بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۰
ایستانیوز:فعال بازار سرمایه گفت: از جمله دلایل عمده‌ای که مانع رشد شاخص و حرکت رو به رشد بازار سرمایه شد، فروش‌های سنگین حقوقی‌ها و نگاه کوتاه مدت این گروه برای کسب سود و عرضه‌های اولیه بود.
کد خبر : ۱۴۷۲۷۰
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)،محمدرضا گیوکی در توضیح روند بازار سرمایه در هفته اول اردیبهشت ماه گفت: بازار سرمایه در ادامه روند ریزشی خود دومین ماه سال را نیز با کاهش قیمت و افت تقاضا آغاز کرد.

فعال بازار سرمایه افزود: در واقع بازار سرمایه در فروردین ماه سال جاری دو روند متفاوت از خود برجای گذاشت به طوری که در نیمه اول ماه، با قدرت ظاهر شد اما در نیمه دوم به دلیل حاکم شدن جو احتیاط و نگرانی، قیمت سهام اکثر شرکتها افت کرد و شاخص روندی نزولی در پیش گرفت.

گیوکی با بیان تاثیر گروه حقوقی‌ها در روند بازار گفت: از جمله دلایل عمده ای که مانع رشد شاخص و حرکت رو به رشد بازار سرمایه شد، فروش های سنگین حقوقی ها و نگاه کوتاه مدت این گروه برای کسب سود و عرضه های اولیه بود.

فعال بازار سرمایه تصریح کرد: فروش گروه حقوقی به حدی سنگین بود که حتی در حد کم نیز این فروش ها به بازار بازنگشت تا تعادلی در بازار ایجاد شود. از طرفی مدتی است که نرخ بالای سود بانکی برای بازار سرمایه نیز مشکل‌ساز شده است؛ چراکه انگیزه را از مردم و نقدینگی برای ورود به بازار سرمایه و تامین مالی بنگاه‌ها را در بورس می‌گیرد.

عضو انجمن حسابداری و حسابرسی درخصوص اهمیت کاهش نرخ سود بانکی بر بورس تصریح کرد: البته معمای کاهش نرخ سود بانکی در شرایطی در حال حل شدن است که این موضوع تنها راه حل مشکلات بورس و سهامداران آن نیست.

وی در ‌این‌ باره ادامه داد: این اتفاق به‌تنهایی نمی‌تواند موجب رونق بازار سهام شود چراکه ریسک‌های دیگری وجود دارند که غیرقابل کنترل هستند و معاملات را در بازار سرمایه تحت‌تاثیر قرار می‌دهند و باید برای بازگشت آرامش به بازار سایر ریسک‌ها در کنار کاهش نرخ سود بانکی برطرف گردد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ،فعال بازار سرمایه تاکید کرد: شایان ذکر می باشد که مشاهده اثرات کاهش نرخ سود در کوتاه مدت میسر نیست و باید در یک بازه زمانی بلند مدت تاثیر آن مشاهده گردد، از سویی دیگر با کاهش نرخ سود بانکی نرخ سود تسهیلات کاهش می یابد که این موضوع خود می تواند کمک بسیاری برای رونق در بخش تولید باشد و فرصت ها و شرایط بهتری را برای تولید کنندگان به وجود بیاورد و موجب کاهش قیمت تمام شده محصولات خواهد شد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۳
دوستان و عزیزان
اگه واقعا همه دست به دست هم بدیم و سهام عرضه ی اولی رو نخریم واقعا میتونیم سازمان بورس و حقوقی ها رو متوجه قدرت سهامداران بکنیم . این کار مثل همصدا شدن مردم اوکراین برای بیرون راندن روسیه لازمه
یاحق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۴
بسمه تعالی
حقوقی های که صاحب رانت هستند...