنونی هم قطعا بزودی بپایان میرسد و برنده اصلی کسانی هستند که شکیبائی کردند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴
اقاي وزير براي بعد از توافق جامع هم برنامه هاي متنوعي دارند در جهت تعادل
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵
آقا راست میگن باید بلند مدت سرمایه گذاری کنی.شما اگه 50% ضرر کردی تقصیر خودته.سهامتو درست انتخاب نکردی و میخوای یه شبه پولدار شی.اونایی که میبینی یه شبه این راه و میرن رانت دارن ولی تویی که نداری باید درست تر رفتار کنی.میدونم تا اینجای حرفام واستون مسخرست ولی من با سند حرف میزنم.از حرفام برداشت تبلیغاتی نکنین لطفا چون فقط مثال میزنم نمیخوام سهم خاصیو تبلیغ کنم.سال 90 اگه نفت بهران میخریدی و بهش دست نمیزدی الان پولت چند برابر شده بود؟ یا همین وبشهر، هیچکس الان نمیخرتش چون ارزرونه میرن تو صف هرمز می ایستن خوب باید ضرر کنی جونم.وبانک، آبسال، تایرا، وتوسم،ثترانو...اینا سهامهایین که اگه از قدیم داشتی از این حرفا نمیزدی جونم.برید سابقه مجمع و معاملات خیلی از سهامهارو ببینید به این نتیجه میرسید که سرمایه گذاری باید بلند مدت باشه نه اینکه با ایستادن در صف سهامهایی که ابهام دارن ضرر کنید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸
اصل هر بازاری بر اعتماد و اعتبار استوار است که متاسفانه متولیان بازار بورس هر دو را نابود کردند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰
اصل هر بازاری بر اعتماد و اعتبار استوار است که متاسفانه متولیان بازار بورس هر دو را نابود کردند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۰
یکی به فکر سهامداران بانک مهر که 3سال پیش پذیره نویسی کردند نیست روز روشن مدیریت انکاار می کند که شما پذیره نویسی کردید شما سپرده گذاری کردی.