بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۸
به گفته یک روان‌شناس، برخی مردان اجازه صحبت به همسرانشان نمی‌دهند و با تحقیرش، او را به کنج عزلت می‌رانند. در این شرایط زن به علت برآورده نشدن نیازهای عاطفی و روانی‌اش ممکن است به فضاهای مجازی گرایش پیدا کند و خانواده دچار آسیب شود.
کد خبر : ۱۴۷۲۲۲

به گزارش گروه فضای مجازی «خبرگزاری دانشجو»، به گفته یک روان‌شناس، برخی مردان اجازه صحبت به همسرانشان نمی‌دهند و با تحقیرش، او را به کنج عزلت می‌رانند. در این شرایط زن به علت برآورده نشدن نیازهای عاطفی و روانی‌اش ممکن است به فضاهای مجازی گرایش پیدا کند و خانواده دچار آسیب شود.

دکتر مهدی بیاتی افزود: روی حساسیت‌های هم انگشت نگذارید چون این کار باعث آسیب رسیدن به ارتباط هر دو می‌شود. لازم است ما همسر خود را‌‌ همان گونه که هست بپذیریم. پذیرش همسر باعث ایجاد احساس همدلی و همزبانی می‌شود. باید باور کنیم که هر فرد چارچوب‌های کاملا فردی دارد که نباید وارد آن شویم، اما برخی زوجین ازدواج را با تملک صددرصد طرف مقابل اشتباه می‌گیرند. تکرار رفتارهای نادرست موجب سردی رابطه زوجین می‌شود و حس همدلی میان آنان را از بین می‌برد.

وی اضافه کرد: فقدان همدلی میان زوجین موجب پناه بردن آنان به شبکه‌هایی مانند وایبر، واتس‌آپ و لاین می‌شود تا از این طریق نیازهای عاطفی خود را برآورده کنند. ورود به این شبکه‌ها ممکن است با آسیب‌هایی همراه باشد، چرا که روز به روز از ارتباط مثبت زوجین با یکدیگر کاسته می‌شود.

این روان‌شناس با بیان اینکه هر فرد دارای چهار پنجره از نظر روانی و شخصیتی است، گفت: پنجره اول، بسیار سری است و شامل ارتباط انسانی با خدایش می‌شود. پنجره دوم، مرحله بسیار محرمانه است که فرد با یکی، دو نفر دیگر همدلی نزدیکی دارد. پنجره سوم، پنجره آشکار است که شامل رفتار فردی می‌شود و پنجره چهارم، مرحله رفتاری است و براساس آن فرد با دیگران ارتباط کاملا مشخصی برقرار می‌کند.

بیاتی با بیان اینکه انسان به سمت افرادی که حرف‌های او را گوش می‌دهد و تحقیر و نقدش نمی‌کند، کشش پیدا می‌کند و این کار در برقراری ارتباط موثر و نزدیک مهم است افزود: متاسفانه برخی مردان اجازه صحبت به همسرانشان نمی‌دهند و با تحقیرش، او را به کنج عزلت می‌رانند. زن به علت برآورده نشدن نیازهای عاطفی و روانی خود ممکن است به فضاهای مجازی گرایش پیدا کند و دچار آسیب شود.

منبع: جام جم


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
حشمت
GERMANY
پنجشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰
تایید میکنم روزانه دختران زیادی در شبکه های اجتماعی از بورسی گرفته تا جوک و سرگرمی ، به من پیام میدهند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
حالا کو شوهر؟
مردیم از بس گشتیم
ناشناس
پنجشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱
بگرد همینطوری بگرد بالاخره یه احمقی پیدا میشه
محمد
GERMANY
پنجشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴
اگه افتخار بدین هستم
ناشناس
ROMANIA
پنجشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷
چرا زنهای ما ایییییینهمههههه مشکل دارن که مدام باید نازشونو کشید که یه وقت کج نشن و توجه ویژه کرد که مبادااااا قهر کنن و ......
خداییش یکی از اینا برای مردها هست؟؟؟؟ اگه مرد قهر کنه نمیگن برو بمیر تا آدم بشی!
گیرم مردها مداآاااام باید حواسشون باشه که زنها کج نشن.... ولی مردا که آدم نیستن.... مردن هم که مردن.... ارثشون که به زنه میرسه...
فکر نمیکنین زن ایرانی هم مث اقتصاد دولتی زیادی عزیز دردونه شده ؟؟؟

آیا مادر ایرانی در تربیت دخترش وظیفش رو درست انجام داده یا اونکه دانسته و ندانسته دنبال جبران سرخوردگیهای خودش بوده؟؟؟؟؟
ناشناس
ROMANIA
پنجشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲
حضرت امام(ره) که زن را مبدأ سعادت و خیر جامعه می‌داند، می‌فرمایند: «صلاح و فساد یک جامعه از صلاح و فساد زنان در آن جامعه سرچشمه می‌گیرد»
ناشناس
ROMANIA
پنجشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴
آنکه از بادی رود از جا خسی است//
زانکه باد ناموافق خود بسی است
یاور همیشه مومن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
خانم ها معمولا دنبال چیزهایی میگردند که بتونند راحت روی آن سلطه داشته باشند واین سیستم کاملا ایده ال اونهاست دادن تشنگی به مقدار زیاد وبردن طرف به لب چشمه و دادن درخواست های نجومی برای شروع زتدگی ونهایتا اعلام عدم تفاهم بعد از آن شروع رومانتیک ودرخواست مهریه و گرفتن اون وخرید یک اتومبیل ومنزل و ادعای مستقل بودن و نمیدونم من رو پای خودم همیشه ایستادم و از این حرف ها همینطوری برو جلو.....بازم جلوتر.....همینطوری برو......................اوه........
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۳
عزیزم شوهر زیاده ولی توقع دختران ایرانی فوق العاده رفته بالا . خود من پس از چندین بار بهم خوردن مراسم خواسنگاری بخاطر تعداد سکه مهریه الان کارم بجایی رسیده که تو سایتهای ازدواج خارجی دنبال همسر میگردم چند مورد هم پیشنهاد بهم رسیده دارم بررسی میکنم.تو این اوضاع بد اقتصادی نمیشه حالا سکه نخواین اخه چه فرقی داره کسی که اهل زندگی نباشه با سکه هم نمیشه که اهل زندگی بشه. خوش بحال خارجیا که این مزخرفاتو ندارن.