بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۰
کد خبر : ۱۴۷۲۶۷
یک خبرگزاری روسی اعلام کرد مذاکرات بین مدیران سیاسی حاضر در وین، پایتخت اتریش، امروز (جمعه) آغاز شده است و انتظار می‌رود دیپلمات‌های ایرانی نیز بعدا به این گفتگوها بپیوندند.

به گزارش تسنیم، مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 در وین، پایتخت اتریش، وارد سومین روز خود (جمعه) شده است. خبرگزاری اسپوتنیک ساعتی پیش گزارش داد که دیدار بین مدیران سیاسی آغاز شده و انتظار می‌رود که هیأت ایرانی نیز بعدا به این مذاکرات بپیوندد.

دور کنونی مذاکرات هسته‌ای ایران از روز چهارشنبه (2 اردیبهشت) با گفتگوهای بین ایران و اتحادیه اروپا آغاز شد. روز گذشته (پنج‌شنبه) نیز هیأت‌های دیپلماتیک ایران و آمریکا دو دور مذاکره برگزار کردند.

سید عباس عراقچی، مذاکره کننده ارشد کشورمان، می‌گوید: "مذاکرات هسته‌ای این دوره وین‌، بعد از ظهر امروز جمعه به وقت محلی با نشست نمایندگان 1+5 با ایران پایان خواهد یافت."

وی همچنین درباره برنامه های صبح امروز نشست های هسته‌ی وین گفت: "قرار است در کنار مشورت‌های داخلی، با تعدادی از نمایندگان 1+5 به ویژه نمایندگان چین و روسیه به طور دوجانبه دیدار کنیم. ممکن است با طرف های اروپایی نیز به طور جداگانه دیدار کنیم."

عراقچی درباره روند نگارش متن توافق نیز گفت: "در ابتدای کار نگارش متن هستیم و این روند تا رسیدن به جمع‌بندی درباره چگونگی شروع کار و چارچوب ها‌، کمی کند است‌، اما در مجموع کار نگارش خوب پیش می‌رود."

معاون وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در وین در پاسخ به این سوال که نگارش متن با چه موضوعی آغاز شده است‌، گفت: "اولویت ما در این دور از مذاکرات، بحث‌های مربوط به تحریم‌ها و روشن شدن ابعاد و جزییات آن و شروع نگارش توافق‌ها در این زمینه است و اکنون مشغول همین کار هستیم."

عضو ارشد مذاکره کننده تیم هسته‌ای کشورمان تصریح کرد: "مشغول نگارش متن توافق و بحث درخصوص جزییات هستیم."

وی با بیان اینکه این بحث‌ها ابعاد مختلفی دارد‌، گفت: "در این مرحله‌، سوالات مختلفی درباره لغو تحریم‌ها مطرح است که درباره همه آنها در حال بحث و گفتگو هستیم و باید پس از جمع‌بندی نوشته شود. کار ادامه دارد و با پیشرفت در این حوزه‌، اطلاع‌رسانی خواهد شد."

معاون وزیر خارجه ایران همچنین در پاسخ به این سوال که آیا درخصوص ابهاماتی که آمریکایی‌ها درباره لغو تحریم‌ها ایجاد کرده‌اند هم گفتگو شد‌، گفت: "در این باره هم طرف آمریکایی و هم اروپایی‌، روشنگری‌های بسیار خوبی کردند و همچنین درباره قانونی که در کنگره آمریکا در حال تصویب است بحث‌های بسیار مفیدی داشتیم."
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علیر ضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۱
در صورت امکان جهت جلو گیری از برداشت ها و تفسیر های متفاوت متن نهایی به دو زبان انگلیسی و فارسی به صورت جدا نوشته شده و همه هر دو متن را امضا کنند تا جلوی بازی با کلمات گرفته شود.
اشنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱
فضا مثبت میاشد روی میز مذاکرات منفی